نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

استقلال به دنبال شادی پس از فجر

  • کد خبر: ۷۲۰۹
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
استقلال به دنبال شادی پس از فجر
فجر سپاسی شیراز اوج گرفته، دومین حریف لیگِ یکی شاگردان استراماچونی در جام حذفی

تیم فوتبال استقلال از ساعت 16:50 در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف فجر سپاسی شیراز می‌رود. آبی‌پوشان پیش از صعود به این مرحله، تیم دسته اولی و سختکوش گل ریحان را در مسابقه ای جنجالی که برق ورزشگاه هم برای دقایقی قطع شد، در 120 دقیقه شکست دادند. استقلال پس از آن برد، به آرامشی نسبی رسیده است. شاگردان استراماچونی حالا مقابل حریف سختکوش‌تر و البته باسابقه‌تر از گل ریحان قرار می‌گیرد. استقلال یکی از پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی ست. جامی که پر از شگفتی است. فجرسپاسی هم پیشینه زیادی در جام حذفی دارد و 3 بار به فینال این جام رسیده و حتی سابقه قهرمانی در این مسابقات را هم دارد. بازیکنان فجرسپاسی هم سراسر انگیزه هستند. حضور در ورزشگاه ازادی و پخش مستقیم بازی می‌تواند انگیزه بازیکنان جوان و جویای نام فجر سپاسی را چندبرابر کند. فجرسپاسی 17 امتیازی، در لیگ دسته اول هم در جایگاه سوم است و نتایج درخشانی در این لیگ گرفته و با صدر جدول فقط یک امتیاز فاصله دارد. با این حال از نظر دستمزدی و مالی، این تیم با استقلال سنجیدنی نیست زیرا بیشترین دستمزد بازیکنان و مربیان این تیم، کمتر از 2 میلیارد تومان است اما جام حذفی جام شگفتی‌هاست. اهالی فوتبال هنوز حذف پرسپولیس توسط قشقایی شیراز که آن‌زمان در دسته دوم بود را فرامش نکرده‌اند. استقلال در این مسابقه، شیخ دیاباته را به احتمال فراوان در ترکیب خود نخواهد داشت ولی سایر بازیکنان این تیم در سلامت کامل هستند.

 

آماری جذاب تقابل‌های دو تیم
تقابل این دو تیم از سال 1376 که فجری‌ها توانستند به سطح اول فوتبال ایران برسند، همیشه جذاب بوده ولی پس از سقوط فجر به لیگ آزادگان در پایان فصل ۹۳-۹۲، شیرازی‌ها دیداری با استقلال نداشتند. استقلال و فجر سپاسی در مجموع ۳۶ بار در چارچوب بازی‌های لیگ آزادگان، لیگ برتر و جام حذفی به مصاف هم رفتند که حاصل آن ۱۸ برد برای استقلال و ۵ برد برای فجر سپاسی بوده و ۱۳ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. نخستین تقابل استقلال و فجر به فصل 1377-1376 لیگ آزادگان برمی‌گردد که به میزبانی شیراز برگزار شد و بازی هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این که نتیجه صفر - صفر، پرتکرارترین نتیجه تقابل استقلال و فجر است (۷ بار) اما این دیدار همیشه جذاب بوده به‌گونه‌ای که آن‌ها در مجموع ۳۶ بازی که تاکنون داشته‌اند، میانگین 8/2 گل در هر بازی را ثبت کردند. یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای فوتبال ایران که هنوز هم در یادها مانده، دیدار استقلال و فجر در فصل 1379-1378 لیگ آزادگان است. استقلال در آن دیدار که در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شد، تا دقایق پایانی با نتیجه ۲ بر یک عقب بود اما بازی به جنجال کشیده شد. ماجرا از جنجال‌آفرینی فرهاد مجیدی و احمد مومن‌زاده آغاز شد و با سنگ‌پرانی هواداران فجر سپاسی ادامه پیدا کرد و در نهایت هم در میان سنگ‌های شیرازی‌ها، بازی نیمه‌کاره تمام شد. بعدها کمیته انضباطی، به پیروزی ۳ بر صفر فجر رای داد. دیدارهای این دو تیم، در مجموع ۱۰۱ گل داشته که ۶۰ گل سهم استقلال و ۴۱ گل سهم فجر بوده است. فرهاد مجیدی با پیراهن استقلال توانسته 7 گل به فجر سپاسی بزند و بهترین گل‌زن دیدارهای استقلال و فجر است. بهترین گل‌زن فجر در برابر استقلال هم فراز فاطمی، علی علی‌زاده و مهدی رجب‌زاده با 3 گل هستند. استقلال و فجر 4 بار در جام حذفی به مصاف یکدیگر رفتند که یک بار به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی سال 1380-1379 برمی‌گردد که فجر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، توانست استقلال را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد. آن‌ها یک بار دیگر هم در فینال جام حذفی 1381-1380 با یکدیگر دیدار کردند که این بار استقلال توانست در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شود و به مقام قهرمانی برسد. در مجموع ۱۸ دیدار استقلال و فجر در ورزشگاه آزادی، آبی‌های پایتخت صاحب ۱۰ برد و ۷ مساوی شدند و تنها یک بار در تهران به فجر سپاسی باخته‌اند.


استراماچونی: فجر در بهترین حالتش به‌سرمی‌برد
آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با فجر سپاسی در جام حذفی گفت: این بازی برای ما خیلی مهم است. جام حذفی یکی از اهداف استقلال است و ما با بهترین ترکیبمان به بازی می‌رویم. قطعا از اینکه بازیکنان ملی را نداریم ناراحتیم ولی مطمئن هستم هر کسی که بازی کند، همه تلاشش را می‌کند. درباره مدل بازی هم بگویم مانند همه بازی‌های پیش، به روش خودمان بازی می‌کنیم و می‌خواهیم بازی را زیر کنترل داشته باشیم. استراماچونی درباره فجر سپاسی هم گفت: این تیم واقعا من را شگفت‌زده کرده است. برای بازی آخرشان یکی از همکارانم را فرستادم به شیراز تا بازی را ببیند چون می‌توانند خطرناک باشند. می‌دانیم این تیم در وضعیت خیلی خوبی است و هجومی بازی می‌کند و فقط یک امتیاز با صدر لیگ دسته اول فاصله دارد. آنها چیزی برای ازدست‌دادن ندارند و مانند بازیشان با فولاد، رودررو با ما بازی می‌کنند. از لحاظ ذهنی خیلی به تیمم آمادگی می‌دهم چون ما در خانه بازی می‌کنیم و جام حذفی برای ما خیلی مهم است و باید از این مرحله صعود کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->