نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
مسئله بلیت بی‌دردسر

دغدغه‌های مردم برای خرید بلیت بازی پرسپولیس و شهرخودرو

  • کد خبر: ۶۱۷۷
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
دغدغه‌های مردم برای خرید بلیت بازی پرسپولیس و شهرخودرو
کافی است سری به فضای مجازی بزنید تا دستتان بیاید که خرید بلیت بازی پرسپولیس و شهرخودرو به شیوه مدرن برای تماشاگرانی که هنوز عادت به این ساز‌وکارها ندارند و البته زیرساخت‌ها آن‌چنان که باید نیست، چقدر مشکل‌‌ساز شده است.

مرتضی اخوان - هیجان از سکوها تا خیابان‌های شهر. دیدار بزرگ این هفته لیگ برتر فوتبال قرار است روز جمعه در برابر چشمان 25هزار هوادار فوتبال در مشهد به اکران دربیاید؛ نبرد مردان شهرخودرو خراسان و ارتش سرخ پرسپولیس پایتخت. دیداری که فارغ از حساسیت‌های جدولی با الکترونیکی‌شدن بلیت‌فروشی‌ها از این نظر هم حساس شده و همه به‌دنبال یافتن بلیت برای این بازی حساس و احتمالا دیدنی هستند. کافی است سری به فضای مجازی بزنید تا دستتان بیاید که خرید بلیت این بازی به شیوه مدرن برای تماشاگرانی که هنوز عادت به این ساز‌وکارها ندارند و البته زیرساخت‌ها آن‌چنان که باید نیست، چقدر مشکل‌‌ساز شده است. از ماجرای مسدود‌بودن سامانه خرید بلیت برای هواداران پرسپولیس تا داستان بازار سیاه یک کارت ملی و 2 بلیت! در فاصله 48 ساعت تا شروع این بازی و درحالی‌که امروز آخرین مهلت بلیت‌فروشی برای تیم میزبان است، مشکلات هواداران دراین‌زمینه را رصد کرده و با مسئولان گفت‌وگو کرده‌ایم تا شاید به کار آن‌هایی بیاید که همچنان به بلیت نرسیده‌اند و می‌خواهند در آخرین لحظات باقی‌مانده از فرصت استفاده کنند.

 


قیمت بلیت پرسپولیس و شهرخودرو در بازار سیاه


 

از نگرانی سرخ‌ها تا دلهره مهاجران
اولین گروه معترض به وضعیت بلیت‌فروشی، طرف‌داران پرسپولیس هستند. ممکن‌نبودن خرید بلیت الکترونیکی برای هواداران پرسپولیسی در مشهد طی 24 ساعت گذشته به‌دلیل مسدودبودن سایت، به چالشی بزرگ در فضای مجازی بدل شده است؛ تاجایی‌که مسئولان باشگاه پرسپولیس به این گلایه هوادارانشان واکنش نشان دادند و با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ برتر فوتبال، خواستار رسیدگی فوری به آن شدند. طی مکانیزیمی که طراحی شده است، آن‌هایی که تابه‌حال بلیت بازی‌های شهر خودرو را نخریده‌اند، طرف‌دار پرسپولیس محسوب می‌شوند و فقط روز پنجشنبه می‌توانند خرید کنند. این درحالی است که برای این روز طبق قانون 10درصد بلیت برای تیم میزبان باقی مانده است. مسئله بعد که برای بسیاری سؤال‌برانگیز شده، موضوع مهاجران است که از روز اول هم مطرح بود؛ چون این افراد که تعدادشان در مشهد هم کم نیست، کارت ملی ندارند و طبیعتا نمی‌توانند بلیت الکترونیکی بخرند و این دسته از تماشاگران را سردرگم کرده است.

 

توضیحات دبیر هیئت فوتبال استان
دبیر هیئت فوتبال استان برای همه این پرسش‌ها پاسخ دارد. محسن حیدری درباره ممکن‌نبودن خرید بلیت الکترونیکی برای تیم میهمان و مسدودبودن سایت، گفت: طبق قانون، ظرفیت ورزشگاه 90به10 باید برای هواداران شهرخودرو، تیم میزبان باشد و این مسئله به ما ارتباطی ندارد و خود مسئولان باشگاه تصمیم گرفته‌اند با این تدبیر ابتدا بلیت‌فروشی را برای هواداران تیم خودشان انجام بدهند که این حق طبیعی آن‌هاست. حیدری خاطرنشان کرد: طبق وعده تا روز پنجشنبه ابتدا بلیت‌فروشی 90درصد شهرخودرویی ورزشگاه انجام خواهد شد و 10درصد دیگر هم پنجشنبه برای پرسپولیسی‌ها انجام می‌شود. البته ممکن است همین چهارشنبه (امروز) این کار انجام شود و بخش بلیت میهمان هم برای هواداران پرسپولیسی باز شود. یکی از علامت‌سؤال‌های بزرگ هواداران شهرخودرو درباره تهیه بلیت بازی که مکررا در فضای مجازی مطرح شده، آن بود که چرا فقط هوادارانی که بلیت 2 بازی گذشته تیم را تهیه کرده‌اند، می‌توانند بلیت این بازی را بگیرند. سؤالی که حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان، این‌چنین پاسخ آن را داد: این برای آن است که شهرخودرو ابتدا هواداران ثبت‌نام‌شده و کانونی خود را به ورزشگاه راه بدهد؛ اما سایر هواداران هم نباید نگران باشند و کسانی که طرف‌دار شهرخودرو هستند، اما اولین‌بار است که می‌خواهند بلیت بازی‌های این تیم را تهیه کنند، می‌توانند بعد از بازشدن بخش دوم امکان خرید بلیت الکترونیکی (بخش میهمان) نسبت به خرید اقدام کنند. درباره مسئله مهاجران هم سخن‌گوی هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: کد اقامتی مهاجران متعلق به یک نفر نیست و حالت فراگیر دارد. لذا از این طریق مسئولان امنیتی نمی‌توانند یک تماشاچی را کنترل کنند، ولی برای اینکه این دسته از عزیزان هم بتوانند این مسابقه را ببینند، براساس تدابیر اتخاذشده، هواداران مهاجر می‌توانند با مراجعه به باشگاه شهرخودرو و ارائه کارت شناسایی (پاسپورت) نسبت به دریافت بلیت اقدام کنند.

 


محدودیت‌های ترافیکی بازی تیم‌های شهرخودرو و پرسپولیس


 

جایگاه ویژه بلیت‌فروشی نمی‌شود
نکته ویژه این بازی این است که سکوهای جایگاه ویژه برخلاف بازی‌های قبل، بلیت‌فروشی نمی‌شود. درحالی‌که در چند بازی گذشته این قسمت هم مثل بقیه سکوها الکترونیکی فروخته می‌شد، در این بازی قرار شده به شیوه سنتی عمل شود و حدود 1500صندلی این سکو با ارائه دعوت‌نامه پر شود. ظاهرا در این بازی ازسوی مسئولان تصمیم بر این گرفته شد که برای سکوهای جایگاه ویژه ورزشگاه امام‌رضا(ع) بلیت‌فروشی نشود. قرار شده به روال سال‌های گذشته، بلیت جایگاه ویژه به‌صورت کاغذی در اختیار باشگاه قرار گیرد تا مسئولان باشگاه، خودشان بلیت جایگاه ویژه را در اختیار میهمانان و افراد مدنظر قرار دهند.

 

تثبیت بلیت 15 هزارتومانی
قیمت بلیت‌های دیدار شهرخودرو و فولاد، آخرین دیدار این تیم در ورزشگاه امام‌رضا(ع)، 10 و 15هزار تومان برای سکوهای عادی و 30هزار تومان برای جایگاه ویژه بود. اما حالا بلیت دیدار شهرخودرو و پرسپولیس 15هزار تومان به فروش می‌رسد؛ مسئله‌ای که مسئولان شهرخودرو در واکنش به آن معتقدند فراهم‌نبودن ساختار ورزشگاه امام‌رضا(ع) برای تفکیک سکوهای تماشاگران با قیمت‌ متفاوت بلیت، سبب شده تا این تصمیم برای قیمت بلیت گرفته شود. تصمیمی که البته ممکن است در بازی‌های بعدی، باز تغییر کند!

 

بلبشوی دروغین در «دیوار»
درحالی‌که مسئولان تلاش می‌کنند تا با سامان‌دهی فرایند بلیت‌فروشی، دست دلالان را کوتاه و بازار سیاه را جمع کنند، آگهی‌های داغ فروش بلیت شهرخودرو و پرسپولیس در سایت «دیوار»، روز گذشته سروصدای زیادی به پا کرد. آگهی‌هایی که به نظر می‌رسد به اعتبار بلیت‌فروشی الکترونیکی حمله برده و بازار سیاه بلیت باوجود همه تمهیدات، دوباره راه افتاده است. قیمت‌های نجومی مثل 200هزار تومان در این سایت دیده می‌شود و به نظر می‌رسد امروز با پایان‌یافتن مهلت خرید 90درصد بلیت‌های استادیوم بیشتر هم بشود. بااین‌حال در همان ساعات اولیه، نیروهای امنیتی و حراستی با ورود به ماجرا سعی در جلوگیری از آن کردند. گفته می‌شود حدود 10نفر درهمین‌رابطه شناسایی شده‌اند.

 

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان:
بدون بلیت یک نفر هم وارد ورزشگاه نخواهد شد

حساسیت‌های امنیتی این دیدار اگر بیشتر از حساسیت‌های جدولی نباشد، کمتر نیست. مسئله‌ای که معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی را به واکنش واداشته و درباره وضعیت بلیت‌فروشی‌ و حضور هواداران مشهدی در دیدار حساس روز جمعه شهرخودرو و پرسپولیس گفته است: ورود به ورزشگاه تنها با بلیت الکترونیکی میسر است. درهای ورزشگاه هم از ساعت۱۰ به روی تماشاگران باز خواهد شد. سرهنگ احمد نگهبان، تصریح کرده است: تنها افرادی می‌توانند به ورزشگاه وارد شوند که پیش‌تر اقدام به خرید بلیت اینترنتی کرده باشند و بدون بلیت حتی یک نفر هم وارد استادیوم نخواهد شد و براساس قانون، تجمع افراد فاقد بلیت در مقابل ورزشگاه ممنوع است و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->