تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
فرماندار کاشمر:

غربالگری ۱۲۵ هزار نفر در کاشمر

  • کد خبر: ۲۲۰۶۴
  • ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
غربالگری ۱۲۵ هزار نفر در کاشمر
فرماندار کاشمر گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تا کنون عملیات غربالگری ۱۲۵ هزار نفر در شهرستان کاشمر انجام شده است.
 

به گزارش شهرآرانیوز، مسلم ساقی در جلسه ستاد پیشگری و مقابله با ویروس کرونا افزود: براساس تصمیمات ستاد شهرستان و دستور دادستانی، کولی‎های مستقر در حوزه سرزمینی شهرستان توسط نیروی انتظامی به خارج از حوزه استحفاظی هدایت شده‎اند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده آن‌ها در سطح شهرستان با ۱۱۰ تماس گرفته و اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه کاشمر یکی از شهرستان‌های پیشرو در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بوده و کلیه اقدامات در حوزه شهرستان به صورت سازمان یافته انجام شده است، مطرح کرد: نمی‎توانیم سلیقه‎ای و شخصی تصمیم بگیریم و همه اقدامات صورت گرفته بر اساس پروتکل‎های تعریف شده و شیوه نامه‎های ابلاغی انجام شده است.

 

فرماندار کاشمر همچنین افزود: فضای مجازی در حال رصد است و مدیریت می‎شود، عده‎ای در فضای مجازی به دنبال نقادی هستند و این یک امر اجتناب ناپذیر است، ما از نقد سازنده استقبال می‎کنیم ولی نقادی با تخریب متفاوت بوده و نظرات مخرب تاثیر منفی بر روند خدمت رسانی شهرستان به ویژه کادر بهداشت و درمان خواهد داشت.

 

رئیس ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان کاشمر عنوان کرد: جزء اولین شهرستان‌هایی در استان بودیم که غربالگری و تب سنجی را انجام دادیم، در حوزه اقلام درمانی هم به نسبت وضعیتمان بهتر است و از تمام ظرفیت‌ها برای تامین اقلام مورد نیاز شهرستان استفاده شده تا در این زمینه کادر بهداشت و درمان کمبودی نداشته باشند.

 

ساقی گفت: براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان تا کنون ۱۲۵ هزار نفر در کاشمر غربالگری شده‎اند و ۹۶۰ نفر مشکوک بودند که مشاوره‎های لازم در خصوص مراقبت‌ها و مشاوره‎های پزشکی توسط کارشناسان و متخصصان به این عزیزان ارائه شده است.

 

وی بیان کرد: قطعا بعد از کرونا در حوزه اجتماعی مباحثی مطرح خواهد بود و نگرانی‎هایی در این زمینه وجود خواهد داشت که باید کمیته مشاوره با مشارکت بهزیستی و مشاوران و روانشناسان برای ایجاد فضای آرامش روحی و روانی مردم تشکیل شود.

 

فرماندار کاشمر ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی تا اطلاع بعدی در محور خروجی به سمت کوهسرخ مستقر است و از تردد خودرو ها در مسیر شصت دره جلوگیری می‎نماید، همچنین مردم بخش کوهسرخ در صورت احراز هویت و تاکید بر اینکه حق اتراق در محور را ندارند، مجاز به طی مسیر به سمت ریوش خواهند بود.

 

وی تاکید کرد: ماموران پلیس راه در محور کوهسرخ به صورت گشت ثابت و سیار فعال هستند و چنانچه افرادی در مسیر و در حاشیه رودخانه اتراق نمایند، در مرحله اول توجیه خواهند شد تا محل را ترک نمایند و در صورت عدم توجه آنان، اعمال قانون انجام می‌شود و در صورت لزوم خودروها تا پایان تعطیلات نوروز به پارکینگ هدایت خواهند شد.

 

فرماندار کاشمر با تاکید بر رعایت بهداشت فردی توسط مردم، اضافه کرد: مردم در خانه بمانند و از حضور در اماکن عمومی تا قطع زنجیره کرونا خوداری کنند تا بتوان از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کرد.

 

فرماندار کاشمر در پایان تصریح کرد: در کمیته تدفین بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی عمل می‎شود و دفن اموات کرونایی با رعایت ملاحظات و شیوه‌نامه ابلاغی در هیچ مکانی محدودیت ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->