سرخط خبرها
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری منطقه مطرح کرد

همکاری با سرمایه‌گذار در چارچوب قانون

  • کد خبر: ۴۸۷۹
  • ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲
همکاری با سرمایه‌گذار در چارچوب قانون

محسن زکریا - یکی از موضوع های مهم در مجموعه ادارات دولتی و خصوصی بحث درآمد و هزینه‌ است. ثبت اعداد مقابل این 2مؤلفه است که میزان موفقیت یا ناکامی یک مجموعه را تعیین می‌کند، در همین خصوص به‌سراغ مجید حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری منطقه رفتیم تا درباره با این موضوع به گفت‌وگو بنشینیم.
حیدری در ابتدا درباره منابع درآمدی و نحوه دریافت آن گفت: «درآمد شهرداری‌ها به‌طور کلی از سوی مردم استحصال می‌شود، یک‌سری منابع درآمدی دیگر هم در ستاد مرکزی شهرداری تعریف می‌شود که مربوط به اعتبارات دولتی، مالیات بر ارزش افزوده و... است که این درآمدها به مناطق شهرداری تسری پیدا نمی‌کند، تمام درآمد ما در مناطق از طریق مردم استحصال می‌شود، بودجه درآمدی ما در سال98، 343میلیارد تومان است که نسبت‌به سال قبل و متمم خورده‌شده حدود 52درصد افزایش داشته است، تا نیمه‌شهریور حدود 38درصد درآمد را استحصال کرده‌ایم و از پیش‌بینی‌ها عقب نمانده‌ایم، البته ذکر این نکته ضروری است که معمولا بیشتر درآمد شهرداری‌ها در نیمه‌دوم سال جذب می‌شود.»
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری منطقه، در ادامه درباره انتقال بدهی فرد یا مجموعه‌ای به شهرداری از سالی به سال بعد افزود: «در صورتی که بدهی از سال‌جاری به سال بعد منتقل شود، دچار افزایش بها می‌شود و هزینه‌ها را فرد باید به قیمت سال‌جدید پرداخت کند، اگر قسمتی از بدهی در سال‌جاری پرداخت شود و قسمت باقی‌مانده به سال بعد موکول شود، قسمت باقی‌مانده شامل افزایش‌بها خواهد شد.»
حیدری در ادامه تشریح کرد: «ما در شهرداری 2نوع درآمد داریم: یکی درآمد‌های پایدار است و دیگری درآمدهای غیرپایدار. درآمد پایدار، درآمدی است که همیشه جذب می‌کنیم، مانند عوارض نوسازی و صنفی، همچنین تا حدودی درآمد تجاری موقت را هم می‌توان در این درآمد پایدار به‌حساب‌آورد. ما در قسمت کسب درآمد‌های پایدار خوشبختانه در سال‌های اخیر موفق بوده‌ایم و همواره در بین 3منطقه برتر با جذب ‌درآمد تعیین‌شده قرار گرفته‌‌ایم.»
حیدری درارتباط با ایجاد کانال‌های تسهیلاتی برای پرداخت عوارض در شهرداری گفت: «خوشبختانه اکنون شرایط خوبی در این زمینه از سوی شورای شهر مصوب شده است؛ پرداخت‌ها به این شکل است که قبلا فرد می‌توانست تا 50میلیون تومان برای تسهیلات بلندمدت اقدام کند، ولی اکنون برای هر مبلغی که فرد بخواهد می‌تواند تا 36ماه قسط‌بندی کند که البته باید تضمین‌های لازم را اخذ کند.»
این مسئول شهری همچنین درباره با حوزه‌هایی که درآمد اخذشده از سوی مردم هزینه می‌شود، بیان کرد: «همه درآمد حاصل‌شده در ستاد مرکزی شهرداری مشهد و در خزانه جمع می‌شود و از آنجا توزیع هزینه اتفاق می‌افتد. به‌صورت‌کلی هزینه‌هایی که در شهرداری می‌شود بسیار زیاد است؛ هزینه‌های قطارشهری، ساخت پل‌ها و تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح از آن دست هزینه‌های سنگین است، برخی هزینه‌ها هم در شهرداری مناطق اتفاق می‌افتد، همچنین برخی هزینه‌های جاری بسیار سنگین هم داریم که از جمله باید به هزینه‌های خدمات‌شهری اشاره کرد؛ به‌عنوان مثال هر ساله حدود 13میلیارد صرف انجام خدمات‌شهری در منطقه11 می‌شود، هزینه نگهداری فضای‌سبز، هزینه‌های آسفالت، جدول‌ها، اصلاح هندسی و... را هم به این موارد اضافه کنید.»
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری منطقه درباره چگونگی موفقیت شهرداری منطقه در جذب درآمد تعیین‌شده در سال‌های متوالی گفت: «این درآمد ماحصل همه مجموعه درآمد، حسابداری و مالی است. نکته مهمی که در این موضوع باید لحاظ شود، تسهیل کار ارباب‌رجوع در شهرداری است؛ که خوشبختانه در شهرداری منطقه هم قانون رعایت می‌شود و هم در چارچوب قانون با ارباب‌رجوع همکاری می‌شود و برای جذب سرمایه‌گذار به منطقه، امتیازاتی را که می‌توان در چارچوب قانون داد، می‌دهیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->