سرخط خبرها
به همت شهرداری منطقه ۳:

سایت بانوان در بوستان بهار افتتاح شد

  • کد خبر: ۳۲۷۴
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
سایت بانوان در بوستان بهار افتتاح شد

مغربی
خبرنگارشهر آرا محله

سایت بانوان و مسیر ارزش و ورزش بوستان بزرگ بهار هفته گذشته با حضور مدیران شهری افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در مراسم افتتاح پروژه مسیر ارزش و ورزش و مجموعه تفریحی ورزشی بانوان بوستان بهار و بهره‌برداری هم‌زمان از ۸پروژه فضای سبز شهری که با حضور شهردار مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: از میان این پروژه‌ها، 6 پروژه به مساحت 8هکتار در محلات و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌‎ای در نظر گرفته شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به نیاز بانوان به فضای سبز اختصاصی ادامه داد: اجرای محدوده‌های مناسب‌سازی شده برای بانوان در بوستان‌های بالای 10هکتار در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد. به همین منظور فاز اول بوستان بانوان بهار با مساحت حدود 2 و نیم هکتار به بهره‌برداری رسید؛ برای فاز دوم نیز قراردادی با اعتبار یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان بسته شده تا به تجهیز بیشتر این پارک پرداخته شود.
وی ادامه داد: همچنین مسیر پیاده‌روی و مسیر دوچرخه‌سواری را در دو مسیر تفکیک شده برای بانوان لحاظ کرده‌ایم. علاوه‌براین 9محدوده مناسب‌سازی شده را که 40هکتار است در بوستان‌های مختلف شهر برای بانوان مناسب‌سازی کرده‌ایم.

 

اختصاصی بانوان
یعقوبی افزود: سیاست و تأکید شهردار در مدیریت شهری بر این است که با توجه به نیاز منطقه و موقعیت جغرافیایی بوستان و شرایط آن، فضاهای اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: در برنامه توسعه فضای سبز، 35هکتار فضای سبز شهری و 260هکتار درختکاری کمربند سبز را در برنامه داریم که امروز حدود 11هکتار آن به بهره‌برداری رسید. علاوه بر این توسعه شبکه جداسازی آب خام و شرب نیز در دستورکار قرار دارد و امسال بیش از 100میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه جداسازی پیش‌بینی شده است.
یعقوبی افزود: توسعه بیش از 5هکتار در ضلع شرقی بوستان بهار نیز از دیگر پروژه‌های توسعه فضای سبز است. هسته مرکزی بوستان بهار که حدود 40هکتار وسعت دارد و در قالب بوستان موضوعی در دل پارک بهار تعریف شده است. 15هکتار به مسیر شادی برمی‌گردد که توسط فنی عمرانی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.

 

آب‌راه تاریخی در بوستان بهار
یعقوبی در پایان گفت: مسیر آب‌راهه تاریخ در هسته مرکزی با همکاری معاونت‌های اقتصادی و فرهنگی نیز تعریف شده است و بناست با توجه به نیاز شهروندان بسته‌های اقتصادی مناسبی تعریف شود تا ضمن فراخوان، عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار شروع شود.
همچنین معاون حمل‌ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در این نشست گفت: مسیر شادی در 15هکتار از اراضی بوستان بهار طی 15ماه اجرا می‌شود.
خلیل‌ا... کاظمی افزود: احداث بوستان بهار به وسعت 83هکتار از سال78 در چند فاز با کاربری‌های مختلف آغاز و اکنون بخش زیادی از آن در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: یکی از فازهایی که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن در بوستان بهار هستیم، احداث مسیر شادی با 32غرفه و 8سرزمین ازجمله سرزمین قصص قرآنی، هفت‌خان شاهنامه و سایر موارد است که با اعتبار 30میلیارد تومان ظرف 15ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
کاظمی تصریح کرد: تنها فاز باقی‌مانده از بوستان بهار احداث مسیر آب‌راه تاریخی است که با عملیاتی شدن آن بوستان 83هکتاری بهار کامل خواهد شد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: وعده داده بودیم که هرماه یک پروژه عمرانی را آغاز یا به بهره‌برداری برسانیم که لازم است به اطلاع برسانیم که در همین مرداد 4پروژه عمرانی آغاز شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->