سرخط خبرها
در راستای اجرای طرح «محله ما» در ارشاد مطرح شد

پیگیری فضای بازی پارک

  • کد خبر: ۴۹۳۷
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
پیگیری فضای بازی پارک

نعیمه زمانی
دبیر شهرآرا محله

سرپرست گروه «محله ما» در محله ارشاد از ادامه روند طرح «محله ما» در بوستان پیام خبر داد.
به گزارش شهرآرامحله، فاطمه زردی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به تقاضاهای مردمی و اولویت‌ها در این طرح، بهسازی زمین بازی، ایجاد پاتوق ‌محله در خیابان بیستون6 و تعمیر نیمکت‌ها در دستورکار قرار گرفت و به این منظور پیگیری‌های موردنظر انجام شد.
وی افزود: گرچه هنوز جواب کتبی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم اما براساس استعلام‌های اعلام شده، امکان ایجاد پاتوق در خیابان بیستون6 وجود ندارد.
علاوه‌براین برای موضوع ترافیک نیز با کارشناس ترافیک گفت‌و‌گو کرده و با توجه به نظرات آن‌ها هنوز راه‌حلی برای آن در نظر گرفته نشده است.
زردی با اشاره به تعیین اولویت‌ها براساس خواسته‌های مردمی اظهار کرد: از آنجایی‌که بهسازی فضای بازی مهم‌ترین اولویت با بیشترین تقاضای مردمی بود و وسعت فضای سبز موجود نیز بیشتر از فضای خالی بود تصمیم به ایجاد فضای بازی شنی گرفتیم و در این زمینه طراحی لازم نیز صورت گرفت.
وی ادامه داد: طی پیگیری‌های انجام شده با این طرح مخالفت شد و مجوزی از طرف ادارات استاندارد و بهداشت دریافت نکردیم زیرا امکان فرورفتن وسایل نوک‌تیز در شن‌ها وجود دارد و از طرف دیگر شن‌های موجود به لحاظ بهداشتی مورد تأیید نیست.
زردی افزود: شن‌های بهداشتی هزینه زیادی دارد و با توجه به عدم مجوز اداره بهداشت و اداره استاندارد ایجاد فضای بازی شنی از دستورکار حذف شد. با وجوداین در صدد ایجاد فضای بازی دیگری برای کودکان و نوجوانان هستیم.
سرپرست گروه «محله ما» در محله ارشاد خاطرنشان کرد: درحال حاضر وسعتی که در پارک به آن دسترسی داریم 4 در 5متر است و این فضای کوچک و کمبود فضای خالی دسترسی ما به فضای باز را کاهش داده است.
وی افزود: به دلیل گلایه مردم از استانداردنبودن نیمکت‌های پارک، تمام مبلمانی که در ضلع شرقی پارک وجود دارد به لحاظ ظاهری و کیفیت تغییر خواهد کرد و در نتیجه رضایت مردم در این زمینه کسب خواهد شد. علاوه براین آبخوری نیز به این فضا اضافه خواهد شد.
زردی ادامه داد: درحال حاضر میز شطرنج و فوتبال‌دستی جانمایی شده است. همچنین کاشت گل و گیاه و نقاشی‌دیواری زمین آستان‌قدس و دیوار انتهای پارک در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به خواسته مردم در مورد ارتباط دو پارک موجود تصمیم به ایجاد سرعت‌کاه در خیابان گرفته شد تا از این طریق دو ضلع پارک به هم متصل شود با این حال اجرای طرح هنوز درحال پیگیری است و باید به تأیید اداره ترافیک برسد.
زردی افزود: موضوع زباله‌گردها و زمان جمع‌آوری زباله‌ها نیز با کارشناسان خدمات‌شهری شهرداری منطقه مطرح شد.
طبق جوابیه موردنظر جمع‌آوری زباله‌ها براساس پیک زمانی درنظر گرفته شده در منطقه انجام می‌شود. نوسازی ناوگان حمل زباله‌ها نیز طی چند ماه آینده انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: طی گفت‌و‌گوهای صورت‌گرفته بخشی از هرس درختان توسط نیروهای خدمات‌شهری انجام خواهد شد کما اینکه این موضوع در دستورکار آن‌ها قرار گرفته است و بخش دیگر به دلیل وجود تیرهای چراغ برق باید توسط نیروهای شرکت برق مورد پیگیری قرار گیرد.
سرپرست گروه «محله ما» در محله ارشاد اظهار کرد: ایجاد آبنما به دلیل هزینه‌های بسیار زیاد آن و کمبود بودجه طرح « محله ما» ممکن نیست. ضمن اینکه نصب آن نیازمند حضور مهندسان مختلف در رشته‌های متفاوت است.
در گذشته نیز ایجاد آب‌نما در دستورکار شهرداری منطقه قرار گرفته اما به دلیل هزینه‌های زیاد آن اجرا نشده است.
وی افزود: به طور قطع اجرای طرح با مشکلات همراه است و این موضوع بیشتر به خاطر تازه بودن کار است و در آینده براساس نظرسنجی نقاط ضعف و قوت کار مشخص خواهد شد.
با وجود این شهرداری منطقه و مردم همکاری خوبی با ما دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->