رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

چالش دولت ائتلافی

  • کد خبر: ۵۴۰۱
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۱
چالش دولت ائتلافی
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در سی و دومین نشست دیالوگ به بررسی انتخابات رژیم صهیونیستی پرداخت

«شکست بی‌بی» عنوان سی‌‌ودومین جلسه «دیالوگ» بود که با حضور دکتر علی‌اصغر داوودی، عضو هیئت‌ علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد، درباره شکست بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل در دفتر حزب کارگزاران استان برگزار شد.
وی در ابتدا به روی کار آمدن ترامپ و دکترین جدید او در سیاست خارجی آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ خود را وابسته به هیچ جریانی نمی‌دانست. به همین دلیل با ورود به کاخ سفید دست‌تنها ماند اما به رغم همه مقاومت‌هایی که بدنه بوروکراتیک‌ کاخ سفید در مقابل ترامپ داشتند، او سیاست‌های خود را تا حدودی پیش برد.
داوودی با اشاره به ماجرای برکناری بولتون گفت: بولتون هیچ نقشی در سیاست آمریکا در قبال ایران، مبنی بر خروج از برجام و فشار حداکثری نداشت. به همین دلیل، با رفتن او هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نمی‌شود. داوودی با اشاره به دشمنی ایران و رژیم صهیونیستی گفت: حدود 6 میلیون نفر جمعیت اسرائیل، ناهمگن و با بینش و فرهنگ‌های مختلف به واسطه دین خود در این کشور جمع شده‌اند، افرادی که کنار هم نگهداشتنشان سخت است ولی داشتن دشمن مشترک اتحاد آن‌ها را آسان می‌کند. به همین دلیل، ایران برای اسرائیل مهم است.
وی درباره دلیل شکست خوردن بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل گفت: سیاست‌های داخلی و نزدیک شدن به گروه‌های افراطی و ارتودوکس و سیاست‌های خارجی از دلایل موفقیت نتانیاهو در 10 سال اخیر بود. با این‌ حال، انشقاق در حزب لیکود و اتحاد میان عرب‌های یهودی که 20 درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند، از دلایلی بود که نتانیاهو نتوانست اکثریت آرا را در انتخابات اخیر به دست آورد.
داوودی با اشاره به سناریوی پیش رو برای انتخاب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: بحث ائتلاف حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و آبی و سفید به رهبری بنی‌گانتس مطرح‌ شده اما شرط گانتس نخست‌وزیری فردی غیر از نتانیاهو‌ست که این اقدام دوباره پرونده فساد نتانیاهو را به راه خواهد انداخت زیرا دیگر در جایگاه نخست‌وزیری نیست. اگر لیکود به دنبال ائتلاف با حزب خانه ما باشد، با شرط لیبرمن، رهبر این حزب، نتانیاهو باید از احزاب افراطی مذهبی دوری کند که این اقدام سبب کاهش محبوبیتش خواهد شد. البته احتمال دیگر هم ائتلاف لیکود با احزاب چپ است اما به لحاظ فکری، این 2 کاملا متضاد هم هستند اما با همه این احوال، پیش‌بینی در مورد تحقق هر سناریویی بسیار سخت است اما هرکدام از این افراد به‌ عنوان نخست‌وزیر این رژیم انتخاب شوند، در موضوع سیاست خارجی و ایران تفاوت خاصی نخواهد داشت و فشار حداکثری بر ایران را ادامه خواهند داد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد مشهد درباره احتمال جنگ بین ایران و عربستان سعودی بیان کرد: ترامپ از جنگ بین 2 کشور اسلامی استقبال خواهد کرد زیرا این جنگ سبب افزایش خرید سلاح از سوی عربستان و تضعیف ایران می‌شود اما اینکه چقدر احتمال این جنگ وجود دارد باید بگویم عربستان عدد این کار نیست و موضوع آرامکو نشان داد این کشور با تمام خریدهای میلیاردی‌اش چقدر آسیب‌پذیر است.
داوودی با بیان اینکه در دوران سازندگی و اصلاحات روابط خوب و منطقی با کشورهای منطقه شکل گرفت اظهار کرد: تا زمان انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قطعا جنگی رخ نخواهد داد و با حضور دموکرات‌ها می‌توان مذاکرات دوباره را متصور بود اما با انتخاب مجدد ترامپ، شرایط سخت‌تر می‌شود و باید در این دوران هوشمندانه عمل کنیم. به نظر من در یک سال مانده تا انتخابات آمریکا باید به سمت تنش‌زدایی روابط خود با کشورهای منطقه پیش برویم و با عربستان برای خروج آبرومندانه از یمن و سوریه همکاری کنیم تا بعد از انتخابات آمریکا با دست پر وارد شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->