رییس شورای شهر مشهد:

واقعیت‌های کرونا باید شفاف‌تر توسط رسانه‌ها مطرح شود

  • کد خبر: ۲۱۹۷۵
  • ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
واقعیت‌های کرونا باید شفاف‌تر توسط رسانه‌ها مطرح شود
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: واقعیتهای بیماری کرونا باید شفاف‌تر توسط رسانه‌ها و صدا و سیما منعکس شود تا بخشی از مردم که این موضوع را جدی نگرفته‌اند خطر را احساس کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا حیدری روز چهارشنبه در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: اکثریت مردم خطرات و پیامهای ویروس کرونا را دریافت و لحاظ می کنند اما تعدادی هنوز خطر را احساس نکرده‌اند و همچنان تردد می‌کنند.


وی اضافه کرد: مدیریت شهر مشهد و مدیریت استان خراسان رضوی در تصمیم‌گیری‌ها و تعطیلی‌ها در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا، مصالح عمومی را مد نظر قرار می‌دهند به عنوان نمونه با تعطیلی مترو و اتوبوسرانی عده‌ای دچار مشکل شده‌اند اما در خصوص مترو اطلاعاتی دریافت کردیم که بیماران کرونایی دیالیزی برای انجام دیالیز با مترو به مرکزی در بلوار وکیل آباد مشهد رفت و آمد داشتند که این خطر بزرگی برای شهروندان بود.


رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از باب مصلحت عمومی و سلامت مردم تصمیم به توقف فعالیت مترو و اتوبوسرانی در مشهد گرفتیم که با مقاومت‌هایی نیز از سوی تهران مواجه شدیم اما با ایستادگی و حمایت مدیریت استان این تصمیم عملیاتی شد.


حیدری افزود: در ستاد پیشگیری از کرونا در استان خراسان رضوی همه دستگاه‌ها در کنار هم بودند که در این شرایط هستیم و اگر نه شرایط خیلی بحرانی تر می بود و مردم نیز پای کار هستند.


کنترل جدی‌تر در مبادی ورودی


رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با تاکید بر کنترل‌های جدی‌تر در ورودی های مشهد و استان و جلوگیری از ورود خودروهای سایر استانها افزود: ورود خودروهای سبک به استان تا امروز ۷۸ درصد کاهش داشته‌ است.


حیدری افزود: از اول تا چهارم فرودین ماه، ۷۴ درصد پلاک‌های ورودی به مشهد پلاک این شهر هستند، ۳ هزار خودرو از نیشابور که دارای شرایط قرمز است وارد مشهد شده‌ است و ۱۶ درصد خودروها با پلاک سایر استان‌ها وارد مشهد شده‌اند.


وی با بیان این که طی این مدت ۵۵ هزار خودرو از سایر استانها وارد مشهد شده‌اند ادامه داد: در شرایطی که حرم رضوی پذیرای افراد نیست، هتل‌ها، بازار و ییلاقات تعطیل است این افراد احتمالا به خانه مسافرها یا دیدار اقوام خود رفته اند .


رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید کنترل‌ها در مبادی ورودی جدی‌تر شود و نگذاریم خودروهای سایر استان‌ها وارد خراسان رضوی شوند.


حیدری افزود: در بخش ریلی ۸۵ درصد و در بخش هوایی هم ۸۸ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.


وی اضافه کرد: نگرانی ما از برگشت مسافران مشهدی از سایر نقاط است که حتما باید قرنطینه و کنترل صورت گیرد همچنین موج دوم سفر نیز نگران کننده است و به رغم همه تلاشها باید با برخورد جدی‌تر این نگرانیها برطرف شود.


رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اقتصاد این شهر وابسته به حوزه گردشگری است و باید هر چه زودتر این حلقه بسته شکسته شود تا جامعه به حالت اول برگردد، باید برای دو هفته کنترل‌ها جدی شود تا به نقطه نزولی برسیم و به حالت عادی بازگردیم.


بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی هزار و ۱۱۴ نفر گزارش شده است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->