احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

بازنگری در قانون انتخابات ضروری است

  • کد خبر: ۴۶۸۶
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
بازنگری در قانون انتخابات ضروری است
سخن گوی شورای نگهبان ورود بسیج حقوق دانان را به بازنگری در برخی قوانین ضروری دانست

«قانون انتخابات مربوط به سال۶۵ بوده و نیازمند ارزیابی و بازنگری افراد خبره حقوقی است.» این را سخن گوی شورای نگهبان بیان کرد و افزود: امروز نیاز داریم که بسیج به بحث تربیت نیروی انسانی تراز انقلابی و بازنگری در قوانین ورود پیدا کند.
به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی که در اختتامیه هفتمین اجلاس نخبگان حقوقی و قضایی کشور در مشهد سخن می گفت، با بیان اینکه قرار است در این دوره انتخابات بر 3مؤلفه ازجمله مفاسد اخلاقی، مفاسد اقتصادی و ضدیت با حاکمیت توجه شود، افزود: این موضوع به عنوان دستورکار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها قرار دارد و ما نیازمندیم که قانون هم منطبق با این موضوع باشد.
مهدی امیری اصفهانی، معاون امنیتی دادستان کل کشور نیز در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه آن ها که خواهان بازنگری در قانون اساسی هستند، مفاهیم عمیق آن را درک نکرده اند، گفت: قوه قضائیه پشتیبان حقوق عامه است و علاوه بر وظایف قضایی، وظایف اجتماعی و نظارتی نیز دارد؛ اما متأسفانه ۹۵درصد منابع قوه قضائیه، حول محور وظایف قضایی ایجاد شده و 2وظیفه اجتماعی و نظارتی کمتر دیده شده است.
«بخش عمده شبکه های داخلی موجود را محتوای خارجی تشکیل می دهد و این سبب می شود که اساس و هدف آن ها طبق سیاست های آمریکایی طی شود؛ بنابراین اگر به این زمینه توجه نشود، به استقلال در فضای مجازی دست پیدا نخواهیم کرد.» این را هم معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در این مراسم بیان کرد و افزود: یکی از مباحث مهم اقتصادی، اقتصاد موجود در فضای مجازی است؛ باید راهکارهایی برای دانش بنیان بودن و گستردگی آن داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی بتواند در این زمینه شکل بگیرد.
جواد جاویدیار در زمینه مبارزه با فساد گفت: در این زمینه باید تشکل های مردمی و بسیج شکل بگیرد و با ایجاد شبکه مطمئن برای گزارش فساد، اتکای آن ها به فضای مجازی داخلی باشد.
همچنین مشاور معاون اول قوه قضائیه در این مراسم شکل گیری بسیاری از مفاسد و اختلاس ها را ناشی از وجود خلأها، ایرادهای دستگاه های انتقالی، بانک ها و فعال نبودن سازمان های نظارتی دانست و افزود: متأسفانه در سال های اخیر، شاهد بی پروایی و بی بند و باری در حیف بیت المال و چپاول آن هستیم. باید پرونده های فساد بازبینی شود تا بتوان جلو راه های سوءاستفاده مجدد را از آن گرفت.
به گفته حسین ذبحی، در روند برخورد با قاچاقچیان ارز، وقتی خبر اعدام سلطان سکه اعلام شد و همگان برخورد قاطع دستگاه قضا را با مجرمان مشاهده کردند، فروشندگان ارز به خیابان ها آمدند و ارز را با قیمت های بسیار پایین وارد بازار کردند.
مهدی بهرامیان، رئیس بسیج حقوق دانان کشور نیز در این مراسم گفت: در بسیج حقوق دانان به دنبال جهاد حقوقی، آموزش حقوقی و تربیت حقوق دان تراز هستیم و مطالبه گری، احقاق حقوق عامه و آسیب شناسی قوانین، از وظایف اصلی بسیج حقوق دانان است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: امروز تعداد در خور توجهی از همکاران قضایی در سمت های مختلف در دادسرا، دادگاه های بدوی و دادگاه های تجدید نظر مراجعه کردند و تقاضای کناره گیری از دستگاه قضایی را داشتند. وقتی علت را جویا شدیم، تمام حرفشان این بود که ما دیگر نمی کشیم.
به گزارش فارس، غلامعلی صادقی با اشاره به اجرای 220پرونده حقوقی در ماه اخیر افزود: امروز بنده اینجا اعتراف می کنم سازوکاری که در قوه قضائیه در اختیار داریم، با مسئولیت تعداد پرونده و کاری که بر عهده ماست، همخوانی ندارد.
وی همچنین در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی استان، سند تحول قضایی رئیس کل قوه قضائیه را در حل مشکلات و معضلات موجود مؤثر دانست و بر اجرای دقیق آن در سطح استان تأکید کرد.
صادقی افزود: صحت، دقت و سرعت در تمامی عملکردها به ویژه در فرایند رسیدگی ها در تمامی مراحل باید سرلوحه اقدامات و فعالیت ها قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->