سرخط خبرها

فصل همدلی

  • کد خبر: ۳۵۰۷
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
فصل همدلی
علیرضا فارسی کارشناس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲

چند روزی می‌شود که در جمع‌های مختلف صحبت از آماده‌شدن برای یک مناسبت خاص است. گوش‌هایم را تیز و حواسم را جمع می‌کنم. یکی دنبال تدارک مجلس دامادی‌اش است، یکی جلو مغازه‌اش را می‌خواهد ریسه ببندد و یکی از جشن‌های مسجد محله صحبت می‌کند. یادم می‌آید در سال گذشته در چنین روزهایی در بعضی مجتمع‌های محلات نیز جشن‌هایی به همت مردم برگزار می‌شد. تقویم را نگاه می‌کنم، به روزهای حدفاصل دو عید بزرگ رسیده‌ایم. عید قربان که از آن به عید بندگی خدا هم یاد می‌کنند و عید غدیر که اسمش با ولایت عجین شده‌ است.
ایامی که بین این دو عید قرار گرفته‌اند در کشور ما به دهه ولایت مشهور است.
 چه فرصت خوبی! همیشه دنبال بهانه‌ای می‌گشتم که چند تا ایده را عملی کنم، به عنوان مثال می‌توانم با ماشین خودم چند نفر از هم‌محله‌ای‌ها را که برایشان رفتن به حرم امام رضا(ع) سخت است به حرم ببرم تا  زیارت کرده و استخوانی سبک کنند و من از لذت آن‌ها حظ ببرم. یا اینکه در برگزاری جشن مسجد محله کمک کنم، حتی می‌توانم با کمک همسایه‌ها محله را تزیین کنم. راستی در این روزها می‌توان با کمک چند نفر از خیران محله، به همسایه‌ای که آبرومند است ولی نیاز مالی دارد، کمک کرد.
راستی در منطقه ما کلی مجتمع بهزیستی و توان‌بخشی است که خیلی‌ها از وجودشان خبر ندارند، می‌شود برای شناسایی و کمک به آن‌ها آستین‌ها را بالا زد. خلاصه کلی کار قشنگ هست که می‌شود در این روزها به بهانه دهه ولایت انجام داد. عید بندگی و عید ولایت، چه خوب است به این بهانه‌ها بهتر بندگی کرد.
اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه12 نیز جشن‌هایی را باعنوان «فصل همدلی» در ایام دهه ولایت، از عید قربان تا عید غدیر در سرتاسر بوستان‌ها و پارک‌های محلات منطقه12 برگزار می‌کند.
این جشن‌ها در روز دوشنبه، هم‌زمان با عید قربان و سه‌شنبه، 21 و 22مرداد در بوستان اقاقیا برگزار شد. روز چهارشنبه، 23مرداد شهروندان در اقدسیه41 و جنب مسجد پنجتن آل عبا، جشن دهه ولایت را برگزار کردند. اما روزهای پنجشنبه و جمعه، 24 و 25مرداد فصل همدلی در آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد، همچنین کاروان جشن‌های ولایت در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی، 26 و 27مرداد به بوستان نیایش در محله جاهدشهر سرک کشیده و شهروندان این محل یک روز شاد و پرنشاط را پشت سر خواهند گذاشت.
روز دوشنبه، 28مرداد، روز پایانی جشن‌های دهه ولایت خواهد بود و شهروندان امیریه11 در جنب مسجد حضرت زینب(س) میزبان کاروان شادی دهه ولایت خواهند بود. تمامی این جشن‌ها در روزهای یاد شده از ساعت 20:30 آغاز شده و تا ساعت22 ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->