سرخط خبرها

محله‌ای با امکانات روستایی

  • کد خبر: ۷۲۱۹
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
محله‌ای با امکانات روستایی
پرشورترین انتخابات شورای اجتماعی محلات مشهد در محله کلاته‌برفی برگزار شد

حسین برادران‌فر
خبرنگار شهرآرامحله

انتخاب نمایندگان مردمی شورای اجتماعی محله کلاته‌برفی که شامل ۴ روستای به شهر پیوسته اکبرآباد، حاجی‌آباد، مهدی‌آباد و کلاته‌برفی می‌شود، در میان استقبال بی‌نظیر اهالی و با حضور سرپرست اداره شورای اجتماعی محلات شهر مشهد، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه و دبیر شورای اجتماعی محلات منطقه ۱۲ در مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در شاهنامه ۱۳ (محله اکبرآباد) برگزار شد.

انتخاب ۸ نماینده مردمی
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه در گفتگو با شهرآرامحله درباره کم و کیف برگزاری انتخابات شورای اجتماعی محله کلاته‌برفی گفت: در این انتخابات که با حضور ۲۵۰ تن از اهالی محلات اکبرآباد، حاجی‌آباد، مهدی‌آباد و کلاته‌برفی برگزار شد، در ابتدا انتخابات نمایندگان مجمع داوطلبان ساکن محله انجام شده و از بین ۱۵ داوطلب کرسی منتخبان محل در شورای اجتماعی، به‌ترتیب علی‌اکبر پرهیزپور با ۸۹ رأی، طاهره سلمانی‌زاده با ۸۸ رأی، عباس باروت‌کوب با ۸۳ رأی، ابوالفضل داغیانی با ۷۶ رأی، محمد مسعودی با ۷۲ رأی و الهه فهمیده با ۷۱ رأی به عنوان اعضای اصلی مجمع منتخبان محله کلاته‌برفی انتخاب شدند. همچنین مریم ملاسیدعلی با ۵۴ رأی و زینب باقری با ۵۶ رأی به‌عنوان اعضای علی‌البدل تعیین شدند.
رضا قلندرآبادی تصریح کرد: در ادامه جلسه نیز مسعود قاسمی به‌عنوان نماینده تشکل‌ها و محمدرضا هدایت به عنوان نماینده مساجد محله کلاته‌برفی برگزیده شدند. همچنین انتخابات نمایندگان مدرسه و کسبه به دلیل نرسیدن به حد نصاب کنسل و به زمان دیگری موکول شد.

فقط نام شهر را یدک می‌کشیم
محمد مسعودی با اشاره به انبوه مشکلات این محله می‌گوید: با وجود گذشت چندسال از الحاق محله اکبرآباد به بافت شهری، همچنان شاهد خیابان‌های خاکی، مشکلات ساخت‌وساز، سیستم آب‌وفاضلاب فرسوده و معیوب، نبود فضای سبز مناسب و کمبود کاربری‌های ورزشی، تفریحی، درمانی و آموزشی هستیم.
منتخب شورای اجتماعی محله کلاته‌برفی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات زندگی شهری در محله ما اجرا می‌شود، پول پایانکار، عوارض و دیگر موارد را باید بپردازیم، اما در محله‌ای با امکانات روستایی زندگی می‌کنیم.
وی افزود: از زمانی که به‌اصطلاح شهر شده‌ایم، فقط شهرداری خدمات مختصری مانند رفت‌وروب، نظافت و آسفالت برخی معابر را ارائه داده است. در مقابل ارگان‌های اجرایی دیگر گویی که باور ندارند ناحیه منفصل توس بخشی از منطقه ۱۲ شهر مشهد است و تمام کم‌کاری خود را به گردن نبود طرح تفصیلی می‌اندازند. بماند که ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهر توس هم برای خودش دردسری است و چندین ساله منتظرش هستیم.

شورا رسمیت ندارد
ابوالفضل داغیانی که در دوره قبل شورا‌ها نیز به‌عنوان نماینده جوانان محله حضور فعالی داشته است با اشاره به رسمیت‌نداشتن شورای اجتماعی در دوره‌های گذشته، می‌گوید: در همه محلات ناحیه منفصل توس مشکلات مشترکی همانند نبود کتابخانه، فرهنگ‌سرا، باشگاه ورزشی، درمانگاه و مراکز آموزشی وجود دارد، مشکلاتی که بار‌ها پیگیری شده است، اما مسئولان تاکنون هیچ کاری انجام نداده‌اند و رسیدگی به این مشکلات را به دلیل نداشتن طرح تفصیلی رها کرده‌اند.
وی افزود: با توجه به اعتقادی که بر تأثیر مثبت شورا‌های اجتماعی محلات به‌عنوان بازوی مدیریت شهری و معتمدان محلی برای برطرف کردن مشکلات ریز و درشت محلات دارم، بر این باورم که تاکنون از این ظرفیت بالقوه استفاده نشده است و جایگاهی که امروز باید در شأن شورای اجتماعی محله باشد، محقق نشده است.
داغیانی در ادامه از اجرانشدن طرح‌های مصوب شورای اجتماعی در دوره پیشین، به‌رسمیت نشناختن شورای اجتماعی محلات در دیگر ارگان‌های اجرایی و نبود کارت شناسایی برای اعضای شورا به‌عنوان مشکلات شورای اجتماعی در دوره پیشین نام برده و ابراز امیدواری کرد این نقایص در دوره جدید برطرف شود.

هر محله یک شورای اجتماعی
عباس باروت‌کوب که در شورای قبلی نمایندگی کسبه را برعهده داشت با اشاره به حضور پرشور اهالی در انتخابات شورای اجتماعی این محله می‌گوید: انتخاب یک نماینده با ۹۰ رأی نشان از این دارد که اهالی علاقه زیادی به توسعه و پیشرفت محله خود دارند و سرنوشت محله برایشان مهم است. از طرفی این حضور پرشور بیانگر اعتماد و دل‌بستن اهالی به قدرت اجرایی شورای اجتماعی است تا بلکه از این مسیر به معضلات محله‌شان رسیدگی شود.
باروت‌کوب در ادامه به موضوع اجماع و الحاق شورای اجتماعی محلات به یکدیگر اشاره کرد و گفت: ناحیه منفصل توس (ناحیه ۳) دارای کوله‌باری از مشکلات ریز و درشت است که این حجم کاری بر دوش ۳ شورای اجتماعی در محلات چهاربرج، فردوسی و کلاته‌برفی گذاشته شده است، به‌عنوان مثال شورای اجتماعی محله کلاته‌برفی شامل محلات اکبرآباد، مهدی‌آباد، حاجی‌آباد و کلاته‌برفی است، درحالی که هرکدام از این محلات دارای جمعیت زیاد، معضلات متعدد و حتی اعتقادات قومی و مذهبی متفاوتی هستند و رسیدگی به مشکلات این ۴ محل از طریق یک شورای اجتماعی واحد امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل ما در جلساتی که با مسئولان شهرداری داشته‌ایم، بار‌ها تقاضا کرده‌ایم که هر محله دارای شورای اجتماعی مختص به خود باشد یا لااقل هر دو محله یک شورای اجتماعی داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->