ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است
سرخط خبرها
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران:

در تلاشیم غنی‌سازی به نحوی باشد که پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد

  • کد خبر: ۴۷۱۴
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
در تلاشیم غنی‌سازی به نحوی باشد که پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
نشست خبری سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با موضوع اعلام جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل ازصدا و سیما، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری اعلام جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: تغییرات جدید دستیابی به ۱ میلیون سو غنی سازی را تسهیل می‌کند
وی افزود: همواره در تلاش بودیم که غنی سازی به نحوی باشد که پاسخگوی نیاز‌های کشور، رقابت پذیر و متناسب با دانش روز باشد
سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی از سال ۵۳ در حوزه هایی، چون نیروگاه‌های هسته‌ای و پرتو‌ها آغاز شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تا انتهای دهه ۶۰ تغییراتی در ساختار و اهداف این سازمان صورت گرفت.
وی ادامه داد: از ابتدای دهه ۷۰ مسائلی، چون لیزر و چرخه سوخت هسته‌ای در راس برنامه‌ها قرار گرفت، دهه ۸۰ دهه رسیدن به مقیاس‌های صنعتی بعد از کار‌هایی بود که صورت گرفته است و توسعه‌هایی در حوزه آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه صورت گرفت، اورانیوم نطنز و آب سنگین اراک همچنین بسیاری از موارد دیگر از جمله آنهاست.
کمالوندی گفت: وارد شدن به این سطح از توانایی در این حوزه باعث شد دشمنان ما که نمی‌توانستند پیشرفت‌های ما را ببینند و مشاهده کنند که ایران در حوزه هسته‌ای به یک قدرت تبدیل شده است، مشکلاتی را بوجود بیاورند. اوج فشار‌ها زمانی بود که اورانیوم ۴ درصد و سپس ۲۰ درصد تولید شد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: آغاز دهه ۹۰ چرخه سوخت تکنولوژی‌های برتر مثل کوآنتوم قوت گرفت بر اساس اسناد بالا دستی توسعه نیروگاه‌های اتمی کشور برنامه غنی سازی با هدف رسیدن به ظرفیت یک میلیون سو ظرف ۱۵ سال در دستور کار قرار گرفت. این مسئله پیش از برجام هم در دستور کار قرار داشت و در مذاکرات برجام، سازمان انرژی اتمی تلاش زیادی کرد که مواردی لحاظ شود مثلا نیروگاه‌های در حال ساخت پیشرفت کند و غنی سازی به نحوی باشد که پاسخگوی نیاز کشور باشد.
وی افزود: تلاش برای اینکه کشور به فناوری بومی دست پیدا کند و رقابت پذیر و متناسب با دانش روز باشد هم در دستور کار ما بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->