شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

حواشی حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی

  • کد خبر: ۶۷۷۵
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
حواشی حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی
حضور بانوان در سکوهای ورزشگاه آزادی حاشیه های زیادی داشت؛ از نصب فنس و دوربین بگیرید تا اختصاص تنها دو سکو به بانوان و کلی لطیفه و شوخی که بعد از بازی در فضای مجازی منتشر شد

یوسف انصاری - بازی ایران و کامبوج اگرچه پرگل ترین برد تیم ملی در چند سال اخیر بود و نمی شد حتی چند دقیقه از آن چشم برداشت، توجه ها بیشتر از زمین بازی به سکوی تماشاگران بود. لازم به گفتن نیست و می دانید که بالاخره فشارهای فیفا و پیگیری بانوان نتیجه داد و حضور غیرگزینشی تماشاگران زن در بازی های ملی اتفاق افتاد. این حضور البته حاشیه های زیادی داشت؛ از نصب فنس و دوربین بگیرید تا اختصاص تنها دو سکو به بانوان و کلی لطیفه و شوخی که بعد از بازی در فضای مجازی منتشر شد اما این وسط چند حاشیه مهم کمتر دیده شد که درباره آن ها چندخطی برایتان می نویسیم.


ایران ۱۴ - کامبوج ۰ /حواشی بازی به همراه فیلم گل ها



شترسواری دولادولای تلویزیون
بازی شروع شد، گل ها یکی پس از دیگری داخل دروازه کامبوج می رفت ولی تلویزیون هیچ تصویری از شادی زنان و سکوهای آن ها نشان نمی داد، حتی محمدحسین میثاقی و عوامل داخل استودیوی شبکه3 هم قبل از شروع بازی، اشاره ای به حضور بانوان در ورزشگاه نکردند. انگار از بازیکنان هم خواسته شده بود بعد از گل زنی به سمت سکوها نروند و همان وسط زمین شادی کنند و ناگهان همه چیز از نیمه دوم به بعد عوض شد. همان طور که کریستف کلمب، قاره آمریکا را کشف کرد، ناگهان مسئولان تلویزیون هم سکوی بانوان را کشف کردند. از نیمه دوم به بعد، تصاویر شادی و حضور زنان در آزادی، پخش و زبان محمدحسین میثاقی هم باز شد. فشار فضای مجازی، عکس ها و فیلم هایی که پشت سر هم از آزادی در رسانه های اینترنتی منتشر می شد، تلویزیون را که در کمال تعجب بانوان را بایکوت کرده بود، از رو برد و رویه اش را تغییر داد. بعد از بازی هم بازیکنان به سمت سکوی زنان و دختران ایرانی رفتند تا از آن ها برای حمایتشان تشکر کنند و عکاسانی که در تمام طول بازی، نزدیک سکوی بانوان مانده بودند، این لحظه ها را ثبت کردند.


اولین تصاویر از حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی ایران و کامبوج



بازتاب جهانی
برخلاف عده کمی که سعی می کنند در فضای مجازی حضور زنان در ورزشگاه را اتفاق کم اهمیتی جلوه بدهند و موضوعاتی مثل تفکیک پارکینگ های ورزشــگاه، کــم بــودن بلیـت هــای فروخته شده به بانوان، نبود بخشی برای حضور اعضای خانواده کنار هم و این طور چیزها را توی بوق وکرنا کرده اند، بازتاب حضور زنان در آزادی در بیشتر رسانه های ایران و دنیا به صورت یک خبر مثبت مخابره شد. روزنامه‌های تایم و گاردین در صفحه اینستاگرامشان، پست هایی را به حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی اختصاص دادند. فیفا و نماینده هایش هم در توئیترشان، این حضور را یک تغییر مثبت در فوتبال ایران دانستند. اگر هم چهره ای با دید منفی به ماجرا نگاه کرده بود، کاربران فضای مجازی از خجالتش درآمده بودند؛ مثل گری لینکر، فوتبالیست معروف بریتانیایی و مجری مشهور بی بی سی که در توئیترش نوشته بود: «دیدم ایران ۱۴-۰ کامبوج رو برده. کسی می تونه به زنان ایرانی که اولین بار اجازه پیدا کردند بازی رو ببینند، توضیح بده که همیشه ان قدر آسون نیست؟» کاربران و رسانه های بریتانیایی بابت این توئیت، لینکر را متهم به جنسیت گرایی کردند و آن قدر به او انتقاد کردند که مجبور شد این توئیتش را پاک کند.


جای خالی سلبریتی های زن
در چـنـد سـال اخیر بانـوان زیـادی حضورشان در ورزشگاه های فوتبال را مطالبه کرده بودند، با این حال جای خالی سلبریتی ها و فعالان حقوق زنان در ورزشگاه توی ذوق می زد. دربین تماشاگران زن بازی ایران و کامبوج، سارا و نیکای سریال پایتخت یا دنیا مدنی، هنرپیشه تئاتر و تلویزیون، جزو معدود سلبریتی هایی بودند که برای تماشای بازی ایران به ورزشگاه آمده بودند. امیدوارم دلیل این حضور کمرنگ، نایاب بودن بلیت بازی باشد. یک کاربر در اینستاگرامش نوشته بود که بلیت ورود به ورزشگاه را یک دختر نوجوان به او هدیه داده است و بابت این هدیه و تجربه بی نظیری که کسب کرده بود، از آن دختر تشکر کرد. درکل، بلیت فروشی بازی ایران و کامبوج حرف وحدیث های زیادی داشت. برخی، حضور کم تماشاگران مرد را روی سکو به همین بلیت فروشی ربط داده و از ایرادهای سایت فروش بلیت نوشته بودند و به نظرشان، مسئولان برگزارکننده بازی هم بدشان نمی آمده آقایان حضور پرتعدادی در ورزشگاه نداشته باشند تا راحت تر بتوانند بازی را که حساسیت های جدی داشته است، مدیریت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->