سرخط خبرها
در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دبستان ۱۲ کلاسه در بولوار عصمتیه مطرح شد:

افزایش ۶ هزارنفری جمعیت سالانه دانش‌آموزان منطقه

  • کد خبر: ۳۵۰۸
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
افزایش ۶ هزارنفری جمعیت سالانه دانش‌آموزان منطقه

رضاریاحی
دبیرشهرآرامحله 12

هفته جاری کلنگ ساخت مدرسه ابتدایی 12کلاسه در بولوار عصمتیه بر زمین خورد. مدرسه ابتدایی عذرا پورشهریاری با حمایت و هزینه خیّر مدرسه‌ساز، محمدکاظم لیس احداث خواهد شد. درس‌خواندن در مدرسه‌هایی که به دست خیران مدرسه‌ساز احداث می‌شود، لذت دیگری دارد، دانش‌آموزان از کودکی خوبی‌ها را بهتر حس می‌کنند و انجام کار نیک از کودکی در وجود آن‌ها ریشه می‌دواند.
به گفته مدیر تجهیز و نوسازی مدارس استان خراسان رضوی، خیران مدرسه‌ساز امسال 900میلیارد ریال در قالب 212تفاهم نامه همکاری، به ساخت و تجهیز مدارس به‌ویژه در نقاط محروم کمک کرده‌اند. این رقم یعنی 40درصد کلاس‌های درس این استان به دست نیکوکاران و خیران احداث می‌شود.

 

10مرکز آموزشی جدید در هر سال
به گزارش خبرنگار شهرآرامحله، معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ناحیه7 اداره آموزش و پرورش مشهد با اشاره به کمبود چشمگیر فضای آموزشی در این ناحیه آموزش و پرورش که منطقه الهیه را نیز شامل می‌شود، گفت: نوین‌شهر الهیه، منطقه‌ای نوپا با جمعیتی جوان است که به‌واسطه افزایش ساخت و سازها در سال‌های اخیر، جمعیت زیادی در آن ساکن شده یا از دیگر مناطق شهری و شهرستان‌ها به منطقه12 کوچ کرده‌اند، به همین دلیل جمعیت دانش‌آموزی منطقه نیز افزایش بسیاری داشته و ارائه خدمات به آن‌ها، مستلزم ساخت و احداث مراکز آموزشی جدید در تمام مقاطع تحصیلی است.
حسن باقرزاده افزود: سالانه 6هزار دانش‌آموز به تعداد محصلان منطقه افزوده می‌شود و باید 10مرکز آموزشی جدید در سال برای تحصیل این دانش‌آموزان احداث کرد. اگر مدارس قابلیت پذیرفتن دانش‌آموزان در دو شیفت را داشته باشد، 5مرکز آموزشی جدید کفایت خواهد کرد.

 

افتتاح در مهرماه 99
 باقرزاده در ادامه به پروژه احداث مدرسه 12کلاسه عذرا پورشهریاری در بولوار عصمتیه اشاره کرد و گفت: این مرکز آموزشی با اعتباری بالغ بر 4میلیارد و  200میلیون تومان، در زمینی به مساحت 4700مترمربع و در دو فاز اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: فاز اول این پروژه شامل ساخت مدرسه ابتدایی با زیربنای 1500مترمربع است که در دو طبقه ساخته خواهد شد و ساخت آن یک‌سال به طول خواهد انجامید.
باقرزاده خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در بولوار عصمتیه از مهرماه سال99 می‌توانند از خدمات این مرکز آموزشی استفاده کنند، این دبستان مخصوص پسران بوده و در دو شیفت صبح و عصر خدمات‌رسانی خواهد کرد که هرشیفت پذیرای 500دانش‌آموز است.
 وی ابراز امیدواری کرد: بعد از اتمام فاز اول پروژه که مربوط به ساخت دبستان 12کلاسه است، فاز دوم پروژه که شامل ساخت مجتمع فرهنگی بوده و در جنب مرکز آموزشی قرار گرفته‌ است، احداث خواهد شد.

 

پروژه‌های در دست ساخت خیران
معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی اداره ناحیه7 به دیگر پروژه‌های مراکز آموزشی خیّرساز در منطقه اشاره کرد و گفت: دبیرستان دوره اول مرشدیان که به همت لطیفه سلماسی خیّر سازنده هنرستان فنی و حرفه‌ای مرشدیان در منطقه12 ساخته می‌شود و دبستان 12کلاسه محمودی هاشمی توسط خیر محمودی هاشمی از دیگر پروژه‌هایی است که به همت خیران و نیکوکاران در حال احداث است و امیدواریم به‌زودی افتتاح شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
باقرزاده ادامه داد: هنرستان مرحوم جعفری و هنرستان دخترانه مجمع خیران ناحیه7 از دیگر مراکز آموزشی است که همچون دبستان عذرا پورشهریاری کلنگ آن بر زمین خورده و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.
وی در پایان از خیران مدرسه‌ساز و اداره نوسازی و تجهیز مدارس که بابت ساخت و تجهیز مراکز آموزشی مختلف نقش بسزایی دارند، تشکر کرد و گفت: بودجه و اعتبارات دولتی اداره آموزش و پرورش بسیار محدود است و اگر خیران مدرسه‌ساز نباشند، سرانه آموزشی برای هر دانش‌آموز در استان خراسان به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

 

احترام به حق تحصیل کودکان
محمدکاظم لیس، خیّر مدرسه‌ساز که اصالتی بحرینی دارد هم در ادامه درباره انگیزه خود از ساخت مدرسه در ایران و در شهر مشهد به خبرنگار شهرآرامحله گفت: هر کودکی فارغ از دین، مذهب و تابعیتی که دارد، باید حق تحصیلات داشته باشد و آینده و مسیر زندگی‌اش را انتخاب کند. کودکان امروز اگر تحصیلات عالیه داشته باشند، سازندگان فردای ایران خواهند بود. از این رو بعد از ساخت چندین مدرسه در کشورهای بحرین، لبنان و... به ایران آمدم تا در جوار بارگاه امام رضا(ع) خدمتی به کودکان مشهدی کرده و به آن‌ها در راه رسیدن به علم و دانش کمک کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->