انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرح انتقال آب از سواحل چابهار یک اولویت جدی برای توسعه شرق کشور است

  • کد خبر: ۴۸۷۱
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
  • ۱
طرح انتقال آب از سواحل چابهار یک اولویت جدی برای توسعه شرق کشور است
استاندار خراسان رضوی گفت: طرح انتقال آب از سواحل چابهار یک اولویت جدی برای توسعه شرق کشور است لذا از همه ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح استفاده خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی در نشست مشترک استانداران استان‌های شرق کشور با مدیران وزارت نیرو که با موضوع بررسی طرح انتقال آب از سواحل چابهار در سالن همایش شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 60 تا 70 سال است که بحث آب در کشور به عنوان یک چالش برای ما مطرح بوده است.
وی با اشاره به اینکه طی سالیان اخیر دچار مشکلات زیست محیطی و مهاجرت مردم بوده ایم، افزود: با وجود چنین مشکلاتی، وزارت نیرو و سایر وزارت‌خانه‌ها بعد از انقلاب اسلامی تلاش های زیادی برای حفظ منابع آبی کرده اند.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بنا داریم تا آب و خاک را در استان‌های شرق کشور مدیریت کنیم، از طرفی در خراسان رضوی چند ماهی است که طرح همیاران آب را تدوین کرده ایم و به دنبال این هستیم تا مدیریت آب و خاک را مبتنی بر بهره وری آب انجام دهیم.
رزم حسینی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور یک اقدام موفق بود، خاطرنشان کرد: این طرح تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و امیدواریم در سال آینده آب خلیج فارس که معادل 110 میلیون متر مکعب در فاز اول است به فلات ایران برسد.
وی تصریح کرد: طرح انتقال آب خلیج فارس با همکاری بخش غیردولتی، بدون دخالت دولت و با منابع بخش خصوصی برای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت در فلات مرکزی ایران در حال اجرا است.
استاندار خراسان رضوی گفت: طرح انتقال آب از سواحل چابهار یک اولویت جدی برای توسعه شرق کشور است لذا از همه ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح استفاده خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: 2 ماه پیش همه شرکت های فعال بخش‌خصوصی در مشهد مقدس دور هم جمع شدند و آمادگی خود را برای تامین منابع مالی پروژه انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور اعلام کردند.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی رضائی
Canada
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
آیا میدانید که آب شرب و بهداشت تمامی شهرهای سواحل جنوبی کشور از طریق انتقال از حوضه های داخلی تامین میشود؟ بندر عباس از میناب، چابهار و کنارک از کهیر و پیشین و زرآباد، بوشهر از کازرون و همچنین جاسک و...
تامین آب از طریق شیرین کردن آب دریا به طور مستمر و کامل و کافی برای هیچکدام ازین شهرها اتفاق نیفتاده است. دلیل آن گران بودن بهای واحد تولید و مشکلات تامین امکانات فنی و تجهیزات کافی برای تولید و بهره برداری است. تجهیزاتی میخواهد که کشور را در این شرایط به طور کامل و یا حداقل برای بخش مهم و بزرگی از آن محتاج خارج میکند و در این صورت نه تنها اجرا سخت میشود بلکه بهره برداری و نگهداری از آن نیز سخت تر خواهد بود. از طرفی هزینه تولید و انتقال در زمان بهره برداری بالغ بر چندین یورو به ازای هر مترمکعب خواهد بود. دولت و وزارت نیرو ا.گر براین کار اصرار دارند بهتر است ابتدا شعاع فعالیت های مربوط به تولید و انتقال آب شیرین از دریا را برای مناطقی تا شعاع 100 کیلومتر از جنوب اجرا و بهره برداری از آنرا پایدار سازند. در اینصورت دشتهای تامین کننده آب این مناطق هم از افت شدید و نابودی نجات می یابند. بعد از استمرار و اطمینان از تداوم آن شعاع تاثیر را 100 کیلومتر افزایش دهند. بنظر من در شرایطی که یک فعالیت ساده مانند آماربرداری بدلیل کمبودها از هر نظر، بیش از 4 سال است به درازا کشیده شده و هنوز مانده تا به اتمام برسد، کل طرح فعلی طرحی فضایی و بدون قابلیت اجرا خواهد بود..
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->