تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها
اظهارات استاندار در آیین گرامیداشت روز خبرنگار

برنامه‌های استان را به نقد خبرنگاران خواهیم گذاشت

  • کد خبر: ۳۳۳۹
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
برنامه‌های استان را به نقد خبرنگاران خواهیم گذاشت

«برنامه های استان را به نقد خبرنگاران خواهیم گذاشت تا اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی اقدامات و سیاست های دستگاه های اجرایی به مردم، کاملا اقناع شوند.»
استاندار خراسان رضوی در همایش بزرگ اصحاب رسانه استان و آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در مجتمع آیه ها برگزار شد، با تأکید بر مقام قلم و اصحاب رسانه، یاد و خاطره شهیدِ خبرنگار، محمود صارمی، را ارج نهاد و گفت: خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده است تا ارزش و جایگاه قلم و نوشتن را به یاد انسان ها آورده باشد.


خبرنگاران میان مردم و حاکمیت انسجام ببخشند
علیرضا رزم حسینی اطلاع رسانی همراه با صحت و صداقت را رسالت اصلی اصحاب رسانه دانست و از خبرنگاران خواست که در این زمانه هجمه های گوناگون فرهنگی، میان مردم و حاکمیت انسجام ببخشند.
او رسالت اصحاب رسانه را زیر ذره بین بردن و بررسی عملکرد همه ارکان حاکمیت خواند.
به اعتقاد استاندار، این رویکرد به تصحیح نقاط ضعف و بهبود عملکردها یاری می رساند.
خراسان رضوی پس از تهران بیشترین خبرنگار را پرورش داده است
به گفته رزم حسینی، وجود مفاخر ارزشمند در تاریخ استان، زمینه را برای گسترش فرهنگ و قلم فراهم کرده است و این استان پس از تهران بیشترین تعداد خبرنگار را پرورش داده است.
نماینده عالی دولت در استان به انتظارات بحق اصحاب رسانه از ارکان حاکمیت نیز پرداخت. او گفت: مطالبه بحق خبرنگاران این است که امنیت و آزادی آن ها را فراهم کنیم و مدیران دستگاه های اجرایی به اصل پاسخ گویی پایبند باشند.


سیاست ما گفت‎وگو با معترضان است
رزم حسینی با تأکید بر بایستگی افزایش ضریب مطالبه گری از مسیر قانونی، اظهار کرد: سیاست ما در رویارویی با معترضان و کسانی که ناکارآمدی برخی دستگاه های اجرایی و قضایی برایشان مشکل ساز شده است، گفت‎وگو و اقناع و حل مشکل است.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده نظام مدافع حقوق مردم هستیم و هرگز برخورد قهری با کسانی را که به دنبال احقاق حق خود هستند، مجاز نمی دانیم.


خبرنگاران را کاملا قانع خواهیم کرد
این صاحب‌مقام استانی در ادامه وعده برگزاری نشستی با خبرنگاران استان در اولین فرصت را به زبان آورد و گفت: برنامه های استان را به نقد خبرنگاران خواهیم گذاشت تا برای اطلاع رسانی اقدامات و سیاست های دستگاه های اجرایی به مردم، کاملا قانع شوند.


صداوسیما باید مطالبات بحق را منتقل کند
پرداختن به وظایف صداوسیما بخشی دیگر از سخنان او بود که درباره آن بیان کرد: صداوسیما باید مطالبات بحق را منتقل کند؛ البته مقصود دامن‌زدن به اعتراضات و مطالبه گری های ناحق نیست، اما باید بپذیریم که بخشی از مطالبات مردم به دلیل ناکارآمدی دستگاه های اداری پدید آمده است.
استاندار در پایان صحبت‌های خود وحدت و همدلی را رمز پیشرفت و توسعه خواند و تصریح کرد: اگر همه ارکان حاکمیت دست به دست هم بدهند، بی گمان خراسان رضوی می تواند در همه حوزه ها استانی نمونه باشد.
این حرفه نوعی جهاد در شرایط مبارزه با مشکلات اقتصادی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دیگر سخنران این آیین بود. جعفر مروارید در پاسداشت جایگاه خبرنگار و درباره ویژگی‌های این حرفه گفت: خبرنگاری گونه‌ای رسالت برای بیان حقیقت و نوعی جهاد در شرایط مبارزه با مشکلات اقتصادی است.
او رسانه پیشرو را به مثابه خرد منفصل برای سیاست‌گذاران و خرد جامعه دانست و افزود: رسانه کارآمد در زمره گروه‌های مرجع فکری جامعه و ارتباط میان رسانه و دولت مبتنی بر تعاملی دوسویه است.
این مسئول فرهنگی استان رسانه‌های مشهد را بیان‌کننده زیبایی‌های روایات و بیانات ائمه اطهار(ع) خواند و همچنین بر وجود ظرفیت‌های جوان انقلابی -که در چشم‌انداز بیانیه گام دوم انقلاب اعلام شده است- در رسانه‌های مشهد، اذعان کرد.
مروارید با اشاره به نقش گفتمان‌سازی رسانه‌ها، بر اهمیت بسیار نقش آن‌ها در مشهد و خراسان با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهر و استان تأکید کرد.
آیین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان «همایش بزرگ اصحاب رسانه استان خراسان رضوی» در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برپا شد.
این برنامه یکشنبه شب با همکاری استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری مشهد، بسیج رسانه خراسان رضوی و خانه مطبوعات استان برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->