نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

چین، آخرین فرصت ایران برای رسیدن به توکیو

  • کد خبر: ۳۳۶۹
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
چین، آخرین فرصت ایران برای رسیدن به توکیو
شکست والیبالیست‌های ایران برابر روسیه پرقدرت

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو که در شهر سن پترزبورگ برگزار شد، مقابل تیم ملی روسیه صف‌آرایی کرد و در پایان تن به شکست 3بر0 داد. در این بازی که شامگاه یکشنبه برگزار شد، روس‌ها در 3 دست پیاپی با نتایج 25بر19، 25بر23 و 25بر23 پیروز شدند. بدین‌ترتیب بلندقامتان والیبال کشورمان برای دومین حضور متوالی در المپیک، تنها یک فرصت دیگر پیش‌رو دارند و باید از مرحله دوم انتخابی المپیک که با حضور بزرگان آسیا برگزار می‌شود، سربلند بیرون بیایند.


روس‌ها بلیت توکیو را OK کردند
ایران در تاریخچه بازی‌های رودررو با روسیه کمتر توانسته این تیم را شکست دهد. در ۱۵ بار رویارویی والیبال ایران و روسیه تا قبل از بازی یکشنبه شب، ملی پوشان ایرانی فقط ۴ بار توانستند بر حریف خود غلبه کنند که آخرین بار هم به حدود ۴۰ روز قبل در ارومیه برمی‌گردد که شاگردان کولاکوویچ روس‌ها را 3بر0 شکست دادند. ۳ برد قبلی به لیگ جهانی۲۰۱۵ برمی‌گشت که ایران توانسته بود ۲ برد در تهران و یک برد در روسیه کسب کند. نبرد یکشنبه اما به خاطر اینکه فقط یک تیم به المپیک 2020 صعود می‌کرد، هر 2 تیم با تمام توان وارد زمین شدند و راهی جز پیروزی نداشتند. البته که روسیه به خاطر میزبانی در سن پترزبورگ و حمایت هوادارانش قبل از بازی از شانس بیشتری برخوردار بود و در نهایت هم موفق شد با همین حمایت و جو سنگینی که هواداران تزارها در سالن ایجاد کرده بودند در 3 ست پیاپی ملی‌پوشان خسته کشورمان را به زانو دربیاورند.


انتخابی قاره‌ها، آخرین شانس صعود
تیم ملی والیبال با 2 پیروزی برابر کوبا و مکزیک و یک شکست برابر روسیه از رسیدن به المپیک بازماندند. مسابقات والیبال بازی‌‌های المپیک با حضور 11 تیم برتر جهان و تیم میزبان برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی والیبال برای صعود به المپیک 2020 توکیو، 2 تورنمنت مختلف را طراحی کرده است که در نخستین مسابقه، 24 تیم برتر رنکینگ جهانی در قالب 6 گروه چهار تیمی‌به مصاف یکدیگر رفتند. 6 تیم اول حاضر در المپیک، تیم‌های برتر این گروه هستند. فدراسیون جهانی اما برای اینکه هر قاره حداقل یک نماینده در المپیک داشته باشد، دومین و آخرین تورنمنت را با حضور تیم‌های برتر هر قاره برگزار می‌کند تا در نهایت 5 تیم دیگر از 5 قاره به المپیک برسند. تیم ملی ایران، بازی سرنوشت‌ساز خود در مسابقات انتخابی شهر سن‌پترزبورگ را 3‌بر0 به روسیه باخت تا تیم میزبان به المپیک برسد. تیم ملی ایران در مرحله بعدی باید در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران (22 تا 30 شهریور) شرکت کند. 8 تیم برتر این مسابقات راهی رقابت‌های انتخابی قاره‌ای می‌شوند که در قاره آسیا به میزبانی چین (احتمالا آذرماه) خواهد بود. شاگردان کولاکوویچ برای رسیدن به المپیک باید حریفان سنتی خود مثل چین و استرالیا را شکست دهند که البته غلبه بر این تیم‌ها، کار ساده‌ای نیست.


کولاکوویچ: برای صعود بازهم تلاش می‌کنیم
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم درخصوص شانس صعود ایران به المپیک توکیو گفت: متأسفانه ما شانس صعود به المپیک را در این مرحله از دست دادیم، اما مبارزه و تلاشمان ادامه دارد تا بتوانیم در مرحله بعدی انتخابی المپیک به هدف اصلی خود که صعود به المپیک است، دست پیدا کنیم. ما باید بازی با روسیه را فراموش کنیم و اگر چه شانس زیادی داشتیم، اما نمی‌توانیم به زمین بازگردیم و باید همه‌چیز را فراموش کنیم. روسیه از ما بهتر عمل کرد و توانست سهمیه المپیک را کسب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->