انهدام یک باند قاچاق پرنده درخراسان رضوی

  • کد خبر: ۷۱۶۶
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
انهدام یک باند قاچاق پرنده درخراسان رضوی
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از انهدام یک باند قاچاق پرنده و کشف 20 پرنده ارزشمند شکاری در این استان خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این استان در فصل بازگیری تاکنون 10 صیاد متخلف را در شهرستان‌های زاوه، درگز، کلات و سرخس به جرم صید پرندگان شکاری دستگیر و تحویل قانون داده‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: متخلفان غیر بومی و از استان‌های جنوبی کشور بودند و از آنها پنج بهله بالابان، 15بهله دلیجه و تعدادی پرنده طعمه از قبیل قمری، فاخته و کبوتر وحشی کشف و ضبط کرده‌اند.

وی درخصوص ابزار و ادوات شکار و صید مکشوفه از متهمان به تعدادی تور پرنده‌گیری، چندین رشته طناب و شبچه (نوعی دام است و به پشت کبوتر بسته می شود) اشاره کرد و افزود: یک دستگاه خودرو سواری پراید و 2 دستگاه موتور سیکلت نیز از متخلفان توقیف شده است.

همتی همچنین به معدوم سازی بیش از 10 مورد کوخت (که نوعی سازه به عنوان دام پرنده گیری است) اشاره کرد و افزود: برای متخلفان تشکیل پرونده شده و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین گفت: در بین متخلفان دستگیر شده، یک باند قاچاق پرندگان شکاری که با همدستی افراد محلی در شهرستان زاوه اقدام به صید و قاچاق پرندگان با ارزش شکاری می‌کردند نیز شناسایی و متلاشی شد و از آنها پنج بهله پرنده با ارزش بالابان کشف و پس از قرنطینه و تیمار به دامن طبیعت باز گردانده شد.

وی تصریح کرد: به استناد تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید، هر کس مبادرت به زنده‌گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل بالابان، بحری، شاهین و دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده یعنی از 91 روز تا سه سال محکوم می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->