تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

اولین شکست شهرخودرو در لیگ برتر در یک بازی کسل‌کننده

  • کد خبر: ۵۳۸۱
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۹
اولین شکست شهرخودرو در لیگ برتر در یک بازی کسل‌کننده
شاگردان گل‌محمدی باوجود تحمل اولین باخت فصل خود که در مشهد هم اتفاق افتاد، همچنان در صدر جدول لیگ باقی ماندند.

حمیدرضا معصومیان - تیم یحیی گل‌محمدی را همه در ایران به‌عنوان تیمی‌ می‌شناسند که زیبا بازی می‌کند. آن‌ها در بدترین شرایط هم همیشه خوب بازی می‌کنند؛ حتی اگر بازنده باشند. اما دیروز این تیم دربرابر 10هزار هوادارش نه نتیجه گرفت و نه به سیاق عادت همیشگی خود خوب بازی کرد. با اینکه تک‌گل سه‌امتیازی فولادی‌ها روی یک اتفاق به ثمر رسید و بیشتر محصول اشتباه فردی بود تا کار تیمی‌، اما واقعیت این است که تیم اهوازی بیشتر از میزبان شایسته برنده‌شدن در بازی دیروز بود. غیر از ضربه سری که پریرا در نیمه اول زد و با سیو عالی مهدی رحمتی و کمک تیر دروازه گل نشد، فولاد در سراسر بازی برتری تاکتیکی خود را به شهرخودرو تحمیل کرد و بیشتر از مشهدی‌ها به دروازه حریفش نزدیک شد. شاگردان نکونام در 20دقیقه نخست بازی با پرس شدید، عملا شهرخودرو را در زمین خودش محبوس کرده و بدشانس بودند که نتوانستند در این دقایق به گل برتری خود برسند؛ اتفاقی که البته به گمان ما اگر روی می‌داد، شاید شرایط بازی را برای شهرخودرو بهتر می‌کرد، چراکه این تیم در ادامه بازی اگرچه توانست خودش را از زیر فشار فولادی‌ها خلاص کند، اما هرگز نتوانست خطری جدی بر روی دروازه میهمان خود ایجاد کند. هافبک‌های شهرخودرو در این بازی کاملا تحت‌تأثیر خط میانی فولادی‌ها قرار داشتند و عملا از بازی خارج شده بودند. آن‌ها شاید در فاز دفاعی کمک‌حال مدافعان تیم بودند، اما زمانی که توپ داشتند، هیچ کاری از دستشان برنمی‌آمد و به همین خاطردر تمام 90 دقیقه به مهاجمان شهرخودرو یک توپ درست‌و‌حسابی نرسید. از دقیقه60 که سروش رفیعی به زمین آمد، وضعیت تیم گل‌محمدی در خط میانی اندکی بهتر شد. او با تسلطی که روی توپ دارد، سعی کرد ضعف هافبک های تیم در نگه‌داشتن توپ و به‌ویژه پخش آن را برطرف کند؛ اما فولادی‌ها گردن‌‌کلفت‌تر از این بودند که سروش به‌تنهایی بتواند از پسِ آن‌ها برآید. با این همه حضور سی‌دقیقه‌ای او موازنه خط میانی دو تیم را اندکی متعادل‌تر کرد، اما موقعیت‌های سی‌چهل‌درصدی مهاجمان برای بازکردن دروازه فولاد کافی نبود. کار به جایی رسید که در دقایق پایانی، مدافعان شهرخودرو به بازی مستقیم روی آوردند و سعی می‌کردند با ارسال‌های بلند، هافبک‌های تیم را دست‌کم در توپ‌های برگشتی مدافعان فولاد فعال کنند؛ اما این تدبیر هم با جنگندگی فولادی‌ها اغلب ناکام بود و ضربه‌های سر مدافعان موفق اهوازی باز به هافبک‌های خودشان می‌رسید . درشرایطی‌که فولاد هم باوجود تسلط بر بازی از خلق موقعیت‌های 100درصد به‌خاطر عملکرد خوب دفاع شهر خودرو و برگشت‌به‌عقب هافبک‌های این تیم عاجز بود، یک اتفاق فقط می‌توانست تعیین‌کننده برنده بازی باشد؛ چیزی شبیه به یک ضربه کاشته، یک اوت خطرناک یا یک اشتباه مرگ‌بار. اتفاقی که سرانجام در وقت‌های اضافی بازی روی داد و توپ بلند شهاب گردان که رسما زیرتوپ‌زدنی بیش نبود، ناگهان بین پریرا، علی نعمتی و مهدی رحمتی خطر سازشد. درحالی‌که یک ارتباط کلامی‌ ساده بین مدافع و گلر شهرخودرو می‌توانست تکلیف توپ را مشخص کند، این اتفاق نیفتاد تا پریرای برزیلی با یک ضربه آرام در کمال ناباوری آخر این بازی کسل‌کننده و سرد را برای خوزستانی‌ها شیرین تمام کند!

 

شهرخودرو در صدر ماند
شاگردان گل‌محمدی باوجود تحمل اولین باخت فصل خود که در مشهد هم اتفاق افتاد، همچنان در صدر جدول لیگ باقی ماندند. شکست سایپای هفت‌امتیازی و تساوی سپاهان که این تیم را حالا هشت‌امتیازی کرده، بهترین خبر برای روز بد نماینده استان در لیگ برتر بود تا همچنان در بالای جدول بماند. تنهاتیمی که می‌تواند صدرنشینی شهرخودرو را تهدید کند، پرسپولیس است که باید فردا استقلال را با 3 گل ببرد تا بتواند به‌تنهایی به صدر برود؛ اتفاقی که در فوتبال بعید نیست، اما با شرایط بازی شهرآورد پایتخت و آمادگی سرخ‌پوشان، غیر‌ممکن به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد گل‌محمدی و بازیکنانش می‌توانند هفته پنجم را هم در قامت صدرنشین لیگ آغاز کنند.

 


مجیدی چهره ویژه بازی
سرمربی تیم ملی امید، چهره ویژه بازی دیروز بود که برای دیدن بازی چند بازیکن تیم ملی امید به ورزشگاه امام‌رضا(ع) آمده بود. از بخت فرهاد مجیدی بود یا چیز دیگری! اتفاقا بازیکنان جوان زیادی در ترکیب 2 تیم به‌ویژه شهرخودرو به زمین رفتند تا سفر سرمربی تیم ملی امید به مشهد بی‌حاصل نباشد. او که این‌روزها به‌خاطر نتایج ضعیف امیدها در بازی‌های دوستانه تحت‌فشار نیز هست، از جایگاه ویژه این بازی را تماشا کرد. حضور او در ورزشگاه، دقایق زیادی تماشاگران زیر جایگاه را که فکر می‌کردند بین آن‌ها نشسته است، معطل پیدا‌کردن او کرد و وقتی دستشان به جایی نرسید، به تشویق‌کردن ستاره سابق آبی‌ها اکتفا کردند.

 

قاسمی‌نژاد آمد، شهاب نیامد!
حضور چند بازیکن مشهد‌بازی‌کرده، دقایق ابتدایی بازی را برای دیده‌بوسی‌ها و تجدیدخاطرات داغ کرده بود. محمد قاسمی‌نژاد چهره ویژه این لحظات بود که با یک دسته‌گل به استقبال گل‌محمدی، مربی سابق خود، رفت که سال گذشته با او اوقاتی شیرین در همین ورزشگاه داشت. او ازسوی تماشاچیان که بازی‌های خوب سال گذشته‌اش را تجربه کرده‌اند هم تشویق شد؛ اما حال‌وروز شهاب گردان کاملا متفاوت بود. گلر سابق شهرخودرویی‌ها با اینکه هنوز دوستان زیادی در این تیم از زمان پدیده‌بودن دارد، اصلا به‌سمت نیمکت مشهدی‌ها نرفت، انگارنه‌انگار که چند سال برای این تیم در لیگ بازی کرده است!

 

گل‌محمدی: فولاد در همه خطوط از ما بهتر بود
سرمربی تیم شهرخودرو اذعان کرد تیم حریف بیش از تیم خودش شایستگی برنده‌شدن در بازی را داشت. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی با فولاد گفت: فکر می‌کنم حرفی برای گفتن نداشتیم. این یکی از بدترین بازی‌های ۲ سال اخیر ما بود. تحت‌تأثیر بازی خوب فولاد قرار گرفتیم و در تمام زمین بهتر از ما بودند. باید به نکونام و فولاد تبریک بگویم که بازی خوبی انجام دادند. او اضافه کرد: این یکی از زشت‌ترین بازی‌های ما بود. باید از این بازی درس بگیریم. ضعف‌های زیادی داریم که باید سریع برطرف شود و به بازی‌های آینده امیدوار باشیم. گل‌محمدی تصریح کرد: اگر بخواهیم به این شکل بازی کنیم، نتایج این‌چنینی رقم خواهد خورد. باید تمرین کنیم و ضعف‌هایمان را برطرف کنیم. با این بازی که انجام دادیم، حرف زیادی نمی‌شود زد. سرمربی شهرخودرو در ادامه با عذرخواهی از هواداران تیمش گفت: باید از هواداران عذرخواهی کنم. با اینکه جمعیت خوبی از ما حمایت کردند، اما نتوانستیم آن‌ها را شاد راهی خانه کنیم. گل‌محمدی در‌باره جوان‌گرایی در بازی و میدان‌دادن به چند جوان تیم هم اظهار کرد: بازیکنان ما فرق زیادی از نظر کیفی ندارند و هر کدام وارد زمین شوند، وظایف خود را می‌دانند. در هر صورت بازیکنانی که وارد زمین می‌شوند، سعی داریم بهترین‌ها باشند. آقاجانپور در اردوی تیم ملی امید بود و محمدی‌مهر به‌تازگی از مصدومیت رهایی یافته‌ است. در بازی‌های قبل فرشاد فرجی یکی از بهترین بازیکنان ما بود و هیچ دلیلی نداشت تغییری در ترکیب داشته‌ باشیم. فکر می‌کنم امروز حریف ما خیلی خوب عمل کرد و ما هم خیلی بد بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->