سرخط خبرها

۱۵ سال تلاش برای گسترش سروش جاودانه وحی

  • کد خبر: ۴۹۴۵
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
۱۵ سال تلاش برای گسترش سروش جاودانه وحی
در این مرکز  قاریان نوجوان پرورش داده می‌شوند

عطار - مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی 15 سال است که تربیت قاریان جوان و نوجوان را در قالب آموزش‌های قرآنی رایگان به عهده دارد. 8 سالی می‌شود که این مرکز در وادی تبلیغ اسلام با قرائت قاریان نوجوان ورود پیدا کرده است و با عزیمت به شهرهای داخل کشور و دیگر کشور‌ها به موفقیت‌های بی‌شماری در جذب مسلمانان به مذهب شیعه دست یافته است. این مؤسسه جزو نخستین مؤسسه‌هایی در کشور است که در تبلیغ اسلام با بهره‌مندی از قرائت نوجوانان فعالیت چشمگیری دارد. یکی از موفق‌ترین کاروان‌های جهادی در اختیار این مؤسسه است که از سال90 تشکیل شده است و در سراسر کشور برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی دارد.

 

کاروانی که به 39 کشور جهان اعزام شده است
مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی می‌گوید: کاروان جهادی این مؤسسه برای تبلیغ اسلام تاکنون به 39 کشور جهان اعزام شده است که این کشورها شامل کشور‌های امارات، عراق، ارمنستان، تاجیکستان، بنگلادش، مالزی، تایلند و ... است. امیرعلی عظیمی با اشاره به اینکه آخرین سفر این گروه به ترکیه بوده است، می‌گوید: در این اردو گرایش خیلی خوبی در 3نفر به مذهب شیعه اثنی‌عشری ایجاد شد.
9 نفر به این کشور اعزام شدیم و 6 روز  اقامت داشتیم و فعالیت‌هایی که در برگزاری محفل انس با قرآن انجام دادیم سبب خیر شد و افرادی که پای تلاوت قاریان نوجوان ما نشستند بسیار از این قرائت به وجد آمده بودند.

 

کلاس‌های آموزش قرآن و برنامه‌های تبلیغی دیگر
این مدیر جوان اشاره می‌کند: در این برنامه کلاس‌های آموزش قرآن کریم و برنامه‌های تبلیغی دیگر هم برگزار شد و برنامه‌های ارائه شده درکنار قرائت قاریان نوجوان در 3شهر از ترکیه افراد بسیاری را جذب خود کرده بود.

 

قاریان با رتبه کشوری را به کشورهای دیگر اعزام می‌کنیم
وی درباره نحوه برنامه‌ریزی مؤسسه می‌گوید: در این مؤسسه با دوستان هیئت مدیره برنامه‌ای طرح‌ریزی کردیم که قاریانی که در همین مؤسسه پرورش می‌یابند و  رتبه‌های کشوری کسب می‌کنند به تمام نقاط کشور و کشورهای دیگر اعزام شوند تا بتوانند کلام وحی را در تمام جهان گسترش دهند.
عظیمی ادامه می‌دهد: در کشورهای دیگر به خوبی می‌توانیم تأثیر تلاوت قرآن را به وسیله نوجوانان ببینیم. آن‌ها می‌گفتند که در زمان تلاوت از خود بی‌خود شده بودند گفتند پای تلاوت قرآن علی اصغرعلی که قاری نونهال ما بود گریه کردند. صدق ا... العلی العظیم را که گفته بودند فهمیدیم که حضرت علی(ع) چه وجهه‌ای دارد.
دبیر برگزاری کاروان‌های جهادی قرآن کریم سروش وحی در کشور می‌افزاید: استقبال در کشورهایی که  سفر کردیم از بچه‌های قرآنی بسیارعالی بود و در این  کشورها برای قاریان قرآن بسیار ارزش و احترام قائل می‌شدند.

 

هدف در ابتدا زدودن فقر فرهنگی از حاشیه‌ بود
وی درباره خط‌و‌مشی این مؤسسه در راه‌اندازی اردوهای جهادی نیز می‌گوید: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که حاشیه شهر فقر فرهنگی دارد ما این کاروان را راه‌اندازی کردیم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای نوجوانان و جوانان حاشیه آن‌ها را در تلاوت قرآن تقویت کنیم تا آن‌ها با سر زدن به حاشیه‌های شهر و کشور و کشورهای دیگر فرهنگ قرآنی خود را در همه جا  گسترش دهند.
این مدیر جوان در توضیح دلیل استفاده از نوجوانان برای تبلیغ اسلام نیز می‌گوید: تحقیق کردیم و متوجه شدیم بین قرائت قاریان بزرگ‌سال و نوجوان تفاوتی مانند زمین تا آسمان است. تأثیرگذاری تلاوت نوجوان و جوان بسیار دلنشین‌تر از قرائت بزرگ‌ترهاست. صدای بچه بیشتر به دل می‌نشیند.

 

برنامه‌های محرمی سروش وحی
 این فعال فرهنگی بین‌المللی یادآور می‌شود: هر ساله در ایام محرم و صفر برنامه‌های تبلیغی انجام می‌دهیم. در دهه اول محرم اعزام کاروان‌های قرآنی سروش وحی به تمام کشور را در برنامه داریم. در این برنامه‌ها تواشیح و سرود‌های بسیار در مدح آقا امام حسین(ع) اجرا می‌شود. در دهه‌های دوم و سوم امسال بچه‌ها به استان لرستان اعزام می‌شوند.
این مدیر جوان می‌گوید: بحث هیئت‌های مذهبی که می‌آید همه تصور می‌کنند سینه‌زنی و مداحی و ... است، اما امام حسین(ع) با سر بریده قرآن می‌خواند. بعضی از هیئت‌ها از کلام خدا در برنامه‌های محرم و صفر فراموش می‌کنند. ما  برنامه‌ای در این راستا داریم که هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر برنامه خود را با تلاوت کلام‌ا... مجید آغاز کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->