ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است
سرخط خبرها

ورود سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

  • کد خبر: ۴۷۸۸
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
ورود سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران
سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقايقي پیش وارد تهران شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از فارس «کرنل فروتا (Cornel Feruta)» قرار است با مقامات ارشد کشورمان گفت‌ و گو کند.
مطابق مفاد برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، در دوره هاي زماني گزارشی از میزان پایبندی تهران به توافق هسته‌ای را به شورای حکام این نهاد ارائه می‌دهد.
کرنل فروتا دیپلمات رومانیایی و معاون پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از درگذشت «یوکیا آمانو» سرپرستی اژانس را به عهده گرفت و یکی از نامزدهای مديرکلي این سازمان است.

 

مدیرکل موقت آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی با صالحی دیدار کرد

«کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با «علی‌اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

او قرار است ظهر امروز نیز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کند.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره گفته بود که این دیدار، جزیی از تعاملات و همکاری‌های جاری ایران و آژانس و در چارچوب رایزنی‌های سطح بالا بین طرفین است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز دیروز (شنبه) در نشست خبری برای اعلام جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران درباره دعوت از «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این سفر براساس برنامه گذشته بود و اگر آمانو زنده بود این سفر باید در همین زمان انجام می‌شد.

گفتنی است این سفر دو روز بعد از ورود ایران به گام سوم کاهش تعهدات برجامی صورت گرفته است. کمالوندی روز گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد که تعهدات شفاف سازی ایران همچون سابق ادامه می‌یابد و تهران فعلا بنا ندارد در خصوص نظارت‌ها و دسترسی‌های آژانس و شفاف سازی تغییری ایجاد کند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->