مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

برکناری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی به علت دریافت وجه اضافه از شهروندان

  • کد خبر: ۵۲۱۵
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
  • ۲
برکناری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی به علت دریافت وجه اضافه از شهروندان
شرکت گاز خراسان‌رضوی به پرداخت جریمه نقدی و استرداد وجوه اضافی محکوم شد و حکم به برکناری مدیرعامل شرکت نیز صادر شد

علیرضا ظهیری - سخن‌گوی سازمان تعزیرات کشور دیروز در نشست خبری خود، از برکناری مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌رضوی خبر داد. به گفته سیدیاسر رایگانی، این برکناری به علت شکایت شهروندان علیه شرکت گاز این استان درباره دریافت وجه اضافه از قبض‌های مربوط به بهای خدمات این مجموعه بوده است. او گفت: در گزارش بررسی و مشخص شد که در مواردی که کنتورخوانی انجام نشده، مبنای محاسبه متوسط‌گیری ترکیبی در نظر گرفته شده است که این کار موجب دریافت اضافه‌وجه شده و نهایتا طبق قانون تعزیرات با توجه به میزان اخذشده در 4دوره قبض مطروحه، شرکت گاز خراسان‌رضوی به پرداخت جریمه نقدی و استرداد وجوه اضافی محکوم شد و حکم به برکناری مدیرعامل شرکت نیز صادر شد که این حکم در مرحله اجرای احکام است.
برای اطلاع از کم و کیف این حکم با مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌رضوی تماس گرفتیم که سیدحمید فانی پس از شنیدن خبر رسانه‌ای شدن حکم برکناری‌اش، با تعجب گفت: «دستشان درد نکند؛ قرار نبود این خبر رسانه‌ای شود». فانی ادامه داد: بنده در این‌باره هیچ حرفی ندارم و خودم هم فکر نمی‌کردم موضوع رسانه‌ای شود.
حسن خیراندیش، سخن‌گوی شرکت گاز خراسان‌رضوی نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد: موضوع از سوی شرکت گاز در حال بررسی است و پس از آن، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد. اما رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی مشهد در گفت‌وگو با شهرآرا با تأیید این خبر به بیان ابعاد مختلف تخلفات صورت‌گرفته پرداخت و گفت: چندی پیش مواردی درباره بحث تغییر اقلیم مطرح شده بود و شرکت گاز در این‌باره اقداماتی را روی قیمت گاز انجام داده بود که این اقدامات به افزایش قیمت در قبض مشترکان گاز منجر شد.
سیداحمدرضا اسلامی افزود: با توجه به اینکه شرکت گاز مستندات لازم را در این‌باره نداشته است و مجوز قانونی نیز اخذ نشده بود، پس از یک تا دو دوره که این افزایش قیمت روی قبض‌های گاز اعمال شده بود، قیمت‌ها اصلاح شد و به حالت قبل خود بازگشت و در بحث جنبه خصوصی این تخلف، مدارکی ارائه شد که نشان‌دهنده عودت مبالغ به مشترکان بوده است، اما تعزیرات حکومتی در بحث جنبه عمومی این تخلف ورود پیدا کرد. وی افزود: همچنین در موضوع تخلفات شرکت گاز، موضوع دیگری هم مبنی بر افزایش قیمت قبض گاز مشترکان با توجه به تغییر فصل وجود داشته که چند مشترک در این رابطه اعلام شکایت کرده بودند و موضوع از طریق تعزیرات حکومتی پیگیری شده است.
اسلامی ادامه داد: در موضوع تغییر فصل به دلیل اینکه قیمت گاز در فصل‌های سرد با گرم تفاوت دارد و با توجه به اینکه در کنتورخوانی چند روزی تأخیر می‌افتاد، قیمت قبض برای مشترکان بالاتر محسوب می‌شد. این افزایش روی قبض گاز مشترکان آن‌چنانی نبوده، اما اگر بخواهیم کل مشترکان را حساب کنیم، مبلغ زیاد بوده است. با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، تعزیرات حکومتی حکم به عودت مبلغ دریافت‌شده از مشترکانی که شکایت کرده بودند، داده است. وی با تأکید بر اینکه در بحث تخلفات دولتی، در کنار موضوعات ریالی، موارد دیگر هم مطرح است، بیان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، رأی این پرونده صادر شد که علاوه بر برگشت وجوهی که از مشترکان اضافه گرفته شده بود، مدیرعامل شرکت گاز استان نیز به مدت 6ماه از سمت خود برکنار شده است.
رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی مشهد با اشاره به اینکه حکم صادرشده برای مدیرعامل شرکت گاز استان به معنای انفصال از خدمات دولتی نیست، بلکه فقط برکناری شش‌ماهه از سمتش است، تأکید کرد: این حکم در ابتدای سال به شرکت گاز خراسان‌رضوی ارسال شده بود، اما به دلیل استنکاف از اجرای حکم از سوی این شرکت، ما پرونده را پس از طی کردن مراحل قانونی به اجرای احکام ارسال کردیم و این پرونده اکنون در مرحله اجرای حکم است و از طریق مبادی ذی‌صلاح پیگیری خواهد شد. وی تأکید کرد: به هر حال حکم صادرشده در مرحله اجراست و شرکت گاز باید برای مدیرعاملی شرکت گاز در خراسان‌رضوی فرد دیگری را به‌عنوان سرپرست یا مدیر انتخاب کند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
3
8
واقعا متاسفم برای تعزیرات.موارد ذکر شده غیر حرفه ای و غیر کارشناسی و حاکی از عدم درک صحیح تعزیرات از چگونگی اجرای قوانین است. واقعا متاسفم از این همه بی خردی دستگاه های نظارتی
حبیب اله
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
3
3
ظاهرا به نظر میرسد این حکم مغرضانه است ایشان مجری دستور العملهای واصله از شرکت ملی گاز میباشد بهتر است قبل از رسانه ای شدن ان دقت بیشتری میشدومنطقی تر عمل میگردید وابروی افراد به دلیل انجام وظیفه اداری در اجرای دستورالعملهای سازمانی به بازی گرفته نمیشد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->