آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
سرخط خبرها
سخنگوی دولت در نشست خبری؛

آماده مذاکرات جدی‌تر در مورد طرح «ائتلاف امید» برای امنیت خلیج فارس هستیم

  • کد خبر: ۶۰۴۹
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
آماده مذاکرات جدی‌تر در مورد طرح «ائتلاف امید» برای امنیت خلیج فارس هستیم
سخنگوی دولت گفت: طرح «ائتلاف امید» علیه هیچ کشوری نیست و از امروز آماده مذاکرات جدی‌تر در مورد این طرح برای امنیت خلیج فارس هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (دوشنبه ۸ مهرماه) در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه با بزرگداشت مولوی شاعر ایرانی، گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان و روز جهانی آتش‌نشانی اظهار کرد: از تمام آتش‌نشانان و همه آن‌هایی که در راه نجات دادن دیگران جان خود را از دست دادند قدردانی و تشکر می‌کنم. امروز از یک آتش‌نشان قدیمی که فرزندش هم آتش‌نشان بوده و در حادثه پلاسکو به شهادت رسیده دعوت کردم که در جلسه حضور داشته باشند.
ربیعی با بیان اینکه فردا روز جهانی سالمند است، گفت: در این روز شعار ما فرصت‌های برابر برای تمام سنین است.

آمریکا کارشکنی‌های بسیاری در روند سفر هیئت ایرانی به وجود آورد

سخنگوی دولت تصریح کرد: سفر ریاست جمهوری و هیئت ایرانی به آمریکا در صدر توجه مردم بود و نقطه عطفی در سیاست خارجی ایران خواهد بود.
ربیعی با اشاره به کار شکنی‌های آمریکا در روند سفر هیئت ایرانی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آن‌ها کارشکنی‌های بسیاری در روند سفر هیئت ایرانی به وجود آوردند، اما برخلاف تلاش آن‌ها محل اقامت رئیس‌جمهور ما محل رفت و آمد سران کشور‌های مختلف شد، در این سفر با سران ۱۵ کشور دیدار‌هایی صورت گرفت.
او افزود: نخستین دستاورد سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، شکسته شدن فضای روانی و اتهامات علیه ایران بود. دستاورد دوم ارائه طرح صلح و دوستی از سوی رئیس‌جمهور بود که این طرح امنیت در خلیج فارس را درون‌زا می‌بییند و هیچ کشوری را برای حضور در این ائتلاف کنار نمی‌گذارد، ضمن اینکه این طرح علیه هیچ کشوری نیست و به جای رویکرد سلبی رویکرد ایجابی دارد. اکنون هیچ کشوری نمی‌تواند این طرح را نادیده بگیرد و از امروز آماده مذاکرات جدی‌تر در مورد این طرح هستیم.
سخنگوی دولت درباره بیانیه ضدایرانی سه کشور اروپایی در موضوع آرامکو گفت: هدف آن‌ها پیگیری سیاست‌های ضدایرانی فشار روانی به هیئت ایرانی بود؛ بنابراین از اروپایی‌ها خواسته شده بود اشتباه خود را جبران کنند و این موضوع را آقای روحانی هم در ملاقات‌های خودشان به آن اشاره کردند. با اصرار و پیگیری رئیس‌جمهور روشن شد که هیچ مدرکی در خصوص ارتباط ایران با حملات به آرامکو وجود ندارد و سه کشور اروپایی هم حاضر نبودند مسئولیت بیانیه را بر عهده بگیرند.
ربیعی تأکید کرد: آقای روحانی آمادگی داشت با برداشته‌شدن همه تحریم‌ها در همان نیویورک با سران ۱+۵ گفتگو کند، اما ترامپ با نگه‌داشتن تحریم‌ها نشان داد عزمی در این زمینه ندارد.
سخنگوی دولت ادامه داد: مسئولیت عدم شکل‌گیری گفتگو در نیویورک مستقیما با آمریکاست، ولی هر چند آنان جرئت حرکت به سوی اقدام درست را نداشتند، ولی نشان داده‌اند متوجه واقعیت‌های ایران شده‌اند و فهمیده‌اند که تحریم‌ها اثری بر ایران ندارد.
ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا ایران امیدی به اروپایی‌ها در زمینه برجام دارد؟ تصریح کرد: این مربوط به خود آمریکایی‌هاست و فکر می‌کنیم ما مطابق بحثی که مطرح کرده بودیم روند خود را ادامه می‌دهیم و امیدواریم به زمانی برسیم که هم آمریکا تعقل کند و هم اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند.
او با اشاره به تعداد ۲۳۳ هزار و ۲۲۴ ناشنوا در کشور گفت: غربالگری ناشنوایان از سال ۹۲ آغاز شد و هزینه کاشت حلزون در گوش با یک فرانشیز انجام می‌شود.

نرخ تضمینی خرید گندم ۲۲۰۰ تومان تعیین شد

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره نرخ تضمینی خرید گندم، گفت: بنا بر مصوبه شورای اقتصاد، نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با سایر تورم‌ها و مسائل اقتصادی کشور ۲۲۰۰ تومان در نظر گرفته شد و امیدواریم که کشاورزان ما هم بتوانند متنفع شوند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز روابط ایران با عربستان، گفت: ما از ابتدا خواهان پایان جنگ در یمن و تجاوز عربستان بودیم و اکنون هم خواهان آتش بس و استقرار صلح در یمن هستیم. اشکال تاکنون از خود عربستان بوده است و این هم درست است که برخی کشور‌ها پیام‌هایی از سوی عربستان برای روحانی آوردند، اما این باید در عمل هم دیده شود و تجاوز آنان به یمن قطع شود. اگر عربستان واقعا به دنبال تغییر رفتارش باشد، صرف نظر از قسمت اول سخنانی که امروز مطرح کردند، ما از بخش دوم استقبال می‌کنیم.

طرح «بیشتر در برابر بیشتر» در چارچوب برجام است

ربیعی درباره طرح «بیشتر در برابر بیشتر» که از سوی آقای روحانی در نیویورک مطرح شد، تصریح کرد: هیچ چیزی مانند توان موشکی در آن طرح نیست یا در این طرح به دنبال قطع کمک به کشور‌هایی که به ما دست نیاز دراز کرده‌اند نیستیم. این طرح در چارچوب برجام است و بیشتر درباره سرعت بخشیدن به انجام تعهدات برجامی از سوی دو طرف است نه چیزی بیش از این.

خنده روحانی، علامت برتری و تسلیم نشدن در برابر فشارهاست

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در برابر علت خنده‌های روحانی در دیدار با نخست وزیر انگلیس، گفت: این خنده‌ها علامت نشاط و برتری و تسلیم نشدن در برابر فشارهاست که اتفاقا از سوی برخی تندرو‌های آمریکایی هم مطرح شد. از سوی دیگر برخی در داخل از این خنده‌ها انتقاد کردند، به هر حال ظاهرا هر کاری آقای روحانی انجام دهد مورد انتقاد برخی قرار می‌گیرد، اگر ایشان اخم می‌کرد هم باز عده‌ای معترض می‌شدند، ولی موضوع واقعا خیلی پیش پاافتاده‌تر از این حرف‌هاست و جای این همه بحث ندارد.

بودجه جاری از نفت جدا می‌شود

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای جدا کردن درآمد نفت از بودجه جاری کشور گفت: از سال آتی بودجه جاری از نفت جدا می‌شود و هر آنچه از این منبع به دست آید خرج تمرکززدایی و اقدامات توسعه‌ای می‌شود. ما به دنبال اصلاح قانون در این زمینه هستیم.
او افزود: در حال حاضر هزار دستگاه و ۹هزار ردیف برنامه داریم که مدیریت چنین حجمی برای مسئولان سخت است به دنبال کاهش دادن آن به صد دستگاه و ردیف هستیم.
سخنگوی دولت بیان کرد: ما با ارائه کلیات بودجه امسال با سال آینده می‌خواهیم به مجلس امکان پیش بینی پذیری طرح خود در این‌باره را بالا ببریم، همچنین کوچک سازی دولت با تشکیل کمیته‌ای پیگیری می‌شود که به نفع دولت آینده هم است و امکان نظارت بر دولت را بالاتر می‌برد.
ربیعی در پاسخ به این پرسش که منابع حاصل از حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه خرج چه می‌شود؟ اظهار کرد: بر اساس قانون هدفمندی یکی از مواردی که باید این منابع خرج آن شود، مددجویان هستند. شورای مربوط به آن هم به ریاست آقای جهانگیری تشکیل شده و خود مراکز مربوط به این بخش از جامعه هم آن را در موارد مشخص هزینه خواهند کرد.
او درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رأی دوباره ترامپ گفت: ما در مسائل داخلی آن‌ها دخالت نمی‌کنیم، امیدوارم آن‌ها هم یاد بگیرند و در موضوعات داخلی سایر کشور‌ها دخالت نکنند. ما آمادگی مواجهه با هر شرایطی را داریم. برخی می‌گویند اگر ترامپ دوباره انتخاب شود جنگ را راه می‌اندازد، اما فکر می‌کنم اگر می‌توانست این کار را همین امروز می‌کرد، پس چنین امکانی فراهم نیست. حال بهتر است که ما به جهت آرامش مردم قدم برداریم و در عین حال دیپلماسی فعال خود را هم ادامه دهیم و در پی احقاق حقوق ایران در جامعه جهانی باشیم.
ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزرا در سامانه شفافیت اموال ثبت نام کرده‌اند، گفت: قبلا که سامانه‌ای نبود، اموال را کتبی گزارش می‌کردیم، همچنین تا کنون تمام وزرا اموال خود را اعلام کرده‌اند و بنده هم لازم باشد، اعلام می‌کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->