همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد:

بیمارستان مهرگان مجوز ندارد و فعالیت در آن غیرقانونی است

  • کد خبر: ۶۸۳۴
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲
بیمارستان مهرگان مجوز ندارد و فعالیت در آن غیرقانونی است
با پزشکانی که بیماران خود را به بیمارستان مهرگان می‌برند، برخورد خواهد شد
ملیحه فلاح - مردادماه امسال رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در نامه‌ای به استاندار خراسان‌رضوی، خواهان ورود او به ماجرای بیمارستان پرحاشیه مهرگان شده بود و حالا هم خبر‌هایی از ممنوعیت انجام اعمال جراحی پزشکان طرف قرارداد این بیمارستان در این مرکز درمانی و همچنین درمان و بستری بیماران خارجی به گوش می‌رسد.
«مهرگان، بلای جان بیماران» عنوان گزارشی بود که روزنامه شهرآرا در تاریخ ۱۲ شهریور امسال درباره وضعیت نابسامان این بیمارستان و به بهانه ارسال نامه محمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، به چاپ رساند.
اما مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره آخرین وضعیت بیمارستان مهرگان شهرآرا گفت: به پزشکان طرف قرارداد بیمارستان اعلام کرده‌ایم که با توجه به صادر نشدن پروانه بهره‌برداری و حضور نیافتن مسئول فنی تأییدشده دانشگاه علوم‌پزشکی در این بیمارستان، بیماران خود را به این مرکز درمانی نبرند.
علی‌اصغر انجیدنی با بیان اینکه به بیمارستان مهرگان اعلام شده که فقط بیماران اورژانسی را پذیرش کنند و به هیچ عنوان بیماران غیراورژانسی به‌خصوص گردشگران سلامت در آنجا بستری و درمان نشوند، ابراز تأسف کرد: این موضوع رعایت نمی‌شود؛ البته ما با پزشکان متخلف برخورد خواهیم کرد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اقدامات قانونی و لازم را انجام داده است، گفت: با توجه به نامه دادگستری مبنی بر اینکه پروانه این بیمارستان به نام شرکت تعاونی پاستور تغییر پیدا کند، دانشگاه علوم‌پزشکی اقدامات قانونی لازم را در سامانه صدور پروانه‌ها انجام داده است و همچنین به وزارتخانه بهداشت و درمان اعلام کرده‌ایم که هرچه سریع‌تر به صدور پروانه بهره‌برداری اقدام کنند. مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در پاسخ به این سؤال که دلیل اجرا نشدن دستور قضایی مبنی بر تحویل بیمارستان به هیئت‌مدیره جدید چیست، اظهار کرد: علت معطل ماندن دستور قضایی را نمی‌دانیم اما امیدواریم همه ارگان‌ها در خصوص اجرای دستورات قبلی خود همت کنند.
انجیدنی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی پاستور، مسئول فنی را معرفی کرده که در کمیسیون ماده ۲۰ علوم‌پزشکی تأیید صلاحیت شده است، افزود: منتظریم ضابطان قضایی برای انجام این تغییر و تحولات، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به نامه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به استاندار خراسان‌رضوی درباره وضعیت این بیمارستان، گفت: رسایت دانشگاه از استانداری برای حل مشکلات بیمارستان تقاضای کمک کرده است.
مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در ادامه با تأکید بر اینکه این بیمارستان مجوز ندارد و اگر اتفاقی در آن بیفتد، خارج از حیطه نظارتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد است، افزود: دوست داریم با پیگیری استانداری، فرمانداری و قوه قضاییه هرچه سریعتر مشکل این بیمارستان حل شود.

ادامه فعالیت مسئولان غیرقانونی در بیمارستان مهرگان
غیرقانونی بودن مسئولیت رئیس و مدیرفنی فعال در این مرکز درمانی، مقصر شناخته‌شدن این بیمارستان در مرگ ۲ مادر، ۲ نوزاد دوقلو و یک گردشگر خارجی از ابتدای سال، پذیرش و بستری بیماران خارجی بدون داشتن مجوز گردشگری سلامت، دریافت وجوه غیرمتعارف از بیماران و در مواردی دریافت وجه نقد و واریز به حساب شخصی افراد، ازجمله موضوعاتی است که باعث نامه‌نگاری اخیر رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به استاندار خراسان‌رضوی درباره این مرکز درمانی شده است.
محسن خشنود، رئیس قانونی بیمارستان مهرگان، که هنوز موفق به نشستن بر مسند ریاست نشده است، در گفتگو با شهرآرا گفت: با وجود پیگیری‌‎های انجام‌شده، هنوز اتفاق تازه‌ای درباره تحویل بیمارستان به من صورت نگرفته است.

انتخابات تعاونی پاستور قانونی بود
خرداد امسال مجمع عمومی تعاونی بهداشتی، درمانی، تحقیقاتی پاستور مشهد با حضور ۲۵۰ نفر از سهام‌داران و نمایندگانی از فرمانداری مشهد، معاونت نظارت بر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد و هیئت‌مدیره جدید، رئیس و مسئول فنی بیمارستان مهرگان را انتخاب کردند. با این وجود ورثه مدیرعامل سابق از ورود این تیم به بیمارستان جلوگیری کردند و هنوز صندلی مسئولیت خود را ترک نکرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی در این‌باره به خبرنگار شهرآرا گفت: بیمارستان مهرگان شخصیت تعاونی دارد و چندی پیش نیز مجمع عمومی این تعاونی برگزار و اعضای جدید هیئت‌مدیره نیز با رأی مجمع انتخاب شده‌اند.
به گفته محمد سنجری، پس از برگزاری مجمع عمومی، تغییرات در فرایند ثبت شرکت‌ها به دلیل وجود بدهی مالیاتی این تعاونی از گذشته با مشکل روبه‌رو شد. وی از برگزاری چند جلسه با مسئولان امور مالیاتی استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه مالیات مربوط به گذشته است و هیئت‌مدیره جدید از آن اطلاعی ندارد، از اداره‌کل امور مالیاتی درخواست همکاری برای ادامه روند ثبت تغییرات این شرکت تعاونی را داشتیم. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی افزود: با توجه به پیگیری‌های ما، این مشکل هنوز رفع نشده است، اما انتخابات انجام‌شده کاملا قانونی بوده و هیئت‌مدیره نیز در همین راستا انتخاب شده است.

بیمارستان مهرگان ۸۵۰ سهام‌دار دارد
در سال ۷۱ تعداد سهام‌داران بیمارستان مهرگان ۲۸ نفر و از اعضای خانواده مدیرعامل سابق این بیمارستان بوده‌اند، اما از سال ۷۸ تا سال ۸۲ یک‌میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۹۸ سهم به حدود ۸۵۰ سهام‌دار فروخته شد؛ اما حالا ورثه مدیرعامل سابق تعداد سهام‌داران را فقط ۲۸ نفر اعلام کرده‌اند.
سنجری در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا درباره تعداد سهام‌داران این تعاونی گفت: طبق فهرست ارائه‌شده از سوی هیئت‌مدیره، سهام‌داران حدود ۸۵۰ نفرند. عده‌ای محدود بیمارستان را تملک کرده بودند که این باعث اختلاف شده بود. بر همین اساس پرونده‌ای در مراجع قضایی مطرح و رسیدگی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی به رأی مرجع قضایی اشاره و اظهار کرد: طبق رأی دستگاه قضا، مجموعه بیمارستان مهرگان متعلق به شرکت تعاونی بهداشتی، درمانی، تحقیقاتی پاستور مشهد است که ما نیز در راستای همین رأی به برگزاری مجمع عمومی اقدام کردیم و این مجمع کاملا قانونی برگزار شد.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->