مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

شروع دوباره فاز سوم جلوخان از یکشنبه

  • کد خبر: ۴۹۷۲
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۸
شروع دوباره فاز سوم جلوخان از یکشنبه
رئیس کمیسیون ویژه توسعه توس به آخرین وضعیت بهسازی حریم آرامگاه اشاره کرد

زهرا اسکندریان - «فاز سوم جلوخان فردوسی که به دلیل بررسی خواست‌های مردمی متوقف شده بود، از یکشنبه دوباره آغاز به کار می‌کند.»
این را رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد به شهرآرا گفت و افزود: آغاز به کار دوباره پروژه در صورت تأمین امنیت کارگاه‌ها از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اتفاق می‌افتد. روزهای اول شهریورماه با پایان یافتن فاز دوم جلوخان فردوسی، فاز سوم این محدوده باید شروع می‌شد، اما به دلیل بررسی بیشتر درخواست‌های مردمی و جلب نظرات آن‌ها این پروژه متوقف شد.
به گفته سیدمسعود ریاضی، پنجشنبه گذشته معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردارمشهد با دو،سهنفر از اهالی نزدیک به آرامگاه فردوسی جلسه‌ای داشته تا بتوانند مشکلات در مسیر اجرای پروژه را حل کنند و به تبع آن از سودجویی‌های برخی افراد در این محل جلوگیری شود.
او این را هم اضافه کرد که بر این اساس، تصمیم گرفته شد تا با در نظر گرفتن درخواست‌های مردمی، فعالیت پروژه با شرط تأمین امنیت کارگاه‌ها، از یکشنبه دوباره شروع شود. چهاردهم شهریورماه فاز دوم پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی آماده بهره‌برداری شد و هم‌زمان کلنگ اجرای فاز سوم پروژه بر زمین خورد.
در فاز اول و دوم 5هکتار از بازپیرایی جلوخان آرامگاه اجرا شد و 2هکتار باقی‌مانده در فاز سوم اجرا می‌شود. آن‌طور که پیش از این گفته شده بود، برای اجرای 2هکتار باقی‌مانده در فاز سوم باید حدود 80 تا 100متر از محدوده دیوارهای سنگی پیشروی کرد که در این صورت دوربرگردان اول، ایستگاه اتوبوس، ایستگاه تاکسی، پارکینگ ماشین‌آلات و غیره به 100متر عقب‌تر تغییر مسیر داده می‌شود. با اجرای این فاز، محل ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی مدرن و زیبا تعبیه و اجرای دوربرگردان و پارکینگ وسایل نقلیه نیز عملیاتی خواهد شد.
از سوی دیگر80 تا 85 درصد فضای سبز فاز سوم پروژه جلوخان حفظ می‌شود. این موضوع به کمک فرآیند روت بال اجرا خواهد شد و شاهد قطع و حیف و میل فضای سبز موجود نخواهیم بود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->