جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها
انتقام در خانه

شهرخودرو پس از ۱۰ بازی پرسپولیس را شکست داد

  • کد خبر: ۶۳۵۱
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
شهرخودرو  پس از ۱۰ بازی پرسپولیس را شکست داد
شهرخودرو خراسان در حساس‌ترین بازی هفته ششم لیگ برتر در مشهد پرسپولیس را ۱ بر ۰ شکست داد

پیروزی شیرین شهرخودرو مقابل پرسپولیس+ فیلم گل


مرتضی اخوان - آنچه عوض دارد، گله ندارد. درست یک بازی خانگی قبل، توپ گرد فوتبال در دقیقه ۹۲ علیه میزبان چرخید و شهرخودرو در مقابل چشمان هوادارانش مقابل فولاد تن به شکست داد و حالا در هفته ششم این توپ گرد روی سر مدافع تعویضی افتاد تا با چرخشی باورنکردنی تور دروازه بیرو را در آخرین ثانیه‌های بازی بلرزاند؛ لرزشی که به قیمت ۳ امتیاز شیرین برای مشهدی‌ها و تلخی سومین شکست فصل سرخ‌پوشان پایتخت تمام شد. شهرخودرو خراسان در حساس‌ترین بازی هفته ششم لیگ برتر در مشهد پرسپولیس را ۱ بر ۰ شکست داد تا جامه رستگاری بپوشد و خرقه سیاه بر تن سرخ‌پوشانی کند که هنوز ۳ روز از درگذشت اسطوره محبوبشان جعفر کاشانی در چهارمین سال‌مرگ کاپیتان فقیدشان، هادی نوروزی، نمی‌گذرد. نبرد شهرخودرو و پرسپولیس سرشار از لحظات حساس تاکتیکی و حواشی داغی بود که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست.


گالری تصاویر بازی شهرخودرو - پرسپولیس



برد بزرگ، باخت بزرگ
جدال شهرخودرو و پرسپولیس در هفته ششم همان‌قدر که برای خودروسازان شیرین بود، بر کام سرخ‌های پایتخت تلخ بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی ازسوی منتقدان مورد هجمه بودند که در ۵ هفته ابتدایی به حریف دندان‌گیری نخورده بودند و کسب نتایج نسبتا قابل‌قبول و بالانشینی، یک خیال خام زودهنگام است. ازسوی‌دیگر مردان کالدرون در ۲ دیدار بزرگ دیگر برابر مثلث بالای جدول، ۲ شکست از آوردگاه سپاهان و تراکتور به حسابشان ثبت شده بود و دیگر نمی‌خواستند برابر تیم سوم هم مغلوب باشند. شهرخودرو به لطف حمایت هواداران و بازی در ورزشگاه خانگی بازی را بهتر آغاز کرد و پرسپولیس تا ۲۰ دقیقه اول تیمی دست‌وپا بسته بود که به‌ندرت پاس‌‎های مردان ارتش سرخ به شمار ۲ انگشت دست می‌رسید؛ اما رفته‌رفته مردان باتجربه کالدرون بازی را به مساوات کشاندند. بااین‌همه شاید بتوان ۲ ضربه سر یونس شاکری در برابر سماجت علیپور در صحنه اشتباه رحمتی و شوت مهلک و سرضرب رسن را که به نعمتی برخورد کرد، جدی‌ترین موقعیت‌های نیمه اول دانست. در نیمه دوم و با گذشت زمان، رفته‌رفته تیم میزبان بر توپ‌ومیدان مسلط شد؛ اما این دقایق پایانی بود که شهرخودرو دروازه سرخ‌پوشان را دربرابر آماج حملات خود قرار داد تا بالاخره در دقیقه ۹۳ با ضربه سر عجیب‌وغریب فرجی، مدافعی که در دقیقه ۱۰ بازی به‌دنبال مصدومیت فرشاد محمدی‌مهر، به‌عنوان یار تعویضی به میدان آمد، کار را تمام کند و میزبان به ۳ امتیاز ارزشمند این بازی برسد؛ یک پیروزی بزرگ در برابر باخت بزرگ‌تر میهمان.

حواشی جمعه؛ از دلداری یحیی تا اشک بیرو!
نبرد جمعه خالی از حاشیه نبود؛ از همان تغییر زمان بازی بگیرید تا وضعیت استقرار تماشاچیان میزبان و میهمان. بااین‌همه شهرخودرویی‌ها توانستند در این دیدار برخلاف بازی رفت فصل گذشته، سکو‌های بیشتری را در ورزشگاه امام‌رضا (ع) اشغال کنند و حق میزبانی را برای تیم شهرشان به‌جا بیاورند. اما جذاب‌ترین صحنه این دیدار شاید مربوط به صحنه دراماتیک رویارویی گل‌محمدی و بیرانوند در طول این بازی بود؛ جایی که بیرانوند در شروع بازی به شکل ویژه‌ای به‌سمت نیمکت شهرخودرو و یحیی گل‌محمدی رفت و با او دیده‌بوسی کرد و در پایان بازی و بعد از آنکه گل شوکه‌کننده شهرخودرو در ثانیه‌های پایانی، اشک سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس را درآورد، گل‌محمدی به‌سمت علی بیرو رفت و به او دلداری داد.

آژیر قرمز در اردوگاه سرخ‌ها
شهرخودرو با این پیروزی سیزده‌امتیازی شد و در مکان سوم جدول مسابقات باقی ماند؛ بااین‌تفاوت که حالا شاگردان گل‌محمدی با سپاهان و تراکتور در رتبه‌های اول و دوم با ۱۴ امتیاز، تنها یک‌امتیاز فاصله دارند و مثلث طلایی بالانشینان را تشکیل داده‌اند. اما پرسپولیس با این شکست که سومین شکست در ۶ هفته ابتدایی لیگ برای آن‌هاست، در مکان هفتم جدول قرار دارد و این آژیر قرمزی است که در اردوگاه سرخ‌ها به صدا درآمده است. حالا کالدرون آرژانتینی باید پاسخ‌گوی هواداران پرسپولیس باشد و اگر قرار باشد اوضاع بر همین منوال پیش برود، هیچ بعید نیست که مربی آرژانتینی به‌زودی چمدان‌هایش را به مقصد بوینس‌آیرس ببندد.

کالدرون: برای ما چهره غمگین فوتبال رخ داد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست دربرابر شهرخودرو خراسان گفت: فوتبال همین است، وقتی در آخر بازی گل می‌خورید، می‌فهمید فوتبال همین است. گابریل کالدرون افزود: برای ما چهره غمگین فوتبال رخ داد. بازی خیلی خوب و برابری بود. فکر می‌کنم از بازی‌های قبل بهتر بازی کردیم. وقتی مقابل تیم‌های مدعی می‌بازید، فاصله‌ها زیاد می‌شود و از این به بعد وظیفه ماست که بقیه بازی‌ها را ببریم؛ هرچند تیم‌های مدعی هم با هم بازی می‌کنند. ما در ۶ بازی اول با ۳ مدعی بزرگ بازی کردیم و مقابل آن‌ها نتیجه خوبی نگرفتیم. فکر می‌کنم اگر سه‌چهار بازی آینده را ببریم، باز هم می‌توانیم در کورس قرار بگیریم. وی درمورد اینکه گفته می‌شود پرسپولیس ضعف بدنی دارد که در دقایق پایانی نتیجه را به حریف واگذار می‌کند، تصریح کرد: ما امروز در دقیقه ۹۵ و از روی ضربه کرنر گل خوردیم و این موضوع ربطی به ضعف بدنی ندارد. برای بازی با سپاهان هم برنامه‌ریزی فدراسیون به‌گونه‌ای بود که ما ۲ روز کمتر از حریف برای استراحت و ریکاوری زمان داشتیم. ما به این شرایط عادت کرده‌ایم. متأسفانه تصمیماتی گرفته می‌شود که ما از آن‌ها آسیب می‌خوریم. کالدرون درباره ضعف پرسپولیس در گل‌زنی و عملکرد علی علیپور، گفت: شرایط گل‌زنی ما نگران‌کننده است. علیپور خوب بازی کرد، اما شانس زیادی برای گل‌زنی نداشت. وی درباره غیبت سیدجلال حسینی، اظهار کرد: باید از خودش بپرسید. او به‌خاطر درد‌هایی که داشت، ۱۵ روز با تیم تمرین نکرد. ۶ روز قبل از بازی جام حذفی با وی صحبت کردم و به او گفتم که، چون همراه تیم تمرین نکرده، ۲ بازی آینده را از دست خواهد داد. قرار بود وی استراحت کند تا به شرایط ایده‌آل برسد و دوران نقاهتش را سپری کند. بازیکنی که ۳۶-۳۷ سال سن دارد و ۲ هفته هم تمرین نکرده است، نمی‌تواند در تیم باشد و جایی در ترکیب من ندارد.


 
 


گل‌محمدی: نظر کالدرون برای خودش محترم است
سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو بعد از پیروزی امیدبخش تیمش در ثانیه‌های پایانی برابر پرسپولیس گفت: هر ۲ تیم با توجه به وضعیت جدول به دنبال برد بودند و این موضوع باعث شد تا بازی زیبایی را ببینیم. یحیی گل‌محمدی افزود: شاهد بازی خوبی ازسوی هر ۲ تیم بودیم. هر ۲ تیم برای ۳ امتیاز تلاش کردند و صاحب موقعیت شدند. وی ادامه داد: ما تمرینات خوبی برای این بازی انجام دادیم. بازیکنانم تلاش زیاد و جانانه‌ای انجام دادند و باید از آن‌ها بابت این بازی تشکر کنم. آن‌ها توانستند به حق خودشان برسند و گرفتن این ۳ امتیاز حق بازیکنانم بود. آن‌ها بیشتر تلاش کردند و این برد حقشان بود. گل زیبایی در این بازی زدیم و توانستیم ۳ امتیاز بازی را بگیریم. سرمربی شهر خودرو درباره تعطیلات لیگ و آمادگی تیمش هم اظهار کرد: برای تیمی که روی نوار موفقیت است، این تعطیلی‌ها اذیت‌کننده خواهد بود. ما اگر بازی تدارکاتی انجام دهیم، می‌توانیم شرایط خوب خودمان را حفظ کنیم. روز جمعه با تیم امید بازی دوستانه خواهیم کرد و امیدوارم در شرایط مسابقه بمانیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->