جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

رکورد رضازاده شکست

  • کد خبر: ۵۸۹۲
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
رکورد رضازاده شکست
غول گرجستانی همه رکوردهای سنگین‌وزن را به نام خودش زد
وزنه‌برداران فوق‌سنگین کشورمان موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی۲۰۱۹ تایلند نشدند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان به پایان رسید و در آخرین رقابت، عملکرد خوبی از نمایندگان فوق‌سنگین ایران شاهد نبودیم و علی داوودی دهم و محسن دادرس هم اوت شد. علی داوودی با رکورد ۱۹۰ یک‌ضرب، ۲۳۰ دوضرب و مجموع ۴۲۰ کیلوگرم، نفر دهم جهان شد. محسن دادرس در یک‌ضرب ۱۸۶ کیلوگرم را ثبت کرد؛ اما در دوضرب ۲۲۵ و ۲۳۰ کیلوگرم را انداخت و از جدول دوضرب و مجموع اوت شد. تالاخادزه از گرجستان در دوضرب وزنه‌های ۲۴۷ و ۲۵۵ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت سوم پشت وزنه ۲۶۴ کیلوگرم قرار گرفت که ۴ کیلوگرم رکورد دوضرب جهان را ارتقا داد. همچنین رکورد مجموع جهان را که در اختیار خودش بود، ۶ کیلوگرم افزایش داد. وی در یک‌ضرب ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر برد و درمجموع با ۴۸۴ کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا بخشید. پیش‌از‌این حسین رضازاده رکورد ۲۶۳ کیلوگرم را ثبت کرده بود و اکنون تالاخادزه بالاتر از او وزنه زد؛ البته رکورد به نام رضازاده خواهد بود، چون اوزان وزنه‌برداری تغییر کرده است.
 
 
 


پایان دل‌خوشی پانزده‌ساله؛ تالاخادزه بالاتر از رضازاده
دیگر خبری از قدرت‌نمایی ایرانی‌ها در دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری جهان نیست. روزگاری عادت داشتیم همیشه عنوان قوی‌ترین مرد جهان به ایرانی‌ها برسد، اما بعد از ستاره‌هایی همچون حسین رضازاده و بهداد سلیمی، فعلا در دسته فوق‌سنگین، وزنه‌برداری ایران خالی از ستاره مانده است. دیروز یک اتفاق تاریخی در وزنه‌برداری گرجستان رخ داد و برای ایرانی‌ها روز تلخی بود! بعد از ۱۵ سال بالاخره رکورد جادویی حسین رضازاده به دست لاشا تالاخادزه به‌صورت رسمی شکسته شد. با اینکه تغییر اوزان وزنه‌برداری از سال گذشته باعث شده بود که رکورد رضازاده در حرکت دوضرب دسته ۱۰۵+کیلوگرم دست‌نخورده باقی بماند، اما حالا چه در دسته ۱۰۹+کیلوگرم و چه درمجموع تمام دهه‌های اخیر که وزنه‌برداری در جریان بوده، تالاخادزه با مهار ۱۶۴ کیلوگرم، عنوان قوی‌ترین مرد جهان را یدک می‌کشد. حسین رضازاده از المپیک سیدنی رکورد‌های خیره‌کننده خود را آغاز کرد و حدود هفت‌هشت سال در دسته فوق‌سنگین اجازه خودنمایی به هیچ وزنه‌برداری نمی‌داد. اوج کار این مرد قدرتمند تاریخ وزنه‌برداری ایران، در المپیک ۲۰۰۴ آتن بود که توانست آن رکورد تاریخی یعنی ۲۶۳.۵ کیلوگرم را در حرکت دوضرب به ثبت برساند. شاید آن روز کسی فکر نمی‌کرد یک نفر ۱۵ سال بعد در پاتایای تایلند حمله موفقی به رکورد ۲۶۴ کیلوگرم داشته باشد. همین یک رکورد برای ایرانی‌ها در دسته فوق‌سنگین باقی مانده بود؛ چون در سال‌های اخیر تالاخادزه با بالابردن وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی در یک‌ضرب هم رکورد بهداد سلیمی را شکسته بود. حالا هر ۳ رکورد یک‌ضرب، دوضرب و مجموع جهان چه در اوزان فعلی و چه در اوزان قبلی در دست غول گرجستانی است؛ وزنه‌برداری که هر روز که جلوتر می‌رویم، آماده‌تر و دست‌نیافتنی‌تر می‌شود. حسین رضازاده بار‌ها صحبت کرده و گفته بود روزی رکوردش شکسته می‌شود، اما شاید خیلی از ایرانی‌ها که با قدرت‌نمایی این وزنه‌بردار اردبیلی در صحنه‌های جهانی خاطره‌های زیادی داشتند، باورشان نشود یک نفر بعد از ۱۵ سال توانسته است این رکورد جادویی را کنار بزند و خودش بالاتر قرار بگیرد. تالاخادزه با توجه به سن‌وسالی که دارد، حداقل چهارپنج سال دیگر می‌تواند بر سکوی نخست دسته فوق‌سنگین جهان تکیه بزند و با این رکورد‌های دست‌نیافتنی آنجا برای خودش جا خوش کند. حتی می‌توانیم انتظار رکورد‌های بالاتر را هم از او داشته باشیم. او هیچ رقیبی حتی نزدیک به خودش هم ندارد؛ نه از نوع ایرانی و نه هیچ کشور دیگری!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->