سرخط خبرها
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در آغاز سال تحصیلی خبر داد

افزایش ۱۴۵ هزار مترمربع فضای آموزشی در سال ۹۸

  • کد خبر: ۵۷۶۴
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
افزایش ۱۴۵ هزار مترمربع فضای آموزشی در سال ۹۸
جاوید
 
 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: مهرماه امسال، تعداد ۱۲۰۴ کلاس درس در قالب ۲۹۳ پروژه با زیربنایی بالغ بر ۱۴۵ هزار مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
جاسم حسین‌پور با اشاره به اقدامات مهم صورت‌گرفته در ماه‌های اخیر برای سال تحصیلی جدید افزود: بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی
۹۹-۹۸ در استان مشغول به تحصیل خواهند شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد دانش‌آموزی خواهیم داشت و اضافه شدن ۱۴۵ هزار مترمربع فضای آموزشی به فضا‌های آموزشی استان این رشد دانش‌آموزی را که بالغ بر ۷۰ هزار دانش‌آموز است پوشش خواهد داد و مقداری از مشکلات فضا را رفع
خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در راستای نوسازی کلاس‌های درسی، ۹ کلاس درس خشتی و گلی در استان از ابتدای سال تحصیلی جدید برچیده و دوباره ساخته خواهد شد افزود: افتتاح ۱۲۰۴ کلاس درس کار بزرگی بود و از لحاظ آماری در خراسان‌رضوی در مقایسه با خوزستان که دومین استان کشور در زمینه ساخت و افتتاح کلاس درس بود، حدود ۳۰۰ کلاس درس بیشتر به بهره‌برداری رسید.
حسین‌پور ادامه‌داد: پروژه‌های آموزشی که مهرماه ۹۸ در خراسان‌رضوی افتتاح می‌شود در نوع خود بی‌نظیر و از لحاظ کمی و کیفی فوق‌العاده است و اغلب در بازه زمانی یک‌ساله ساخته شده است.

۹ کلاس خشتی دوباره ساخته می‌شود
وی همچنین از برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس استان خبر داد و تأکید کرد: برچیدن مدارس خشت و گلی استان یکی از اقداماتی است که در ابتدای سال تحصیلی انجام می‌شود و تعداد ۹ کلاس درس خشتی و گلی در استان دوباره ساخته می‌شود.
وی افزود: برچیدن بخاری‌های نفتی از دیگر اقدامات در راستای استانداردسازی مدارس استان است. ۱۱۰۰ کلاس درس استان در مناطقی قرار دارند که انشعاب گاز به آنجا رسیده و تمامی بخاری‌های نفت‌سوز جمع‌آوری شده است و سیستم گرمایشی استاندارد جایگزین می‌شود و اکنون این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۵۰ درصد پروژه‌ها ساخت خیران است
حسین‌پور با بیان اینکه طی ۵ ماه گذشته مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس هزینه شده که این رقم نسبت به سال گذشته رشد شایان توجهی داشته است، افزود: در ابتدای سال تحصیلی افتتاح ۲۹۳ پروژه آموزشی را در استان در برنامه داریم و بیش از ۵۰ درصد این پروژه‌ها خیرساز است و تمامی مبالغ آن را خیران نیک‌اندیش تقبل کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

گفتنی است سال ۱۳۵۴، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای «احداث، توسعه، ترمیم و نوسازی ساختمان مدارس، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها و نیز تعیین معیار‌ها و استاندارد‌های مطلوب فضا‌های آموزشی و پرورشی»، در وزارت آموزش و پرورش تأسیس و پس از پیروزی انقلاب به عنوان بازوی عمرانی عهده‌دار ساخت و تأمین فضا‌های آموزشی و پرورشی در داخل و خارج از کشور شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->