«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

به زودی پرچم‌دار ایرانی وارد بازار گوشی‌های هوشمند می‌شود

  • کد خبر: ۶۱۸۹
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
به زودی پرچم‌دار ایرانی وارد بازار گوشی‌های هوشمند می‌شود
این روزها که بازار گوشی‌های تلفن همراه روند نزولی قیمت را طی می‌کند
این روز‌ها که بازار گوشی‌های تلفن همراه روند نزولی قیمت را طی می‌کند و البته بحث از شبکه خارج شدن ۳۰ هزار گوشی تلفن همراه مسافری حسابی نقل مجالس شده است، وزیر ارتباطات، خبر از به بازار آمدن یک موبایل ایرانی قدرتمند در آینده نزدیک داده و اعلام کرده است که قیمت تمام‌شده آن ۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان خواهد بود؛ رقمی که البته پیش‌تر مقرر شده بود تا یک‌و‌نیم میلیون تومان باشد.

محمد‌جواد آذری‌جهرمی اعلام کرده که از رئیس بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته است که یک خط اعتباری ۲۰۰‌میلیاردی را برای تشویق بازار به عرضه این گوشی اختصاص دهند.
وزیر جوان همچنین اعلام کرده است که به کمک اپراتور‌ها امکان فروش اقساطی این تلفن صورت می‌پذیرد: «اعتباری در‌اختیار اپراتور‌ها قرار می‌دهیم تا آن‌ها هم اعتبار بگیرند و گوشی ایرانی را با شرایط خوب به مشترکان خود عرضه کنند.»

وزیر ارتباطات اذعان دارد که با کارخانه سازنده این گوشی صحبت‌هایی کرده و اشکالات اولیه آن برطرف شده است. به گفته او آخرین نسخه تلفن همراه برای وی ارسال شده که راضی‌کننده بوده است و مدل مشابه آن در برند‌های خارجی بیش‌از ۶‌میلیون تومان قیمت دارد.
به گفته جهرمی در حال حاضر ۱۵‌هزار گوشی از این نمونه تولید شده است و یک خط تولید صد‌هزار عددی تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد. با‌توجه‌به اطلاعات اولیه‌ای که آذری‌جهرمی درباره این موبایل داده است، احتمالاً گوشی مذکور مدل جنرال لوکس شاهین II از شرکت جی‌ال‌ایکس باشد.
مشخصات این موبایل شامل ۴ گیگابات رم، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری و دوربین سه‌گانه ۱۶ و ۸ و ۲ مگاپیکسلی است. این گوشی که در سایت رسمی GLX نیز زمان عرضه‌اش «به‌زودی» اعلام شده، پرچم‌دار این برند ایرانی به شمار می‌آید.

جهرمی پیش‌تر تأکید کرده بود که نمودار‌ها و آمار‌ها نشان می‌دهد که شاخص توسعه فناوری به‌ویژه در بخش تلفن همراه رو به افول است و دچار افت شده است؛ او این مسئله را نگران‌کننده تلقی کرده و اذعان کرده است که همین موضوع باعث شد دولت بخواهد یک گوشی کاربردی با قیمت مناسب برای مردم تهیه کند. البته در‌نهایت باید دید که کاربران ایرانی حاضرند که یک گوشی پرچم‌دار ایرانی با قیمت ۲‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان را که هنوز مشخصات دقیقی هم از نسخه اندروید آن در دست نیست، تهیه کنند یا به‌سراغ موبایل‌های میان‌رده شرکت‌های دیگر خواهند رفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->