جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

شهرآرا در تب وتاب روز خبرنگار

  • کد خبر: ۳۱۷۰
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
شهرآرا در تب وتاب روز خبرنگار
روزنامه شهر امید و زندگی، دیروز میزبان جمع زیادی از مردم و مسئولانی بود که آمدند تا هفدهم مرداد را به خبرنگاران این رسانه تبریک بگویند

بنیامین یوسف زاده - روز خبرنگار، روز همه آن‌هایی است که عاشقانه و از دل و جان با قلمی که دارند، خنیاگری می‌کنند و نقش عشق بر تاروپود زندگی می‌نگارند. هفدهم مرداد برای خیلی‌ها فقط یک روز معمولی نیست؛ روزی است عاشقانه که شیرینی‌ها و تلخی‌های زیادی را به خاطرشان می‌آورد و اصلا با همین نیش و نوش هاست که در این عرصه دوام آورده اند. سالروز شهادت شهید خبرنگار، محمود صارمی، بهانه‌ای برای یادآوری این حقیقت است که خبر و خبررسانی فقط یک شغل نیست و رسالتی بزرگ به شمار می‌آید که با دل و روح آدمیان کار دارد؛ اما مطابق هر سال و به پاسداشت مقام خبرنگار، روز گذشته نیز روزنامه شهرآرا میزبان مسئولان و مدیران مختلفی بود که با شاخه گل و کیک فرارسیدن این روز را به اهالی روزنامه شهر امید و زندگی تبریک گفتند. تحریریه شهرآرا روز گذشته و به واسطه حضور گسترده مدیران و مسئولان مختلف، ساعات شلوغی را سپری می‌کرد. سکاندار شهر امید و زندگی، قائم مقام آستان قدس رضوی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل پزشکی قانونی تأمین اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، انتقال خون، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیرعامل و مدیران سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، فرمانده مرزبانی استان، شماری از اعضای شورای اسلامی شهرستان مشهد، تعدادی از مسئولان دانشگاه عالی شهید مطهری، مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار منطقه ۷ در زمره مسئولانی بودند که دیروز با حضور در تحریریه شهرآرا با خبرنگاران و دست اندرکاران این مجموعه گپ وگفتی صمیمانه داشتند. در کنار آمد و شد مدیران و رؤسای ادارات و نهاد‌های مختلف استان و شهر مشهد به روزنامه شهرآرا، تحریریه رسانه شهر امید و زندگی میزبان افراد و شخصیت‌هایی بود که عاشقانه و خالصانه برای ادای تبریک فرارسیدن روز خبرنگار پایشان به این مجموعه باز شد. تحریریه روزنامه شهرآرا در روز خبرنگار با نفس‌های گرم پدر شهیدان علی اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی گرم‌تر شد. حاج رجبعلی دهنوی، پدر ۳ شهید و ۲ جانباز با حضورش در روزنامه شهرآرا روز خبرنگار را به اعضای تحریریه تبریک گفت و با تعریف خاطراتی از این روزنامه، گرما و مهر شهرآرا را چندین برابر کرد. در این میان حضور دختر شهید حسین محرابی از شهدای مدافع حرم نیز حس و حال متفاوتی به روزنامه بخشید و او با خواندن وصیت نامه پدر شهیدش، بار دیگر وظیفه سنگین خبرنگاران را در حوزه ایثار و شهادت به آن‌ها گوشزد کرد. از طرف دیگر شهرآرایی‌ها روز گذشته میزبان محمدعلی کاردان، پاکبان مهربان و دوست داشتنی شهرمان نیز بودند. او که این بارهم با فرزندانش مائده و مهدیه به جمع خبرنگاران آمده بود، کیکی خانگی به همراه داشت که بچه‌های شهرآرا را غافلگیر کرد. اعضای مؤسسه مجتمع آموزشی-نیکوکاری توان یابان نیز با مهربانی کامل خود، نقش ماندگاری بر دل و روح خبرنگاران و روزنامه نگاران شهرآرایی نگاشتند. از طرف دیگر حضور پرشور مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف استان، انرژی مضاعفی را به تمامی رسانه نگاران شهرآرا بخشید.

 

شهرآرا در تب وتاب روز خبرنگار

 

شهرآرا در ۲ سال اخیر چشم نوازتر شده است

سارا رنگیان - مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد نیز روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار در تحریریه شهرآرا حضور یافت و با اشاره به عملکرد مثبت شهرآرا، گفت: شهرآرا در این مدت به عنوان رسانه مستقل عملکرد خوبی داشته است، تا جایی که با وجود روزنامه خراسان با عمر ۶۰ سال، توانسته جای خود را در مشهد باز کند و دیده شود. مهدی حاتمی در ادامه با بیان اینکه روز خبرنگار روزی است که کارنامه یک ساله رسانه‌ها در آن ارزیابی می‌شود، افزود: عملکرد شهرآرا از ۲ جهت در رابطه با مدیریت شهری و جنبه عمومی آن به عنوان رسانه مستقل می‌تواند ارزیابی شود. او با اشاره به گذشت ۲ سال از استقرار مدیریت شهری دوره پنجم و مدیریت جدید شهرآرا، گفت: شهرآرا در این مدت چشم نوازتر شده است. حاتمی در ادامه اظهار کرد: در شرایطی که فلسفه وجودی و هدف مدیریت شهری خدمت رسانی به مردم و افزایش سطح رضایت اجتماعی است، شهرآرا با انتقال نظرات مثبت و منفی مردم به مدیریت شهری کاستی هایمان را به ما نشان می‌دهد.

 

ضمائم متعدد، نماد بلوغ شهرآراست
یلدا مهدوی - مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد نیز به عنوان یکی دیگر از میهمانان دیروز روزنامه شهر امید و زندگی، شهرآرای امروز را شهرآرایی بالغ در عرصه اطلاع رسانی دانست و گفت: در سال‌های ابتدایی حضور شهرآرا توفیق خدمت در این رسانه را داشتم. ۱۰ سال از فعالیت شهرآرا گذشته و در گذر این سال‌ها شهرآرا به بلوغی همراه با رشدی چشمگیر رسیده است.
بهروز کیانی نماد و شاخص بلوغ این روزنامه را انتشار ضمائم متعدد برای دیدن و شنیدن اقشار متفاوت جامعه برشمرد و ادامه داد: در این ۱۰ سال شهرآرا سیر صعودی داشته و اکنون با انتشار ضمائم متعدد و افزایش مشترکان روزنامه، می‌توان این نتیجه را گرفت که شهرآرا توانسته در میان مردم جای خود را باز کند.
مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ارتباط دوسویه میان خبرنگاران و مسئولان را ضامن طرح مسائل چالشی و واکاوای مشکلات مردم دانست و تأکید کرد: قطعا حضور خبرنگارانی جسور و پویا می‌تواند نقش بسزایی در تهیه این گزارش‌ها داشته باشد. از نظر من شهرآرا به دلیل داشتن نیروی جوان و نیز ظرفیت این کلان شهر می‌تواند پیشگام و پیشرو باشد.

 

شهرآرا، پشتیبان سازمان انتقال خون
لیلی رحمانی - مدیرکل سازمان انتقال خون استان نیز با حضور در تحریریه روزنامه شهرآرا و ضمن تبریک روز خبرنگار و خداقوت به فعالان این حوزه در رسانه شهر امید و زندگی، نقش این افراد را در جلب حمایت و توجه شهروندان به اهدای خون مهم دانست. حمیدرضا اسلامی با تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی، رسانه و خبرنگاران را پشتوانه‌ای برای سازمان انتقال خون دانست و ادامه داد: نقش سازمان انتقال خون در بزنگاه‌های حساس نجات جان بیماران مشخص می‌شود و درواقع می‌توان گفت این سازمان پشتوانه‌ای برای انجام فعالیت‌های حساس پزشکی در بیمارستان‌های شهر است و خبرنگاران نیز پشتوانه این سازمان هستند که نشان از اهمیت آنان در سلامت افراد جامعه دارد. وی با بیان اینکه روزنامه شهرآرا و خبرنگاران آن نیز جزو همین پشتوانه‌های عالی به حساب می‌آیند، اظهار کرد: انتشار هر مطلب و محتوا، اهمیتی در حد بیش از ۴۰ بار اهدای خون دارد؛ چرا که انتشار چنین مطالبی می‌تواند تعداد بسیاری از افراد را به مراکز انتقال خون سوق بدهد که روزنامه شهرآرا نیز همواره در این عرصه پیش قدم و تأثیرگذار بوده است. مدیرکل سازمان انتقال خون استان با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر و روزافزون این روزنامه بیان کرد: حضور افراد خبره و توانمند در این رسانه منجر به اتفاقات خوبی شده است که به وضوح مشاهده می‌شود.

 

نمره قبولی مردم به شهرآرا

نعیمه زینبی - شهردار منطقه ۷ نیز دیروز همراه دیگر مسئولان این منطقه به ساختمان مرکزی شهرآرا آمد تا روزی را که به نام رسانه ای‌ها رقم خورده است، به خبرنگاران این رسانه تبریک بگوید. کورش باوندی درباره حرفه خبرنگاری که حلقه اتصال میان رسانه‌ها و مدیران شهری است، گفت: کار خبرنگاری آنجا که به انعکاس رویداد‌ها می‌پردازد تا در اختیار مردم و مدیران شهری قرار بگیرد، بسیار مهم است تا اطلاعات را درست و شفاف منتقل کند و مسئولان شهری نیز با اتکا به این اخبار بتوانند تصمیمات درستی در چارچوب وظایفی که برعهده دارند بگیرند. وی درباره ویژگی‌هایی که باید یک خبرنگار در کنار ذوق و قریحه داشته باشد، افزود: یک خبرنگار باید دقت، سرعت و صحت لازم را به کار بگیرد و اخبار را صریح و روشن منتقل کند تا جامعه را دچار شائبه نکند. از طرفی او باید حق طلبی و بیان واقعیت‌ها را در تنظیم اخبار در نظر داشته باشد. کار خبرنگاران در تمام زوایای پنهان زندگی فردی و اجتماعی جامعه مؤثر است و از این جنبه اهمیت زیادی دارد. من هم از فضای رسانه‌ای زیاد استفاده می‌کنم و بیشتر اخبار را از طریق رسانه‌های موجود می‌گیرم. باوندی در پایان، این حرفه را سخت خواند و درباره روزنامه شهرآرا گفت: وقتی شهرداری اعتباری تخصیص می‌دهد و برای خودش الزام می‌کند که در این ابعاد کار رسانه انجام بدهد، باید برای همه گروه‌ها و سلیقه‌ها حرف داشته باشد و اخبار را به خوبی به گوش مردم برساند. هرچه شفاف سازی درباره عملکرد مدیران شهری بیشتر باشد، رضایت مندی مردم از رسانه و مسئولان بیشتر خواهد شد. شهرآرا باید نمره قبولی اش را از مردم بگیرد.

 

 

شهرآرا در تب وتاب روز خبرنگار

 

شهرآرا، پیشرو در روشنگری مسائل امنیتی
راحله حسین زاده - جانشین فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی که با شماری از درجه داران این مجموعه به دیدار شهرآرایی‌ها آمده بود، خبرنگاران را مرزبانان مرز‌های فرهنگی دانست که از اعتقادات و مسائل فرهنگی محافظت می‌کنند و گفت: این مرزبانی خبرنگاران، ویژگی مشترک با مرزبانانی است که از مرز‌های فیزیکی و سرزمینی کشور نگهداری می‌کنند. سرهنگ حسین ابراهیمی ضمن تبریک روز خبرنگار، اقدامات روزنامه شهرآرا را در اطلاع رسانی و روشنگری مثبت ارزیابی کرد و گفت: روزنامه شهرآرا با انعکاس گزارش هایی، تلاش‌های درخور قدردانی برای ایجاد احساس امنیت در جامعه انجام داده است که امیدوارم همچنان بتواند به رسالت خود ادامه دهد و درباره مسائل امنیتی روشنگری کند تا مردم با روحیه بهتری به مسائل اقتصادی و زندگی روزمره خود بپردازند..

 

توجهی ویژه به حوزه مقاومت
زهرا اسکندریان - عطر حضور خانواده شهدا و ایثارگران نیز روز گذشته حال و هوایی خاص را به تحریریه شهرآرا بخشید. احمد عرفانی، مسئول مؤسسه پیام آزادگان هم که در مؤسسه شهرآرا حضور یافته بود، به روش‌های مختلفی که آزادگان در اسارت برای پخش و انتشار خبر به کار می‌بردند، اشاره کرد و افزود: با همه محدودیت‌ها سعی می‌کردیم آنچه پنهان می‌شد، کشف شود. به همین دلیل کشف و احصاء خبر اهمیت زیادی داشت.
او با بیان اینکه شهرآرا روزبه روز تأثیرات بیشتری در میان خوانندگان ایجاد می‌کند، افزود: پیشنهاد می‌دهیم به علت تنوع زیادی که در شهرآرا وجود دارد، بخشی نیز در این روزنامه به عنوان حوزه مقاومت ایجاد شود. حجت الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم در این بازدید از فعالیت‌های روزنامه نگاران در شهرآرا تشکر کرد.

 

از داشتن رسانه‌ای ویژه توان یابان خرسندیم

علی صمدی جوان - مدیرعامل مجتمع آموزشی-نیکوکاری توان یابان نیز در حاشیه بازدید از روزنامه شهرآرا، ضمن قدردانی از همکاران این روزنامه، به لزوم توجه بیشتر به اقشار معلول تأکید داشت و گفت: ابتدا باید تبریک و تحسین خودم را درباره این روز اعلام و ارادت قلبی ام را به سبب تهیه و تدارک ماهنامه‌ای تخصصی برای معلولان این شهر ابراز کنم. ابراهیم هدایی با بیان اینکه در گذشته شاهد چنین اقداماتی نبودیم و اگر هم بوده، بسیار محدود یا بر اساس رویدادی ویژه بوده است، یادآور شد: امروز می‌توانیم از داشتن رسانه‌ای برای معلولان خوش وقت باشیم و به آن ببالیم. من سال‌ها با شهرآرا به ویژه از زمانی که هفته نامه بود، ارتباط داشتم و همان زمان هم دوستان شما به جامعه معلولان محبت داشتند و در راستای آگاهی بخشی به جامعه کمک زیادی می‌کردند. وی ادامه داد: من هم اگر نکته‌ای به ذهنم می‌رسید، با کمال میل به دوستانم گوشزد می‌کردم و باید بگویم این ارتباط دوسویه را فرصتی کم نظیر در ایران می‌دانم و معتقدم سایر رسانه‌ها نیز باید از تجربیات و فرصت‌های شهرآرا برای معلولان استفاده کنند..

 

از زحمات خبرنگاران آگاهیم

آذر اسماعیلیان - در ادامه بازدید‌های مسئولان از تحریریه روزنامه شهرآرا، ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی هم به دفتر این روزنامه آمد و ضمن قدردانی از فعالیت خبرنگاران در این مجموعه، گفت: از تمامی بخش‌ها و تلاش‌های روزنامه شهرآرا که در حوزه‌های مختلف قلم می‌زنند، قدردانی می‌کنیم و متوجه هستیم که زحمات زیادی را متحمل می‌شوند. همچنین جواد سعیدی، معاون فرهنگی و رضا علمی حسینی، معاون آموزشی دانشگاه شهید مطهری هم برای گرامیداشت روز خبرنگار به تحریریه روزنامه شهرآرا آمدند و در جریان روند کاری این مؤسسه قرار گرفتند.

 

شهرآرا در مقابل طوفان‌ها ایستاد و افت نکرد
شهردار در حاشیه بازدید از مؤسسه شهرآرا، علاوه بر تقدیر از عملکرد این مجموعه مهم‌ترین فرصت‌های پیش روی روزنامه را تشریح کرد
ملیحه فلاح - بیان فرصت‌های پیش روی روزنامه شهرآرا، هدیه‌ای بود که شهردار مشهد روز گذشته در بازدید از تحریریه روزنامه به مناسب روز خبرنگار به اهالی این رسانه اهدا کرد. دیروز محمدرضا کلائی به مناسبت روز خبرنگار در جمع اهالی شهرآرا حاضر شد و در جریان روند کاری این مجموعه قرار گرفت. گپ و گفت صمیمانه آقای شهردار با خبرنگاران شهرآرا به عکسی صمیمانه و گرم در یک روز گرم تابستانی انجامید تا سکاندار شهر امید و زندگی در قاب روزنامه مردم مشهد قرار بگیرد. اما شهردار مشهد در جمع مدیران و خبرنگاران مؤسسه فرهنگی شهرآرا به قول خودش یکی از طولانی‌ترین سخنرانی‌های دوره کاری اش را انجام داد و با تبریک روز خبرنگار، به ۲ فرصت مهم پیش روی این رسانه اشاره کرد و گفت: اگر شهرآرا نتواند از این فرصت‌ها استفاده کند، ضرر بسیار بزرگی خواهد کرد. محمدرضا کلائی توانایی شهرآرا در پرش جدی به سوی مخاطب بیشتر، گرید رسانه‌ای بالاتر، کیفیت و نوآوری بهتر را یکی از فرصت‌های این روزنامه دانست و افزود: شهرآرا در داشتن این فرصت بی رقیب است. به گفته او شهرآرا می‌تواند در مدت ۶ ماه در نفوذ، شکل، محتوا و نوع حرفی که می‌زند، دچار دگرگونی چشمگیری شود. «زمینه‌های این پرش فراوان است که بخش‌هایی از آن را همه شما دانسته یا ندانسته و خواسته یا ناخواسته فراهم کردید و اکنون این فرصت در اختیار شماست که باید قدر آن را بدانید.» کلائی پس از بیان این موضوع، شهرآرا را شبیه به تیم فوتبالی دانست که مدت‌ها به صورت آماتور بازی کرده و اکنون با این ترکیب جدید می‌تواند سهمیه بازی‌های آسیا را به خود اختصاص دهد. او بخش عمده استفاده از این فرصت‌ها را وابسته به نگاه تک تک دست اندرکاران روزنامه شهرآرا برای بزرگ‌تر و حرفه ای‌تر شدن دانست و افزود: اگر با خود بگویید که شهرآرا این فرصت را دارد و من نیز این انگیزه را دارم که با این روزنامه حرفه ای‌تر شوم، در این زمینه هر دوی شما موفق خواهید شد.
به گفته شهردار مشهد، اگر فقط ۴۰ درصد از کارکنان شهرآرا این خواست را داشته باشند، کافی است و محیط با آن‌ها ساخته خواهد شد. من نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.
دومین فرصتی که از نظر شهردار مشهد پیش‌روی روزنامه شهرآرا قرار دارد، ایفای نقش محوری در میان رسانه هاست. کلائی در تشریح زوایای دومین فرصت، شهرآرا را به کشتی گیری تشبیه کرد که مدت‌ها تمرین کرده، اما تمرکز کافی ندارد که اگر داشته باشد، می‌تواند طلای مسابقات جهان را از آن خود کند.
او تمرکز را در این مثال به معنی درک موقعیت شهرآرا درباره رسانه دانست و گفت: شهرستانی بودن، برند نداشتن، آینده نداشتن، درصد حضور در جامعه مطبوعاتی و دیگر فاکتور‌ها را می‌شود تغییر داد؛ هرچند این تغییر همان قدر سخت است که آن کشتی گیر بخواهد تمرکز کند و همان قدر حیف است که اگر نخواهد.
لزوم شکل‌گیری جایگاه شهرآرا در میان رسانه‌ها
به گفته شهردار مشهد، جایگاه شهرآرا در رسانه‌ها اکنون باید شکل بگیرد که بخشی از این اقدام تا کنون توسط مدیران این مجموعه شکل گرفته است که جای قدردانی دارد. کلائی با اشاره به اینکه تاکنون روزنامه شهرآرا به عنوان یک مجموعه تحت تأثیر تغییرات مدیریت شهری قرار می‌گرفت، اظهار کرد: اطمینان دارم از این پس این اتفاق نخواهد افتاد؛ همان طور که روزنامه خراسان تحت تأثیر تغییرات سهام دارانش قرار نگرفت.
او این موضوع را برای سرمایه گذاری کارکنان روزنامه شهرآرا بسیار بااهمیت دانست و گفت: هرچقدر مدیرمسئول روزنامه شهرآرا بتواند این زنجیره‌ها را به دیگر رسانه‌ها و همه ایران متصل و این روزنامه را صاحب سبک کند، موفق‌تر خواهد بود. کلائی با اشاره به شخصیت منتقد خود و انتقاد از عملکرد خود و همکارانش در همه قسمت‌های مدیریت شهری گفت: در این مدت من از مؤسسه شهرآرا نیز مانند دیگر بخش‌ها انتقاد کرده ام، اما امروز برای تشویق و تعریف از این مؤسسه و بیان ۲ فرصت یادشده به اینجا آمده ام. وی به چالش‌های شهرآرا در ۲ سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در مقابل طوفان‌های حوادثی که این مؤسسه را دربر گرفت، شهرآرا ماند و افت نکرد و این جای تشویق و تعریف دارد. به گفته شهردار مشهد، شهرآرا با چالش‌های زیادی روبه رو شد که پابرجا ماندن آن، اقدام و گام بسیار بزرگی بود که همه اهالی شهرآرا در آن نقش بسزایی داشته اید. کلائی با آرزوی فصلی درخشان برای روزنامه شهرآرا، این طور گفت: کسی‌ می‌تواند در شغل روزنامه نگاری به فعالیت خود ادامه دهد که عاشق این کار باشد و امیدوارم سال‌های سال دست و دلتان با این کار همراه باشد. مدیرمسئول روزنامه شهرآرا نیز در حاشیه بازدید مدیر ارشد شهری از این روزنامه ضمن تشکر از حمایت‌های شهردار مشهد، از مؤسسه فرهنگی شهرآرا گفت: پیشرفت این مجموعه در موقعیت خاص اقتصادی مطبوعات به دلیل حمایت‌های مدیریت شهری از این رسانه بوده است.
مجید خرمی از همه دست اندرکاران روزنامه شهرآرا که همه مشکلات و سختی‌ها را به دوش کشیده و همواره تلاش می‌کنند، تشکر کرد و با اشاره به اینکه سال مطبوعات از روز خبرنگار آغاز می‌شود، ابراز امیدواری کرد: سال آینده برای شهرآرا پربارتر از گذشته باشد.

 

نوگرایی و اثربخشی دو ویژگی برجسته شهرآرا است
اظهارات قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از روزنامه شهرآرا
نگارهاشمیان - قطعـه‌ای از فــــرش حــــرم مطهر رضوی، هدیه ارزشمندی بود که روز گذشته در بازدید قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از روزنامه شهرآرا به مناسبت روز خبرنگار به سردبیر این روزنامه اهدا شد. مصطفی خاکسارقهرودی در این دیدار پس از تبریک این روز به اهالی رسانه گفت: این بازدید‌ها به اندازه‌ای شیرین بود که اگر به ۴۰ سال پیش بازگردم، می‌خواهم خبرنگار شوم. به گفته خاکسار، فضای مناسب و خوبی در رسانه‌های مشهد وجود دارد، اما خبرنگاری در این شهر یک مسئولیت مضاعف است و به اعتبار انتظار مردم، این کار توأم با بار ارزشی و اعتقادی است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تعامل دوسویه آستان قدس و رسانه‌ها گفت: تا امروز تعامل خوبی بین این مجموعه و رسانه‌ها وجود داشته که شایسته است بعد از این نیز رشد داشته باشد؛ زیرا تحقق مسئولیت رسالت در گرو این تعامل است. خاکسارقهرودی در پاسخ به این سؤال که عملکرد و فضای روزنامه شهرآرا را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: فضایی که امروز در روزنامه شهرآرا دیدم، با توجه به فضا‌های مشابه موجود بسیار خوب بود. وی در ادامه افزود: در بازدیدی که از تحریریه این روزنامه داشتم، موارد نو، اثرگذار و خوبی وجود داشت که از آن‌ها استفاده و در برخی موارد نکاتی را نیز مطرح کردم. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به وضعیت درخور توجه روزنامه شهرآرا افزود: امیدواریم دیگر رسانه‌ها نیز به این خوبی‌ها توجه و از آن استفاده کنند.

 

هیچ گاه زحمات شما به درستی دیده نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در توئیتی با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار خطاب به اصحاب رسانه گفت: هیچ گاه زحمات شما به درستی دیده نشده و نمی‌شود.
در ادامه پیام محمدرضا حیدری آمده است: کمتر کسی شاید حتی بداند که مصائب شغل شما چیست. افرادی، چون ما که در ارتباط مستمر هستیم می‌دانیم چقدر نجیب، صبور و شریف هستید. روزتان مبارک.

 

راه شهدای عرصه خبر هنوز ادامه دارد
تولیت آستان قدس رضوی نیز با صدور پیامی روز خبرنگار را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.
به گزارش آستان نیوز، در متن پیام حجت الاسلام احمد مروی آمده است: خبرنگار آن هنگام که برای اعتلای فرهنگ، هنر، معارف دینی و آگاهی بخشی آحاد جامعه قدم برمی دارد، پای در عرصه‌ای مقدس و بی انتها می‌گذارد که ثمره تلاش او برای جامعه دانایی و آگاهی است. شهدای خبرنگار، چون صارمی و آوینی تنها نمونه‌ای از خبرنگاران متعهدی هستند که برای تحقق اهداف متعالی خود، از جان گذشتند. بی گمان راه شهدای عرصه خبر هنوز ادامه دارد و اینک در آغازین روز‌های «گام دوم انقلاب» این قلم، صدا و تصویر خبرنگار است که باید چشم انداز، آتیه و آینده «انقلاب به کمال رسیده» ایران اسلامی را برای نسلی که شاهد انقلاب و دفاع مقدس نبودند، به تصویر بکشد و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی ملت ایران در مسیر حصول قله‌های افتخار را به نمایش بگذارد. از دیگر سوی در دنیایی که امپریالیسم رسانه‌ای سعی در التقاط حق و باطل و به تصویر کشیدن ناصواب حقایق در راستای نیل به اهداف خود دارد، اهمیت حضور پررنگ خبرنگاران در ارتقای بصیرت جوامع و غبارزدایی از حقیقت، مجاهدتی به اهمیت حضور در عرصه و میدان جنگ است. شفاف سازی سره از ناسره و بیان حقایق در دنیای خاکستری رسانه‌ای امروز تنها دریچه امید و روزنه روشنایی است که انسان جویای حقیقت و طالب آزادگی را به سرمنزل مقصود رهنمون می‌سازد. در این عرصه خبرنگارانی که در جوار امام مهربانی‌ها قلم فرسایی می‌کنند و دل در گرو انوار تابناک ثامن الحجج (ع) بسته اند، در مسیری روشن‌تر گام نهاده اند؛ زیرا قدم در راهی گذاشته اند که، ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای نشر معارف دین و بیان حقایق شریعت محمدی آغاز کردند. اطلاع رسانی حقیقت زندگی بشر در فضای غبارآلودی که به وسیله صاحبان قدرت و ثروت شکل گرفته است، وجه مشترک دوره حیات تابناک امام رضا (ع) و زمانه ماست و حضرت در دوره‌ای که مأمون عباسی سعی در به تصویر کشیدن اسلامی خودساخته داشت، یک تنه پایگاه خبررسانی حقیقت اسلام ناب محمدی بودند و علاوه بر جغرافیای سرزمین اسلام، مرز‌های بین المللی و بین الادیانی را نیز درنوردیدند و گوهر معرفت دین را بر همگان روشن ساختند.
خبرنگاران عزیز! خواهران و برادران!
برای شما که با بهره مندی از ابزار‌های رسانه‌ای نوین تلاش خود را به نشر معارف رضوی و پیگیری مسائل و مشکلات مجاوران و زائران در راستای تسهیل زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) معطوف ساخته اید، از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون را مسئلت می‌نمایم.

 

مردمی شدن، نقطه قوت شهرآرا
الهام مهدیزاده - نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی نیز که یکی از میهمان‌های صبح دیروز شهرآرا بود، درباره روند کاری این رسانه گفت: مردمی شدن شهرآرا و تریبون دادن به مردم در این رسانه برای طرح مشکلات، نقطه ثقل و قوت این روزنامه است. رضا شیران خراسانی در بیان شاخصی برای ارزیابی عملکرد شهرآرا به مردمی شدن آن اشاره کرد و گفت: بی شک بزرگ‌ترین کار، واگذاری کار مردم به خود آن هاست. در جریان بازدیدی که از تحریریه داشتم، موضوع صفحه تریبون شهر مطرح شد. قطعا این صفحه و انتشار صدای مردم می‌تواند در واگذاری سرنوشت به دست خود مردم مؤثر باشد. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با قیاس یک ساله از وضعیت شهرآرا گفت: این روزنامه در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است که این موضوع در یک سال گذشته و با انتشار ضمائم متعدد و متفاوت نمود و بروز بیشتری داشته است..

 

خبرنگاران، چشم بصیر جامعه و اندیشه خبیر این مُلک
خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه این استان تبریک گفت. در بخشی از متن این پیام آمده است: خبرنگاری، تکلیفی است الهی در فرایند امربه معروف و نهی ازمنکر که افرادی گزیده از میان نخبگان اجتماعی پرچم آن را به دوش می‌کشند. اینان اگر دستشان قلم شود هم قلم جز به حق بر صفحه کاغذ نخواهند برد؛ اگر پایشان قلم شود، از پا نخواهند افتاد در راه احیای حق مردم. این قبیله را به حرمت «ن و القلم» باید قدر دید و در صدر جای داد؛ چرا که صدارت نشینی اینان، بالانشینی جامعه را به دنبال خواهد داشت. این بگفتیم تا پرده را کنار زده باشیم از چهره‌های پرتلاش، اما مظلوم که در ۳۶۴ روز سال به چشم نمی‌آیند، اما چشم بصیر جامعه و اندیشه خبیر این ملک اند. واقعیت را باید شهادت داد که خبرنگار برای خود هیچ نمی‌خواهد، اما برای حل مسائلی که می‌نویسد، همه توان متولیان امر را انتظار دارد تا گره از کار مردم باز شود؛ مردمی که شایسته بهترین‌ها هستند، هرگز نباید گرفتار مسائل شوند. این بهترین تکریم خبر و خبرنگار است. این هم البته نفعش برای جامعه است، و الا خبرنگار برای خود هیچ نمی‌خواهد. چشم، ولع دیدن دارد، نه دیده شدن و خبرنگار چنین است. این روز را با تکریم دانایی گرامی می‌داریم.

 

شهرآرا رابط مردم و تأمین اجتماعی

محسن موسوی‌زاده - مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی نیز در حاشیه بازدید از روزنامه شهرآرا، ضمن قدردانی از فعالیت این رسانه در عرصه خبری، گفت: شهرآرا در حوزه تأمین اجتماعی ورود اثرگذاری داشته است؛ به طوری که در چند ماه اخیر به صورت پی درپی توانسته است دغدغه‌های افراد مرتبط با حوزه تأمین اجتماعی را به مسئولان منتقل کند. سیدمحسن نظام خیرآبادی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت شهرآرا حرفه‌ای بودن و فراهم کردن فرصت ارائه نظر به منتقدان بوده که این ویژگی بین فعالان اقتصادی اهمیت قابل ملاحظه‌ای دارد. ابراهیم کیانفر، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در حاشیه حضورش در شهرآرا با بیان اینکه این روزنامه به حوزه مطالبات صنعت ورود خوبی پیدا کرده است، گفت: گزارش‌های شهرآرا در حوزه اقتصاد نشان می‌دهد که این روزنامه دغدغه حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->