راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

بندگی به رسم قربان

  • کد خبر: ۳۳۴۱
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
بندگی به رسم قربان
آیین باشکوه عیدسعید قربان با حضور زائران و مجاوران در بارگاه منور رضوی برگزار شد

بنیامین یوسف‌زاده - تاریخ هجری قمری دوباره به دهم ذی‌الحجه رسید تا بار دیگر مسلخ اسماعیل، گلستان ابراهیم شود و قربانگاه عشقی به راه بیندازد تا زنگار از دل آدمیان بزداید. قربان، آزمون سخت خلیل خداست تا درسی بزرگ به نام عبودیت بی چون و چرا به پیروان امتش بدهد. قربان بزرگ و دوست‌داشتنی، بار دیگر حال و هوای مسلمانان تمام دنیا به‌ویژه هم‌وطنان ما را عوض کرد و عطری معنوی در جای‌جای ایران به‌خصوص مشهدالرضا(ع) از خود برجای گذاشت. مشهدی‌های سرمست از روز عرفه، روز گذشته به جشن قربان پرداختند و نماز عاشقی این روز ویژه و خاص را نیز در حرم مطهر رضوی و سایر اماکن متبرکه این دیار اقامه کردند. دعای پرفیض عرفه در عصر روز یکشنبه که یادگار سیدوسالار شهیدان در آخرین حج اوست، دل‌های مردمان این شهر را در زلال معرفت اهل‌بیت(ع) شست‌وشو داد و آیین زیبا و پرمفهوم قربان نیز دیروز در نقاط مختلف شهر برگزار شد. حرم مطهر امام هشتم(ع) نیز به عنوان نقطه کانونی حضور مردم در مناسبت‌های مذهبی، میزبان خیل عظیم عاشقانی بود که از دور و نزدیک برای برپایی 2 آیین باشکوه دعای عرفه و عید سعید قربان به آستان‌بوسی این بارگاه منور آمدند. از طرف دیگر مدیریت‌شهری مشهد همانند همیشه، تمهیداتی را برای آمدوشد هرچه راحت‌تر زائران و مجاوران امام رضا(ع) تدارک دیده بود و با تقویت خطوط اتوبوس‌رانی خیابان‌های منتهی به حرم رضوی و همچنین افزایش ساعت کاری خطوط مترو، سهم عمده‌ای را در تسهیل حمل‌ونقل آن‌ها داشت.
همچنین شهرداری مشهد با در نظر گرفتن مراکز کشتار بهداشتی دام در نقاط مختلف شهر، امکان دسترسی شهروندان به دام زنده و اجرای آیین قربان را فراهم کرده بود. در همین راستا و در جهت نیاز شهروندان، بازار و کشتارگاه دام مشهد(تپه سلام)، بازار و کشتارگاه دام موقت شهید فیاض‌بخش (سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری)، عرضه و ذبح دام و بازار دام مهد توس، بازار دام کنه‌بیست (عرضه دام سنگین) و بازار دام عسکریه برای عرضه مجاز دام از سوی مدیریت‌شهری در نظر گرفته شده بود.


اقشار آسیب‌پذیر جامعه، هدف اصلی دشمن در تحریم‌ها
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد نیز صبح روز گذشته در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در جمع هزاران زائر و مجاور بارگاه منور امام هشتم(ع) با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: هدف اصلی دشمن براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق اهداف خود به دنبال استیصال و درماندگی اقشار ناتوان و آسیب‌پذیر جامعه از طریق فشارهای اقتصادی است.
به گزارش ایرنا، آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی افزود: وقتی دشمن با تحریم‌های خود می‌تواند ما را به زانو درآورد که قشر آسیب‌پذیر به استیصال و درماندگی برسد؛ چرا که بسیاری از مردم کمبود دارند ولی می‌توانند زندگی‌شان را در همین شرایط اداره کنند. وی ادامه داد: امروز همه می‌دانند که دشمنی دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل تجهیزات دفاعی و نظامی و فناوری هسته‌ای نیست، بلکه آن‌ها با دین و شریعت ما در بستر انقلاب اسلامی مشکل دارند. امام جمعه مشهد گفت: مدیریت اقتصادی کشور در شرایط کنونی و با هجمه‌های واردشده باید به گونه‌ای باشد که فشارهای اقتصادی، قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه را مستأصل نکند. وی با بیان اینکه امروز دشمن به سفره و اقتصاد ما حمله کرده و در شرایط کنونی 2 اندیشه در مدیریت اقتصادی کشور مطرح است، افزود: یکی از آن‌ها اندیشه مقام معظم رهبری است که با اتکا به منابع و امکانات موجود چرخه اقتصاد را راه بیندازیم و در مقابل هجمه‌های دشمن مقاومت و مقابله کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری معتقدند فعالیت اقتصادی را راه بیندازید و به مسئله تأمین معیشت مردم توجه کنید تا ضمن اینکه اقشار آسیب‌پذیر مستأصل نشوند، اقشار فعال هم از این شرایط برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: اندیشه دوم بر این تأکید دارد که ما می‌توانیم مشکل و هجمه دشمن را از ناحیه خود دشمن و از طریق عوامل و انگیزه‌های به‌وجودآمده حل کنیم. آیت‌ا... علم‌الهدی افزود: دشمن اگر احساس کند که شما مستأصل شده‌اید، فشار را بیشتر می‌کند تا به اهداف خود که همان براندازی نظام است، نائل آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->