حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

عکس‌های یادگاری با فوتبال شرقی

  • کد خبر: ۳۸۰۸
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
عکس‌های یادگاری با فوتبال شرقی
پرونده‌ای برای حضور تیم‌های مشهدی‌ در لیگ برتر فوتبال به بهانه شروع نوزدهمین دوره مسابقات

نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال درحالی از امروز آغاز می‌شود که شهرخودرو خراسان با حضور در این دوره از مسابقات نوزدهمین حضور یک تیم مشهدی در بالاترین سطح فوتبال ایران را رقم می‌زند. در این بین اعداد و آمار جالبی توسط این تیم‌ها به ثبت رسیده که مرور آن‌ها در آستانه شروع لیگ جدید، خالی از لطف نیست.


سلطان گل ایران یک مشهدی است
نخستین دوره لیگ برتر فوتبال با حضور درخشان ابومسلم برای مشهدی‌ها همراه بود؛ حضوری که با خلق یک اتفاق همراه بود. رضا عنایتی در نخستین دوره لیگ برتر که ابومسلم به رتبه پنجمی رسید توانست با 17 گل عنوان آقای گلی فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد تا نخستین آقای گل ادوار لیگ برتر او باشد و نامش در کتاب فوتبال ایران به ثبت برسد.


حضور پنجم؛ بهترین تیم شهرستانی
ابومسلم در پنجمین حضور پشت‌سرهم لیگ‌برتری‌اش و در دومین سالی که اکبر میثاقیان روی نیمکت این تیم می‌نشست، توانست با کسب 46امتیاز بعد از استقلال، پاس، سایپا و صبا تهران عنوان بهترین تیم شهرستانی را به دست بیاورد؛ عنوانی که هنوز باوجود آسیایی‌شدن شهرخودرو در فصل 98-97 توسط هیچ تیم مشهدی دیگری در لیگ برتر شکسته نشده است.


حسرت تکرار عنوان ابومسلم میثاقیان
پرویز مظلومی با ابومسلم 87-86 فراتر از باور ظاهر شد و تا رتبه چهارم جدول رده‌بندی هم بالا آمد؛ حتی بالاتر از رتبه پنجمی ابومسلم میثاقیان در دوره پنجم لیگ برتر. اما باوجوداین نتوانست عنوان بهترین تیم شهرستانی را به دست آورد و این حسرت برای شاگردان مظلومی برجای ماند. در آن سال سپاهان اصفهان نایب قهرمان شد.


سقوط پیام، بقای ابومسلم
هشتمین و نهمین حضور تیم‌های مشهدی در لیگ برتر مربوط به حضور هم‌زمان ابومسلم و پیام در لیگ برتر هشتم می‌شد؛ جایی که در سال 88-87 بعد از صعود پیام، لیگ برتر شاهد حضور هم‌زمان 2 تیم از مشهد در این پیکارها برای اولین‌بار بود. در این دوره پیام فقط به‌خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به ابومسلم به لیگ پایین‌تر سقوط کرد و مشکی‌ها یک فصل دیگر میهمان لیگ برتر باقی ماندند. در این فصل هر 2تیم مشهدی 35 امتیاز گرفتند.


خداحافظی با مشکی‌های دوست‌داشتنی
دهمین حضور مشهدی‌ها به سقوط ابومسلم در لیگ برتر نهم مربوط می‌شد؛ جایی که ابومسلم برای همیشه از لیگ برتر خداحافظی کرد و باوجود اینکه خیلی‌ها انتظار داشتند این تیم ریشه‌دار دوباره به لیگ برتر برگردد، اما ابومسلم برای همیشه از فوتبال ایران محو شد. مشکی‌ها در این فصل با 32 امتیاز هفدهم شدند تا همراه با استقلال اهواز به کام نابودی کشیده شوند.


ظهور قطب جدید در فوتبال مشهد
4 فصل دوری فوتبال مشهد از لیگ برتر با قهرمانی پدیده در لیگ دسته‌یک به پایان رسید. ظهور قطب جدید در مشهد، دوباره شروع روزهای خوش را نوید می‌داد. پدیده با میثاقیان لیگ‌برتری شد و با مرزبان نخستین حضورش را در لیگ 94-93 تجربه کرد.


دوباره 2 تیم از مشهد!
لیگ برتر 95-94 دوباره شاهد 2 حضور هم‌زمان 2 تیم از مشهد بود. این‌بار تیم نوظهور سیاه‌جامگان که قرار بود طلایه‌داران تیم نابودشده ابومسلم باشد، به لیگ برتر آمد و در کنار پدیده اوج‌گرفته، یک فصل پرآشوب را سپری کرد. پیروزی در دیدار پایانی مقابل ملوان نگذاشت مشکی‌ها در اولین حضور لیگ‌برتری‌شان آسانسور مسابقات باشند.


معجزه اکبر!
حضور سه‌باره پدیده در لیگ برتر با وجود مشکلات مالکیتی و مدیریتی با هنر رضا مهاجری به بقای باعزت ختم شد؛ همان رتبه‌های همیشگی دهم و یازدهم. اما اتفاقات برای مشکی‌پوشان متفاوت رقم خورد. سیاه‌جامگانی‌ها در دومین حضور لیگ‌برتری‌شان باز هم تا آستانه سکته و نابودی پیش رفتند؛ ولی این‌بار اکبر میثاقیان بود که با معجزه روز پایانی و برتری برابر پرسپولیس، حکم به بقای مشکی‌ها در لیگ برتر داد.


وداع تلخ، کسر امتیاز تلخ‌تر
پدیده و سیاه‌جامگان در لیگ 97-96 شرایط متفاوتی داشتند. البته تا پیش از کسر 6 امتیاز از پدیده به‌خاطر شکایت زوران کنزوویچ! پدیده که در مسیر قهرمانی و در کورس آسیایی‌شدن با مهاجری گام برمی‌داشت به‌یک‌باره در نیم‌فصل دوم با بحران کسر 6 امتیاز از سوی فیفا دچار شد. خیلی از بازیکنانش رفتند و تیم دچار سکته ناگهانی شد تا دست‌آخر شاگردان مهاجری با عنوان یازدهمی، خوش‌حال از بقا باشند. اما سیاه‌جامگانی‌ها در سومین فصل سکته ناقص، دیگر تاب نیاوردند و این‌بار با اقتدار و با کسب تنها 15امتیاز از 30 بازی خیلی زودتر از حد تصور به لیگ دسته‌یک و ورطه نابودی سقوط کردند.


حضور هجدهم؛ فراتر از رؤیا با یحیی
لیگ برتر هجدهم همراه با هجدهمین حضور یک تیم مشهدی بود؛ حضوری که به خلق یک اتفاق تاریخی برای فوتبال مشهد منجر شد. شهرخودرو یا همان پدیده سابق، چهارم جدول شد تا به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؛ اتفاقی که شاید خوشبین‌ترین هوادار این تیم هم پیش بینی نمی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->