رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

دغدغه‌های اپراتورهای سی‌ان‌جی

  • کد خبر: ۳۴۱۴
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
دغدغه‌های اپراتورهای سی‌ان‌جی
پیگیری موضوع تعدیل نیروی کارکنان جایگاه های سی ان جی شهرداری

حسین زاده - مشکلات کارکنان جایگاه های سی ان جی و اخراج تعدادی از این کارکنان جزو مهم ترین درخواست هایی بوده که از روزهای گذشته در ستون پیامک های مردمی روزنامه شهرآرا جای گرفته  است.
کارکنان این جایگاه ها در این درخواست ها مشکلاتی چون پایین بودن حقوق ماهیانه، کاهش حقوق، محدودیت در استفاده از مرخصی، درنظر نگرفتن اضافه کاری و مهم تر از همه اخراج تعدادی از کارکنان را مطرح کرده بودند.با یکی از کارکنانی که به روزنامه پیامکی ارسال کرده بود تماس می گیریم. او که تمایل ندارد نامش در گزارش ذکر شود می گوید: از زمانی که شهرداری برخی از این جایگاه ها را به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار کرده است با تأخیر در پرداخت حقوق، واریز نشدن حقوق های شیفت شب، کاهش بین سیصدتا چهارصدهزارتومانی حقوق ها، پرداخت نکردن سنوات سال گذشته و به ویژه اخراج تعدادی از کارگران روبه رو شده ایم.
یکی دیگر از کارکنان نیز با بیان اینکه کارگران در بخش خصوصی یک میلیون و 900 هزار تومان حقوق می گیرند می گوید: این در حالی است که کارگرانی که در جایگاه های سی ان جی شهرداری مشغول به کار هستند 2 میلیون و 400 هزار تومان حقوق دریافت می کنند.


تعدیل به دلیل نداشتن تخصص!
رئیس اداره بهره برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در پاسخ به دغدغه های کارکنان جایگاه های سی ان جی، در ابتدا به تعداد ۳۱‌جایگاه سی ان جی متعلق به شهرداری و ۳۲۴ نفر شاغل به عنوان اپراتور و سرپرست در این جایگاه ها اشاره می کند و می گوید: ممکن است در برخی از شرکت های مجاز بهره برداری برخی کارکنان اخراج شده باشند که دلیل منطقی داشته است، چرا که همه کارکنان در جایگاه ها باید بتوانند به صورت تخصصی و آشنا با ابزار و تجهیزات کار کنند.
به گفته امانی کارکنان این جایگاه ها باید دارای مدرک دیپلم بوده و دوره اپراتوری جایگاه های سی ان جی را گذرانده باشند، زیرا نداشتن مهارت ممکن است خطراتی به وجود بیاورد. اگر نیرویی مهارت و تخصص لازم را نداشته باشد شرکت فراورده های نفتی نیرو را تأیید نمی کند.
رئیس اداره بهره برداری معاونت اقتصادی شهرداری با اشاره به حساسیت ایمنی جایگاه ها می افزاید: در سال های گذشته جایگاه های بهره بردار، مورد تأیید شرکت فراورده های نفتی نبود اما از سال گذشته این جایگاه ها در قالب مزایده به ۶ شرکت مجاز و مورد تأیید شرکت فراورده های نفتی واگذار شده است.
به گفته او تعداد اندکی پرسنل در محل تعدیل نیرو شده اند که اخراج تعدادی از آن ها به دلیل نداشتن مدرک اپراتوری است و یک نفر به دلیل تمایل شخصی حاضر به همکاری نبوده است و وضعیت چند نفر از نیروهای تعدیل شده نیز دوباره بررسی شده و قرار است مشغول به کار شوند.
امانی با بیان اینکه مزایای پرسنل به صورت ماهانه پرداخت می شود می گوید: اضافه کاری همه کارکنان مطابق قانون کار پرداخت می شود و کارکنانی که اضافه کارشان پرداخت نشده است می توانند با مراجعه به معاونت اقتصادی شهرداری این موضوع را پیگری کنند.
رئیس اداره بهره برداری معاونت اقتصادی شهرداری یادآور می‌شود: تعطیلی جایگاه سی ان جی «جاهدشهر» و جایگاه سی ان جی «موتوری» به دلیل ارتقای فنی ظرفیت تولید از 1000 به 2000 تجهیزات بوده است که کارکنان دیگری در آن مشغول به کار شده‌اند و کارکنان جایگاه‌های مذکور به عنوان نگهبان در دیگر جایگاه‌ها خدمت‌رسانی و حقوق خود را دریافت می کنند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->