نگاهی بر شروه‌خوانی «ناخدا ستوده» در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها
بهرام رادان در مراسم اکران مردمی فیلم «ایده اصلی» در مشهد

سینما به تنوع و تفاوت نیاز دارد

  • کد خبر: ۳۲۹۲
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
سینما به تنوع و تفاوت نیاز دارد

غلامرضا زوزنی| در روزهایی که آمدوشد سینماگران محبوب به مشهد، دومین کلان‌شهر پرمخاطب سینما، رونق دارد، دست‌اندرکاران «ایده اصلی» هم در همان روزهای نخستی که فیلمشان روی پرده سینماهای کشور رفت، مترصد اکران مردمی این فیلم سینمایی در مشهد شدند.
«ایده اصلی» جدیدترین ساخته آزیتا موگویی است که در آن بازیگرانی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، پژمان جمشیدی و هانیه توسلی به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم سینمایی نخستین‌بار در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از آنجا که قصه «ایده اصلی» مربوط به فساد مالی و پشت پرده مناقصات بین‌المللی و بزرگ در سطح کشور است، حرف و حدیث‌ها بر سر این فیلم زیاد بود. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و در 4کشور ایران، قبرس‌جنوبی، اسپانیا و کانادا فیلم‌برداری شده است.


استقبال مشهدی‌ها از بهرام رادان
عصر دیروز مشهدی‌های علاقه‌مند به سینما با حضور در سینماهای مشهد و استقبال از بهرام رادان و تعدادی از عوامل این فیلم، اکران مردمی «ایده اصلی» را جشن گرفتند.
بهرام رادان هم در ابتدای حضور خود در مشهد در جمع علاقه‌مندانش که در سینماهویزه جمع شده بودند، آمد و از همان ابتدا بدون اینکه به سالن نمایش فیلم برود، نزد علاقه‌مندانش در خارج از سالن رفت و با آن‌ها خوش‌وبش کرد و عکس یادگاری انداخت.
بهرام رادان که پس از 15سال به مشهد آمده بود، از حضور مشهدی‌ها در سینما تشکر کرد و در جمع حاضران در سینماهویزه با بیان اینکه صنعت سینما به حمایت مردم نیاز دارد، به نیاز این صنعت به تنوع و نوآوری نیز اشاره کرد و گفت: «ایده اصلی» با آثاری که در سینماست، تفاوت دارد. به نظرم سینمای ما به این تنوع و تفاوت نیاز دارد؛ همان‌طور که صنعت به تنوع نیاز دارد: «اینکه فیلم‌ها مثل هم نباشند، باعث می‌شود نیاز تعداد بیشتری از تماشاچیان پاسخ داده شود.»


سینما به حمایت مخاطبانش نیاز دارد
هیاهو و همهمه تقریبا تا ساعت 19 ادامه داشت و بعد از آن بهرام رادان همراه عوامل فیلم به پردیس سینمایی اطلس رفت و در آنجا نیز از مخاطبان مشهدی سینما خواست تا از فیلم تازه‌اش حمایت کنند.
در سینمااطلس هم مانند سینماهویزه علاقه‌مندان به سینما منتظر حضور رادان و همراهانش بودند. رادان بعد از اینکه در میان مردم حاضر شد و با آن‌ها عکس یادگاری انداخت، به سالن پخش فیلم «ایده اصلی» رفت و به تماشاچیان گفت: سینما به حمایت مخاطبانش نیاز دارد و ما خوش‌حال می‌شویم که سالن‌های سینما را پر از جمعیت می‌بینیم. او ادامه داد: ما لحظه به لحظه‌ای که کار می‌کنیم، به فکر این هستیم که شما مردم را خوش‌حال کنیم.


این مراسم حواشی‌ای داشت که ذکر آن‌ها خالی از لطف نیست
یکی از علاقه‌مندان بهرام رادان تصویر او را نقاشی کرده بود تا به رادان هدیه بدهد که رادان بعد از امضای تابلو نقاشی، آن را به نقاشش برگرداند.
هرچند مشهدی‌ها در استقبال از چهره‌هایی همانند رادان مجرب شده‌اند، اما نظم در اکران مردمی فیلم «ایده اصلی» در مشهد حلقه گمشده بود.
با اینکه رادان برای حضور در سینمااطلس دیر آمده بود و نیمی از جمعیت منتظر او بودند تا با او عکس بیندازند، این سینما را ترک کرد و به پردیس سینمایی ویلاژتوریست که مقصد نهایی او در سینماهای مشهد بود، رفت.
حالا که دو، سه روزی از روز خبرنگار می‌گذرد، ذکر این حاشیه نیز خالی از لطف نیست که مردم بدانند بهرام رادان نیز همانند خیلی از سلبریتی‌های سینمایی حتی حاضر به هم‌کلامی با اصحاب رسانه نشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->