تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری
سرخط خبرها

دستگیری ۵ سارق سابقه دار در هفت‌تیر مشهد

  • کد خبر: ۶۳۷۱
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
دستگیری ۵ سارق سابقه دار در هفت‌تیر مشهد
عملیات بامدادی پلیس موجب دستگیری سارقان سابقه دار در حوزه استحفاظی هفت‌تیر مشهد شد

محمد حسن سیرجانی - از رفتار راننده پراید مشخص بود که کاسه‌ای زیر نیم کاسه دارد. با سرعتی کم از کنار هر خودرو که می‌گذشت نیش ترمزی می‌زد و با بررسی کوتاهی به سراغ خودروی بعدی می‌رفت. افسر گشتی پلیس که هنوز ساعتی نبود کلانتری هفت تیر را به قصد بررسی شبانه حوزه استحفاظی خود ترک کرده بود به این مرد جوان مشکوک شد و برای مدتی او را زیر نظر گرفت.
راننده پراید، اما غافل از اینکه چند چشم، نظاره گر رفتار و اعمال مشکوکش هستند به کارش ادامه می‌داد و در همین میان یک خودرو نظرش را جلب کرد. سرک کشیدن او در اطراف خودروی پارک شده ظن مأموران گشتی را بر آن داشت که مرد جوان سارقی است که در پی دستبرد به خودروی مورد نظر می‌باشد.
با ظاهر شدن خودروی پلیس در صحنه این سرقت، متهم که نمی‌خواست به دام مأموران بیفتد بلافاصله سوار بر خودرواش شد و به سرعت گریخت. تعقیب و گریز مجریان قانون با این سارق فراری آغاز شد و متهم برای اینکه به چنگ پلیس نیفتد خیابان ها‌ی خلوت را یکی پس از دیگری طی می‌کرد.
فرار متهم ادامه داشت تا اینکه صحنه این تعقیب و گریز به اطراف میدان فردوسی کشانده شد. جوان سارق که همچنان بر فرار خود پا فشاری می‌کرد خود را به داخل یکی از خیابان‌ها انداخت و به صورت خلاف جهت شروع به حرکت کرد. مأموران پلیس که نمی‌خواستند این فرد از چنگشان بگریزد دست به اسلحه بردند تا با شلیک چند تیر هوایی راننده فراری را متوقف کنند که صدای شدید ترمز سواری پراید نظرشان را جلب کرد.
متهم در ادامه مسیر دچار سانحه شد و به شدت با گاردریل برخورد کرد. این سانحه رانندگی موجب شد تا خودروی متهم دچار نقص فنی شود و از ادامه حرکت بازماند و این گونه بود که مجریان قانون توانستند این فرد را دستگیر کنند.
متهم سی وهشت ساله که به شیشه اعتیاد دارد پس از انتقال به کلانتری هفت تیر مشهد ضمن اعتراف به جرمش از سرقت‌های شبانه اش پرده برداشت. او در اظهارات خود به افسر تحقیق پرونده اش گفت که کارگر یک رستوران است و برای تأمین هزینه موادش از خودرو‌ها سرقت می‌کند.
متهم برای اینکه دوربین‌های پلیس در خیابان‌ها نتوانند خودرواش را شناسایی کنند پلاک جلویی پراید توقیف شده را کنده بود.


لو رفتن سارق به دست صاحب خانه
هنوز زمانی از پایان این عملیات نگذشته بود که اعلام یک فقره سرقت از سوی مرکز پیام پلیس، گروهی دیگر از مأموران دایره تجسس کلانتری هفت تیر را سرخط این پرونده کرد. شاکی مردی شصت وپنج ساله بود که به محض روبه رو شدن با مأموران گفت که در زمان برگشتن به خانه پسر جوانی را دیده که از خانه اش خارج شده و با دیدن او پا به فرار گذاشته است.
از جایی که شاکی چهره این سارق جوان را شناسایی کرده بود، چهره فرضی متهم ترسیم و تحقیقات میدانی برای مدتی کوتاه در سطح منطقه هفت تیر انجام شد. بررسی میدانی مجریان قانون ادامه داشت تا اینکه رد سارق در یکی از خیابان‌ها زده شد.
مأموران دایره تجسس کلانتری هفت تیر در قدم بعدی خود با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و متهم را که جوانی هجده ساله بود در مخفیگاهش دستگیر کردند. ضابطان قضایی در بازرسی از مخفیگاه این فرد مقادیری مواد مخدر صنعتی به همراه یک کارت عابر بانک، یک کارت دانشجویی، زنجیر طلا و یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه را کشف و ضبط کردند.

دستگیری سارقان فضای سبز
سومین عملیات ساعتی بعد دستگیری سارقان دوربین‌های مداربسته بود که در بولوار شهید فکوری اتفاق افتاد. مأموران یکی از تیم‌های گشتی کلانتری هفت تیر طی رصد میدانی حوزه استحفاظی خود به دومرد که از ظاهرشان پیدا بود اعتیاد به مواد مخدر دارند مشکوک شدند.
مأموران پس از متوقف کردن این افراد در بازرسی از دو ساک پلاستیکی آن‌ها که در دست گرفته بودند دو دستگاه نورافکن بزرگ مربوط به فضای سبز را کشف و ضبط کردند.
متهمان در اعترافات خود مدعی شدند که نور افکن‌ها را برای تأمین هزینه مواد خود از داخل فضای سبزی در همان حوالی سرقت کرده اند. مأموران به همراه دو سارق به فضای سبزی که نورافکن هایش را سرقت کرده بودند رفتند و از داخل شمشاد‌های بخشی از این پارک، چند پلاستیک دیگر حاوی دو نورافکن و یک دستگاه دوربین مداربسته دیگر کشف کردند.
دو متهم دستگیر شده پنجاه وپنج و سی وهشت ساله هستند و سابقه کیفری نیز دارند و در تحقیقات بعدی پلیس به ۴ فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کردند.

پایان راه کارگر ساختمانی سارق
آخرین عملیات مأموران کلانتری هفت تیر در یکی دیگر از مناطق حوزه استحفاظی خود بود که در آن دست یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل فشار قوی رو شد. این متهم جوانی بیست وپنج ساله و کارگر ساختمانی بود که شبانه مرتکب این سرقت‌ها می‌شد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد درباره ۴ پرونده تشکیل شده در کلانتری هفت تیر گفت: ۵ سارق دستگیر شده صراحتا به جرم خود اعتراف کرده ا ند و پرونده آن‌ها برای رسیدگی و ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->