سرخط خبرها

سلامتی در روزهای اول

  • کد خبر: ۵۷۶۵
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
سلامتی در  روزهای اول
معصومه شاه‌پسند
رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد
 
اکنون که فرزند شما در آستانه ورود به فصل جدید زندگی و حضور در محیط علم و دانش است، می‌خواهیم در سال تحصیلی آینده با آموزش‌های بهداشتی همراه شما باشیم.

در‌صورتی‌که فرزند شما به بیماری خاصی مبتلاست که نیاز به مراقبت خاص دارد، مدیر مدرسه را از بیماری وی آگاه کنید.

اگر کودک در طول سال تحصیلی بیمار شد، به توصیه پزشک برای استراحت در منزل به‌طور جدی عمل کنید تا ضمن کنترل سریع‌تر بیماری از ابتلای دیگر دانش‌آموزان نیز جلوگیری شود.

به کودک توصیه کنید در مسیر خانه و مدرسه از کنار جوی‌های آب و فاضلاب خانگی عبور نکند، یا دست خود را به این مواد آلوده نزند.

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای آماده کردن بچه‌ها برای رفتن به مدرسه خرید کیف و کتاب مدرسه است. تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد ۸۳ درصد درد‌های پشت، شانه، دست و کمر دانش‌آموزان ناشی از کیف و کوله‌پشتی نامناسب یا سنگین است. به عقیده متخصصان، کوله‌پشتی در صورت استفاده درست، بهترین وسیله حمل کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان است. کوله‌پشتی باید دارای ۲ بند باشد و تاحد امکان یک بند هم برای بسته شدن دور کمر داشته باشد. بند کوله‌پشتی باید پهن و نرم باشد. طول بند کوله‌پشتی باید کوتاه و بلند‌شونده باشد تا به تناسب جثه کودک تنظیم شود و کوله‌پشتی روی کمر قرار بگیرد، نه روی باسن. چنین وضعیتی باعث می‌شود دانش‌آموز برای حفظ تعادل خود به جلو خم نشود و بر اثر تکان خوردن کوله دائما تلوتلو نخورد.

اگر دانش‌آموزتان از عینک، سمعک و مواردی از این قبیل استفاده می‌کند، قبل از شروع مدرسه او را برای چکاپ به پزشک نشان دهید و بخواهید از جهات مختلف -مثل تغییر درجه عینک و تغییر سمعک و حتی سلامت‌دندان‌ها- او را بررسی کند، این کار‌ها باید قبل از شروع مدرسه باشد تا خللی در یادگیری و تمرکز او در کلاس وارد نشود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->