سرخط خبرها

از شکایت تا رضایت با اهالی منظریه

  • کد خبر: ۳۵۰۱
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
از شکایت تا رضایت با اهالی منظریه
بررسی وضعیت بازگشایی بولوار شهید فخرایی

سید مصطفی بهشتی - معمولا در گزارش‌هایی که در این صفحه منتشر می‌شود پیگیر مشکلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در نقاط مختلف منطقه هستیم و پاسخ مسئولان را به گوش شهروندان و اهالی منطقه می‌رسانیم.این همان رسالت حقیقی رسانه است که از بیان تا حل مشکلات را پیگیری کند. واقعیت این است که وظیفه رسانه حل مشکل نیست بلکه پیگیری است.
در همین راستا هم تاکنون مشکلاتی را در منطقه پیگیری کرده و تا زدن جرقه در ذهن مسئولان برای حل آن پیگیری کرده‌ایم، یک سال پیش بود که موضوع مشکلات محله منظریه و بولوار شهید فخرایی فعلی را در یک گزارش کامل بررسی کردیم. 

در مرحله بعد این گزارش که به نوعی گزارش تکمیلی بود به سراغ سعید ریخته‌گر، شهردار منطقه11، رفتیم و پاسخ‌ها و برنامه‌های شهرداری منطقه را برای این نقطه شهری جویا شدیم، اما نکته مهم این است که برخلاف بسیاری از پروژه‌هایی که در شهر مصوب می‌شود و بسیاری از حرف‌هایی که از سوی مسئولان به زبان می‌آید اما هیچ وقت اجرایی نمی‌شود برنامه‌های شهرداری منطقه 11 برای محله منظریه روی برگه خلاصه نشد، بلکه به سرعت مجوزهای لازم را گرفت و اکنون فاز اول بازگشایی بولوار شهید فخرایی در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.
در بین انتقادهای مردمی مشکلاتی بود که ابتدا برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم، به اعتقاد بسیاری از اهالی قدیمی منظریه زمانی که آن‌ها ملک‌هایی را در این محله خریداری کرده‌اند، طرح اصلی که از سوی مسکن و شهرسازی ارائه شده است این بود که بولوار فخرایی در تمام طول مسیر باز است و از طریق پل به منطقه 9 متصل می‌شود، گذر زمان اما چنین چیزی را نشان نمی‌داد. در همین راستا مشکلاتی هم برای شهروندان به وجود آمد، برخی مجوز تجاری برای حاشیه خیابان را گرفتند در حالی که خیابان و بولواری نبود و برخی هم برای ساخت مجتمع در یک منطقه خوب سرمایه‌گذاری کرده بودند، این‌ها مشکلات اقتصادی برای شهروندان به دنبال داشت. در کنار این موضوع یک اشکال جدی دیگر هم وجود داشت، بولوار شهید فخرایی در محل اتصال به بولوار فرهنگ بسته و بن‌بست بود، همین موضوع در کنار روشنایی کم سبب شده بود که محل امنی برای کارهای خلاف بزهکاران، از مواد فروشی گرفته تا جیب‌بری و زورگیری از سوی اراذل و اوباش باشد تا حدی که شهروندان را کلافه کرده بود.
اکنون و در حالی که هنوز پروژه بازگشایی بولوار شهید فخرایی نهایی نشده، بسیاری از این مشکلات برطرف شده و رضایت نسبی را در شهروندان به وجود آورده است، در همین راستا با 2 نفر از کسبه و ساکنان هم‌صحبت شدیم تا وضعیت فعلی را جویا شویم.
نادری، از کسبه محله، ابتدا گلایه دارد که این پروژه و کار زودتر می‌توانست انجام بگیرد، ولی الان هم راضی‌کننده است. او در ادامه درباره اجرای پروژه و مزیت آن گفت: خیلی بهتر شده، خیابان با عرض زیاد، آسفالت و جدول‌کشی مرتب، این‌ها چیزی است که قطعا خیلی مفید است اما نکته‌ای که از روز اول خرید ملک در اینجا برای بسیاری از مالکان مهم بود، فرصت تجاری بود که خداراشکر در پایان پروژه امکان‌پذیر خواهد شد.
صالحی، از دیگر اهالی محله، به مشکلی که پابرجاست، اشاره دارد و می‌گوید: شهرداری زحمت کارها را کشیده است فقط اگر همین ملک‌های باقی‌مانده را هم بخرد و اتصال بولوار شهید فخرایی و فرهنگ را ممکن کند یعنی کار را تمام کرده است. یک موضوع هم بحث روشنایی است که امیدواریم زودتر اتفاق بیفتد، اکنون وضعیت بهتر شده ولی هر تاریکی در ساعت‌های شب فرصت یک بزهکاری است که امیدواریم برطرف شود.
پروژه بازگشایی بولوار شهید فخرایی این روزها با سرعت پیش می‌‎رود که اتمام آن قطعا هم فرصت‌های تجاری خوبی به وجود می‌آورد و هم در راستای کاهش معضلات ترافیکی مؤثر خواهد بود. در تماسی که با آریافر، رئیس اداره فنی و عمران منطقه، داشتیم، وی گفت: به سرعت کار را پیش می‌بریم تا بهره‌برداری کامل به زودی انجام شود و در آینده نزدیک در گزارشی تمام اقدامات انجام شده در این پروژه را به اطلاع می‌رسانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->