آیا سال تحصیلی ۱۴۰۳ از شهریورماه آغاز می‌شود؟ فصل بهار، بهترین زمان برای انجام حجامت است فرصت یک ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال پیدا کردن همسر مناسب، مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده است سد‌های خراسان رضوی تنها ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود آب هویج را با این گیاه ترکیب کنید خاصیتش چند برابر می‌شود  بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ درصد افزایش حقوق هم نمی‌توانند زندگی کنند جایگزین‌های مفید و جادویی شکر | با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید پنج راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد | اگر سابقه ابتلا به آلرژی‌های بهاری را دارید، این مطلب را بخوانید آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعرفه‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای تمامی پزشکان لازم الاجراست واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مشهد اجرا می‌شود زلزله‌های شدید، تایوان را لرزاندند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آتش‌سوزی مهیب در کرمان مهار شد آغاز موج‌های بارشی جدید | وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنترل اعصابتان را به دست بگیرید

  • کد خبر: ۴۸۹۹
  • ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵
کنترل اعصابتان را به دست بگیرید
پرونده‌ای برای افرادی که خیلی زود از کوره در می‌روند

ملیحه ابراهیمی‌یزدی- خیلی‌ها معتقدند آستانه تحمل مردم پایین آمده و این موضوع باعث افزایش پرونده‌های قضایی شده است. در‌‌این‌بین خیلی‌ها دلیل این کاهش و افزایش را وضعیت اقتصادی و معیشتی، وضعیت نابسامان خانوادگی، آلودگی هوا یا تغذیه نادرست می‌دانند. شاید همه فرضیه‌ها به خودی خود درست باشد، اما مشکل به آموزش نصفه و نیمه و ناقص در جامعه باز‌می‌گردد. با خواندن چند نمونه از موقعیت‌های متعدد حتما دستگیرتان می‌شود که کنترل اعصاب و روان افراد عادی به دست خودشان است و گاهی روی دکمه شدت و ضعف آن فشار وارد می‌کنند.


چرا فکر می‌کنید اگر صدایتان را بالا ببرید و کمی فحش و ناسزا چاشنی‌اش کنید، می‌توانید حرفتان را به کرسی بنشانید؟ یادتان باشد این روش همیشه نتیجه مثبت نمی‌دهد. بارها در اخبار خوانده یا شنیده‌ایم که دعوا سر جای پارک کنار خیابان یک کشته بر جا گذاشته است.


خدا نکند به شما که مسافر اتوبوس هستید، بگویند «لطفا کمی آن طرف‌تر بنشینید.»! اتوبوس ارثیه پدرتان نیست که این‌گونه برای وجب‌به‌وجبش گلو و یقه پاره می‌کنید! بنده خدا بی‌راه که نمی‌گوید؛ هر شهروند از حمل‌و‌نقل عمومی سهم و حقی دارد.


اگر به‌جای مردم چین روزها در ترافیک می‌ماندید، حتما چند نفر را قلع‌و‌قمع می‌کردید. حالا دو ثانیه بیشتر از سبز شدن چراغ راهنمایی‌و‌رانندگی نگذشته است که این‌طور به جان بوق ماشینتان افتاده‌اید و دست‌بردار نیستید که حتما کنار طرف بروید و چند کلمه بد و بیراه نثارش کنید.


دوستتان است و هزار بار با یکدیگر شوخی کرده‌اید. حالا چطور خودتان هر حرفی را به زبان می‌آورید و به شوخی می‌گذرانید، اما وقتی طرف مقابلتان تکه‌ای می‌پراند، به تریج قبایتان بر‌می‌خورد؟ این چه رفتاری است که به محض شنیدن هر حرفی، از کوره در می‌روید و خط بطلانی روی سال‌ها رفاقتتان می‌کشید؟!

 

مورد داشته‌ایم طرف هر شب، سناریوی یک جدال سهمگین را در ذهنش پرورش می‌داده است؛ آن‌هم وقتی به همسایه طبقه پایین فکر می‌کرده که ماشینش را جای پارک ماشین او ‌گذاشته است. با تماشای این تصویر حتما به عمق ماجرا بیشتر پی خواهید برد و خواهید فهمید که شغل طرف ابزارفروشی است. راستی، خوب است بدانید نصب چنین اطلاعیه‌هایی که جنبه تهدید دارد، جرم محسوب می‌شود.

 

160 هزار پرونده 

اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی با 23 مرکز در 19 شهرستان خراسان رضوی سالانه به 160 هزار پرونده در 4 بخش پاسخگویی می‌کند

معاینات

کمیسیون‌ها

آزمایش‌ها

تشریح در پزشکی قانونی

یک سوم

سال گذشته 53‌هزار فقره معاینات مربوط‌به نزاع در پزشکی قانونی صورت گرفته است که حدود یک‌سوم پرونده‌ها را شامل می‌شود

5 درصد

میانگین آمار نزاع در استان خراسان‌رضوی طی 10‌سال گذشته 5‌درصد افزایش داشته است

40 هزار فقره نزاع 

سال گذشته 40هزار فقره نزاع در استان خراسان‌رضوی مربوط‌به درگیری، کودک‌آزاری، همسر‌آزاری و خودزنی بوده است

درگیری

کوک‌آزاری

همسر‌آزاری

خودزنی

طی 9‌ماه سال‌97

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور طی 9‌ماه سال‌97 بیشترین نزاع‌ها مربوط‌به استان‌های تهران، خراسان‌رضوی و اصفهان و کمترین‌ها مربوط‌به ایلام، خراسان‌جنوبی و بوشهر بوده است

7 درصد

در 9ماه سال گذشته، آمار ارجاعات به سازمان پزشکی قانونی کشور نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 7‌درصد رشد داشته است

 

خوراکی‌درمانی

پیشنهاد می‌کنیم کمی با خوراکی‌های مؤثر در پایین‌آوردن خشم و استرس آشنایی پیدا کنید و با نوش‌جان‌کردن برخی خوراکی‌ها آرامش را به اعصابتان هدیه دهید؛ زیرا علم تغذیه ثابت کرده است که تغذیه سالم، رابطه تنگاتنگی با خصلت و احساسات افراد دارد.

ویتامین‌های گروهB

جگر

شیر

تخم‌مرغ

گوشت قرمز

مرغ‌

نخود فرنگی

جوانه گندم

آرد جو

آجیل‌جات

حبوبات

امگا3

گردو

ماهی

میگو

تخم کدو

تخم کتان

 

خوراکی‌هایی که با کاهش استرس رابطه مستقیم دارد:

فلفل سیاه

زردچوبه

تخم مرغ

کلم بروکلی

شکلات تلخ

بادرنجبویه

ریحان

بابونه

 

مردمان جهان خشم

مؤسسه‌های افکارسنجی معتبر جهانی سالانه درباره موضوعات مختلف، از شاخص‌های اقتصادی و فناوری گرفته تا حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، گزارش‌ها و آمارهایی منتشر می‌کنند. میزان خشم، استرس، نگرانی و شادمانی نیز از‌جمله سوژه‌هایی است که مؤسسه افکارسنجی گالوپ به آن پرداخته است.
همه ما کمابیش در زندگی روزمره دچار خشم یا استرس شده‌ایم؛ از بد‌قولی دیگران نسبت‌به خودمان گرفته یا حتی شیوه رانندگی دیگران می‌توانسته موجب چنین شرایطی برای ما شود. اینکه ریشه‌های چنین خشم و عصبانیت‌هایی در کجا هستند، می‌تواند متفاوت باشد، اما گالوپی‌ها با طرح پرسش‌هایی درباره تجربه روز گذشته مصاحبه‌شوندگان از 143‌کشور دنیا سعی کرده‌اند به تصویر شفاف‌تری از وضعیت مردمان خشمگین برسند. آن‌ها برای ارزیابی احساسات خوب از افراد پرسیده‌اند:
* آیا در روز گذشته به‌خوبی استراحت کرده‌اید؟
* آیا در روز گذشته با شما با احترام برخورد شده است؟
* آیا در روز گذشته شما نکته جدیدی آموختید یا فعالیت جالبی انجام دادید؟

همچنین برای ارزیابی احساسات و هیجانات منفی، مصاحبه‌شوندگان به سؤالات زیر پاسخ داده‌اند:
* آیا در روز گذشته احساس درد داشتید؟
* آیا در روز گذشته ناراحت بودید؟
* آیا در روز گذشته خشمگین شدید؟

 

نتایج این آمارها به سیاست‌گذاران، تصویر بهتری برای اتخاذ تصمیمات کلان می‌دهد. برای نمونه در ایالات متحده آمریکا باوجود روند مثبت رشد اقتصادی، مردم خشمگین‌تر و نگران‌تری هستند. در‌مجموع آمارها در گزارش سال‌2019 نشان می‌دهد که 71درصد از مردم جهان در روز گذشته خود، تجربه شادمانی داشته‌اند که پاراگوئه‌ای‌ها با 85‌امتیاز صدرنشین بودند و افغانستانی‌ها با ازدست‌دادن 43‌امتیاز نسبت به سال‌2018، کمترین رکورد را ثبت کردند.

 

آمارها در گزارش سال‌2019 نشان می‌دهد

71 درصد

71درصد از مردم جهان در روز گذشته خود، تجربه شادمانی داشته‌اند

85 امتیاز

پاراگوئه‌ای‌ها با 85‌امتیاز صدرنشین

43 امتیاز

افغانستانی‌ها با ازدست‌دادن 43‌امتیاز کمترین رکورد را ثبت کردند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->