«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

کوچ «آرات»

  • کد خبر: ۴۶۹۹
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کوچ «آرات»
درباره مهاجرت «آرات حسینی»، پسر بچه اعجوبه و نابغه کوچک ورزش

ایمان فروزان‌نیا - اسمش «آرات» است و بعضی‌ها هم به‌اشتباه «آرارات» صدایش می‌کنند. حالا اگر اسمش را هم ندانند، وقتی بگویی همان پسربچه پنج‌ساله ورزشکار که موی بلند و بدن ورزیده دارد و کلیپ‌های حرکات آکروباتش در اینستاگرام هست، حتما می‌فهمند که منظورت کیست. آرات حسینی و پدرش همیشه در فضای مجازی بابت کلیپ‌های حرکات ورزشی، مورد توجه قرار می‌گرفتند ولی حالا خبر مهاجرتشان از ایران، آن‌ها را به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل کرده است. چند هفته قبل پدر آرات در اینستاگرام از تصمیمشان برای رفتن خبر داد. چند روز قبل هم فیلمشان در فرودگاه در اینستاگرام منتشر شد. حالا هم آرات و پدرش در یک مصاحبه ویدئویی تلفنی از ترکیه به مردم گفته‌اند که آرات قرار است دوران تحصیل و تمریناتش را در کشوری سپری کند که امکانات بیشتری دارد و بعد به ایران برگردد تا در تیم ملی کشورش بدرخشد. پدر آرات هنوز مقصد نهایی مهاجرتشان را اعلام نکرده است ولی شایعاتی درمورد پیوستن آرات به آکادمی بارسلونا یا یک آکادمی ورزشی دیگر در انگلیس وجود دارد.


مسیر شهرت آرات
اولین‌بار با کلیپ هنرنمایی‌اش در یک مسابقه استعدادیابی چینی به شهرت رسید. آن موقع سه سال بیشتر نداشت و از او به‌عنوان کودک ایرانی نابغه ژیمناستیک یاد می‌شد. خیلی زود به کمک فضای مجازی و ساختن کلیپ‌های بیشتر به شهرت رسید. شنا رفتن روی یک دست، پشتک و بارو زدن، از دیوار راست بالا رفتن، بدن ورزیده و آماده‌اش و خیلی چیزهای دیگر مشخص می‌کرد که آرات حسینی یک نابغه ورزشی با هوش فیزیولوژی خارق‌العاده است. او حالا در اینستاگرام بیش از 2میلیون دنبال‌کننده دارد. فقط با کمک پدرش، تمرین‌های ورزشی را انجام می‌دهد و به‌تازگی نشان داده است که به‌جز ژیمناستیک در فوتبال هم استعداد فراوانی دارد. پست‌های اخیر صفحه اینستاگرام آرات، پر شده است از هنرنمایی‌های او با توپ فوتبال و از گفته‌های پدرش این‌طور برمی‌‌آید که ماجرای مهاجرتشان هم دلیلی جز ادامه حرفه‌ای‌تر فوتبال ندارد.


بذر مهاجرت
موضوع مهاجرت این نابغه ورزشی، موضوع جدیدی نیست. سال قبل هم شایعه رفتنش از ایران به میان آمد. همان وقت‌ها بود که علی‌ ضیا، آرات و پدرش را به برنامه فرمول یک دعوت کرد. پدر آرات آنجا از بی‌توجهی‌ مسئولان و حمایت مالی نکردن آن‌ها از این استعداد ورزشی گلایه کرد و گفت که قبل از رفتنش به مسابقات ورزشی استرالیا، معاون وزیر ورزش با او تماس گرفته و گفته است: «سی‌دی‌های حرکات ورزشی آرات را بیاورید تا 2میلیون پول به شما بدهیم»؛ رقمی که درمقابل هزینه‌های شرکت در تورنمنت‌های جهانی ورزشی، بیشتر یک شوخی به‌نظر می‌رسد. اگرچه آن موقع علی ضیا به بینندگان اطمینان داد که آرات در ایران خواهد ماند، حدس‌زدنی بود که دیر یا زود بی‌توجهی و نبود امکانات، این کودک ورزشکار را به جایی که پول و توجه بیشتری برای رشد استعدادهایش وجود دارد، سوق خواهد داد.


استعدادهایی که می‌سوزند یا می‌روند
‏خبر مهاجرت آرات، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به‌دنبال داشت. برخی کاربران از اینکه این روزها باید پشت‌سر هم خبر مهاجرت استعدادهای ورزشی را بشنوند، ناراحت بودند: «استعداد‌های ورزشی رو سخت به‌دست میاریم اما به‌دلیل نبود امکانات، زود از دست می‌دیم. آرات هم رفت. تو ایران فقط ژن‌خوب‌هاى بى‌مصرف، حمایت می‌شن!» برخی کاربران هم به این موضوع انتقاد کرده بودندکه نباید یک کودک را که هنوز درک درستی از زندگی ندارد، این‌طور برای ستاره شدن تحت فشار قرار داد؛ البته پدر آرات به این نقدها واکنش نشان داده و گفته است: اولویت اصلی آرات بعد از مهاجرت، تحصیل اوست و قرار است در یک فضای حرفه‌ای ورزش را دنبال کند.
البته این بحث‌ها در اصل ماجرا، توفیری ایجاد نمی‌کند. در کشور ما فضایی برای پرورش استعدادهای ورزشی وجود ندارد. آرات تنها کودک ایرانی‌ای نیست که از استعداد ورزشی چشمگیری برخوردار است، فضای مجازی پر است از کلیپ کودکانی که مثل ستاره‌های بزرگ ورزش با توپ، هنرنمایی می‌کنند یا حرکات آکروبات انجام می‌دهند، ولی نهایت توجهی که به آن‌ها می‌شود، حضور در یکی‌دو برنامه تاک‌شوی تلویزیون و چند ساعت شهرت است و بعد از آن، دیگر خبری از آن‌ها به گوش کسی نمی‌رسد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->