پلمپ یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

تولید و فروش فرش دست‌باف در ۱۵ نقطه شهر

  • کد خبر: ۷۰۲۳
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹
تولید و فروش فرش دست‌باف در ۱۵ نقطه شهر
با ابتکار معین اقتصادی شهرستان مشهد و همکاری سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری انجام می‎‌شود

مسعود سلطانی - بهمن‌ماه سال گذشته بود که طی یک تفاهم، شهرداری مشهد معین اقتصادی شهرستان مشهد شد. تفاهم‌نامه میان محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، و علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، مسئولیت جدیدی برای مدیریت شهری ایجاد کرد تا پا فراتر از مشهد بگذارد و برای توسعه شهرستان تلاش کند.
برگزاری دومین نشست تخصصی بررسی موانع و مشکلات توسعه صنعت فر‌ش دست‌باف رویدادی بود که در راستای همین مسئولیت، روز گذشته در دفتر معین اقتصادی شهرستان مشهد برگزار شد. در همین راستا نماینده معین اقتصادی شهرداری مشهد از آماده‌سازی ۱۵ نقطه شهر برای تولید و عرضه فرش دست‌باف خبر داد. ناصر رسولی با اشاره به تصمیمات گرفته‌شده در این جلسه به شهرآرا گفت: در این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت برگزار شد، به توافق رسیدیم که سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی در ۱۵ نقطه شهر فضایی برای تولید و فروش فرش دست‌باف آماده کند. امکان فروش برخط فرش دست‌باف نیز از سوی سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری فراهم خواهد شد. وی افزود: این فضا با همکاری مشترک اتحادیه صادرکنندگان فرش دست‌باف مشهد و همین‌طور اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت در اختیار بافندگان مستعد قرار خواهد گرفت. نماینده معین اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: در این جلسه موانع رشد کیفی و افزایش سطح اشتغال در صنعت فرش بررسی شد. شناسنامه‌دار کردن فرش دست‌باف، مشکلات بیمه‌ای بافندگان، کمبود‌ها در خصوص مواد اولیه تولید فرش و مشکلات مربوط به ضعف در آموزش تخصصی تولید فرش از مسائلی بود که در این جلسه بررسی شد.


صادرات پشم به افغانستان اشتباه است
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دست‌باف مشهد در این جلسه گفت: تولید پشم موجود در کشور پاسخ‌گوی نیاز تولید فرش نیست. از سمتی، برخی از انواع ابریشم نیز اصلا در کشور تولید نمی‌شود و نیازمند واردات در این زمینه هستیم. هادی مخملی ادامه داد: صادرات و واردات پشم و نخ ابریشم به طور قطعی کار درست یا اشتباهی نیست و بسته به شرایط متفاوت است. به عنوان مثال، در شرایطی که افغانستان تلاش می‌کند فرش خود را با برند ایرانی در بازار جهانی عرضه کند، صادرات پشم به این کشور اشتباه است.
وی دانش موجود در استان را برای آموزش تخصصی تولید فرش مناسب دانست و با انتقاد از عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای استان گفت: برخی از مهارت‌های تخصصی در حوزه تولید فرش در استان آموزش داده نمی‌شود. این در حالی است که استادان صاحب فن در مشهد و خراسان رضوی حضور دارند. نایب رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: مدتی است طرح ایجاد مرکز آموزش تخصصی فرش را داده‌ایم و برای انجام این کار به فضا نیاز داریم.

دهیاری‌ها فهرست بافندگان را کامل کنند
همچنین در این جلسه، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از فرمانداری تقاضا داریم مقدمات ایجاد بانک اطلاعاتی بافندگان استان را فراهم کند. اگر تمام دهیاران در سطح استان موظف شوند فهرست بافندگان روستای خود و میزان آمادگی‌شان برای همکاری با تولیدکنندگان را تهیه کنند، اتفاقات خوبی در این زمینه رقم می‌خورد. مهدی کلالی افزود: سرمایه‌گذار برای ورود به صنعت تولید فرش دست‌باف وجود دارد. می‌توانیم کارگاه‌هایی نیمه‌متمرکز در این زمینه ایجاد کنیم تا فرش مشهد صادر شود.
وی با اشاره به اینکه تولید فرش باید مبتنی بر تقاضای بازار جهانی انجام شود گفت: اکنون صادرکنندگان موفقی در استان حضور دارند که با تحقیق و توسعه کار خود و همین‌طور شناسایی بازار‌های هدف، محصولشان را به آمریکا و اروپا صادر می‌کنند.
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان افزود: با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی داریم در صورت شناسایی بافندگان و ایجاد پل ارتباطی و همکاری میان آن‌ها با تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه تأمین تسهیلات نیز در کنارشان باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->