سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم
سرخط خبرها

مخالفت دولتی‌ها با تعطیلی پنجشنبه‌ها

  • کد خبر: ۷۱۱۹
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱
مخالفت دولتی‌ها با تعطیلی پنجشنبه‌ها
تعطیلی روز پنجشنبه از آن مباحث جذاب برای مردم است که در سالیان گذشته بار‌ها مطرح شده، اما هنوز به تصویب نهایی از سوی مجلس شورای اسلامی نرسیده است. این در حالی است که روز‌های تعطیل در ایران بسیار کمتر از سایر کشورهاست، زیرا تمام کشور‌های دنیا در هفته ۲ روز تعطیلی دارند، اما ایران فقط یک روز تعطیل رسمی در هفته دارد. برای نمونه، تعطیلی سالانه در کشور چین ۱۲۴ روز، ژاپن ۱۲۱ روز، آمریکا ۱۱۹ روز و آلمان ۱۱۵ روز در نظر گرفته شده است و تعطیلی‌های کشورمان با محاسبه تمام اعیاد و شهادت‌ها تنها ۷۸ روز است.
۱۵ مهرماه بود که دوباره موضوع تعطیلی روز‌های پنجشنبه داغ شد و توئیت ناهید تاج‌الدین، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس، به یکی از مهم‌ترین خبر‌های این روز تبدیل شد. وی اعلام کرده بود که طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها مانند تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که قبلا هم در کمیسیون اجتماعی بررسی آن به تعویق افتاده بود امروز بررسی و تصویب شد.
در همین راستا رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، هم گفت‌وگویی با خبرنگار شهرآرا داشت و گفت: این مصوبه برای تأیید نهایی به صحن علنی مجلس می‌آید تا در نهایت، مورد بررسی و نظرسنجی سایر نمایندگان مجلس قرار گیرد.
روز گذشته خبر رسید دولت با تعطیلی این روز مخالف است. این خبر را معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری داد و گفت: طرحی که از سوی نمایندگان برای تعطیلی پنجشنبه‌ها تهیه شده بود برای دریافت نظرات بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد و در نهایت، در هیئت دولت مطرح و به رأی گذاشته شد و اعضای هیئت دولت به آن رأی مخالف دادند. حسینعلی امیری توضیح داد: شرایط شهرستان‌ها با تهران متفاوت است و مسائل زیست‌محیطی و ترافیکی به شدت پایتخت در شهرستان‌ها مطرح نیست. از این رو، در صورت اجرای این طرح، بسیاری از کارخانه‌ها و ادارات تعطیل می‌شوند و بار مالی چشمگیری برای دولت دارد. از این رو، خلاف قانون اساسی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->