بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص
سرخط خبرها
صدای مشاور

بذل و بخشش در برابر انحصار ورثه

  • کد خبر: ۵۶۳۶
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
بذل و بخشش در برابر انحصار ورثه

راحله حسین‌زاده - مرگ رویدادی است که دیر یا زود به سراغ همه ما خواهد آمد و شاید یکی از چالش برانگیزترین امور پس از فوت تقسیم عادلانه ارثیه باشد که قانون برای خصومت احتمالی راه حل«انحصار وراثت»را به وراث داده است. محمد زندیه، وکیل پایه یک دادگستری علاوه بر پاسخ‌گویی به سایر سؤالات حقوقی شهروندان در این نسخه از صدای مشاور به مسائل دیگری همچون انحصار وراثت نیز پاسخ داده که در ادامه آمده است.
944....0915// شخصی 6 سال پیش یک قطعه زمین را با کاغذ دست‌نویس با حضور و امضای پسر بزرگ خود و دیگر شاهدان به یکی از نوه‌هایش داده و پس از مدتی فوت کرده است آیا آن کاغذ سندیت دارد یا باید انحصار وراثت انجام گیرد؟
اگر کاغذ دست‌نویس عنوان مبایعه‌نامه داشته باشد و قصد طرفین (پدربزرگ و نوه) انجام معامله بوده و سند مذکور مورد قبول ورثه پدربزرگ نباشد، نوه باید دادخواست اثبات عقد بیع علیه ورثه پدربزرگ را تقدیم مراجع قضایی کند. در این مواقع برای طرح دعوا، نیاز به دریافت گواهی انحصار وراثت است.
024...0937// یک تبعه افغانستانی که ساکن ایران است و هر سال گذرنامه خود را در اداره مهاجرت و گذرنامه تمدید می‌کند آیا می‌تواند برای همسرش که در افغانستان حضور دارد اقامت ایران بگیرد؟ چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد؟
طبق قوانین ایران، اتباع کشورهای خارجه باید مجوز اقامت را بگیرند و با توجه به اینکه مرد اقامت دریافت کرده است همسر او می‌تواند مجوز اقامت بگیرد. در این باره طرفین باید به اداره امور اتباع بیگانه مراجعه و با ارائه مدارکی مانند گذرنامه در‌خواست اقامت موقت بدهند.
150...0915// آیا مردی که برای همسرش خودرو خریده است می‌تواند آن را از مهریه همسر خود در دادگاه کم کند؟
اگر قصد تبرع (بذل مال) نداشته باشد در صورت اختلاف می‌تواند ادعا کند که ماشین را بابت تمام یا بخشی از مهریه داده است.
970....0915// شخصی 2سال قبل، از همکار خود موتورسیکلتی را خریداری می‌کند اما در زمانی که بنا بود جهت تعویض پلاک مراجعه شود این فرد از دنیا می‌رود و بعد از گذشت مدتی از فوت همکار، همسر متوفی به شخص خریدار موتورسیکلت وعده می‌دهد که بعد از انجام کارهای انحصار وراثت جهت تعویض پلاک خبر می‌دهیم اما اکنون یک سال می‌گذرد و هیچ کدام از وراث فرد جواب‌گو نیستند. آن شخص چگونه می‌تواند برای مطالبه حقش اقدام کند؟
ابتدا اثبات وقوع عقد و الزام به تنظیم سند دایر بر خریداری یک دستگاه موتورسیکلت را به دادگاه ارائه و سپس چنانچه ورثه مرحوم اقدام به اجرای حکم نکردند نماینده قانونی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
878...0915// شخصی منزلی را به مدت 2سال رهن و اجاره کرده است اما وکیل صاحب‌خانه بر اساس یک وکالتنامه این منزل را فروخته است و هنوز شخصی که سند به او انتقال داده شده به مستأجر برای تخلیه خانه مراجعه نکرده است. در این شرایط تکلیف مستأجر چیست و چه اقدامی باید انجام دهد؟
مستأجر همچنان می‌تواند از عین، استیفاءمنافع کند و اگر قصد تخلیه منزل را دارد می‌تواند به مالک یا به شعبه حل اختلاف مراجعه کند.
899...0915// در صورت انصراف شاهد برای شهادت در دادگاه اعسار‌؛ می‌توان شاهد جدید معرفی کرد‌؟
چنانچه شاهد منصرف از شهادت شود می‌توان شاهد دیگری را معرفی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->