راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

همه خادم الرضاییم

  • کد خبر: ۷۳۷۱
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
همه خادم الرضاییم
مدیریت‌شهری مشهد همانند سال‌های گذشته تدارک ویژه‌ای برای پذیرایی از زائران دهه آخر ماه صفر دیده است

ملیحه فلاح - در آستانه شهادت امام رئوف (ع) صدای پای میهمانان حریم رضوی به گوش می‌رسد و خیل جمعیت عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برای برپایی بیرق عزای هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت به سوی مشهدالرضا (ع) در حرکت هستند. طبق پیش‌بینی‌ها، مجاوران آستان رضوی امسال میزبان جمعیت مشتاقی هستند که در دهه پایانی ماه صفر از مرز ۸ میلیون نفر خواهد گذشت.
حالا مردم میهمان‌نواز خراسان‌رضوی و مشهد برای پذیرایی از زائران رضوی مهیا شده‌اند و همه نهاد‌ها و سازمان‌های شهری و استانی نیز برای تسهیل امور و فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی آمده به خدمت شده‌اند.
در این راستا قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد روز گذشته در نشست خبری خود که به‌منظور اعلام برنامه‌های این نهاد در دهه آخر ماه صفر برگزار شد، به تلاش مدیریت‌شهری مشهد برای اجرای برنامه‌های مختلف در این روز‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد تمام‌قد آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حریم رضوی است.
به گفته مهدی یعقوبی، در این دهه ۵۶۰۰ نیروی پاکبان آماده‌باش هستند و از ۷۰ دستگاه خودرو مکانیزه و ۲۶۰ خودرو حمل و جمع‌آوری زباله به‌صورت شبانه‌روزی استفاده خواهد شد. وی از ارائه خدمت ۲۳۰ پاکبان شهرداری مشهد تا شعاع ۱۰ کیلومتری خارج از محدوده خدمات‌شهری در ۷ محور ورودی به شهر خبر داد و اظهار کرد: همچنین ۱۶ تانکر آب غیرشرب برای شست‌وشو، ۶ تریلی تانکری برای پشتیبانی از سرویس‌های بهداشتی، ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۵۰ دوش حمام در این مسیر‌ها در نظر گرفته شده است.
معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد در ادامه به آماده‌سازی ۲۳ ایستگاه استقبال از زائران به‌صورت مشارکتی و حمایتی خبر داد و اظهار کرد: ۱۳ مکان اسکان اضطراری با ظرفیت ۵۰۰۰ نفر و ۴۰۰ تخت در پایانه امام رضا (ع) برای خدمت‌رسانی به زائران آماده شده است.
یعقوبی به ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی در محور‌های منتهی به حرم رضوی در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا روز شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ دستگاه ون در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و همچنین ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم در این مدت آماده خدمت‌رسانی به زائران رضوی هستند.
به گفته وی، ۱۰۰ بازرس همراه با ۱۶ دستگاه خودرو بازرسی برای بررسی عملکرد تاکسی‌رانان در این بازه زمانی در نظر گرفته شده است.
قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در ادامه از همکاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ۱۰۰ دستگاه ون برای بازگرداندن زائران رضوی به شهرستان‌های داخل استان خبر داد و افزود: ۲۰۰دستگاه اتوبوس در محور‌های ورودی برای انتقال زائران پیاده‌ای که در راه مانده‌اند و در روز شهادت امام رضا (ع) هنوز به مشهد نرسیده‌اند، در نظر گرفته شده است.
یعقوبی درباره فضاآرایی شهری به مناسبت دهه آخر ماه صفر نیز چنین گفت: نصب ۳۲۰۰آویز ستونی مشکی و قرمز، ۱۰۰۰ بیرق عزاداری روی اتوبوس‌های بی‌آرتی، ۴۰۰استرابورد، ۳۵۰پرچم مشکی روی پایه پل‌ها، مشخص کردن ۲۵۰ مکان برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های هیئت‌های مذهبی و چاپ ۵۰۰۰ جلد کتابچه راهنمای زائر، گوشه‌ای از این اقدامات است.
وی به همکاری مناسب با هیئت‌های مذهبی و تأیید ۵۰۰ جایگاه برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد و گفت: در صورت تأیید پلیس راهور، در سال‌های بعد نیاز به گرفتن تأییدیه دوباره برای این مکان‌ها نخواهد بود.
وی به انعطاف‌پذیری خدمات ارائه‌شده در نقاط مختلف با توجه به شرایط موجود و حجم زائر اشاره کرد و افزود: آتش‌نشانی مشهد نیز در این دهه در آماده‌باش کامل قرار دارد.
معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنانش به طرح «شهروند میهمان‌نواز حریم رضوی» اشاره کرد و افزود: در این طرح ۲۳ نوع خدمت تعریف و ثبت‌نام در آن آغاز شده است.


مشارکتی ۲۳ برابر بیشتر از بودجه
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی‌وفرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه برای تأمین هزینه‌های مناسبت‌ها سرفصل بودجه‌ای داریم که در مقابل حمایت‌های مردمی مبلغ ناچیزی است، گفت: سال گذشته مشارکت مردمی ۲۳برابر بودجه شهرداری بوده است.
به گفته نرگس شالچیان، پویش و شعاری به نام «میهمان داریم» اجرا شده که بر اساس آن در بیلبورد‌های شهری فرهنگ میزبانی تبلیغ شده است.
مدیرکل نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری نیز در این نشست خبری از خدمات‌رسانی رایگان قطارشهری مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) خبر داد و گفت: در این دهه ارائه خدمات شرکت قطارشهری مشهد ۲ ساعت افزایش خواهد داشت.
علی‌اصغر نیشابوری افزود: مأموریت اتوبوس‌های اعزامی به کشور عراق امروز به پایان خواهد رسید و تا ۲ روز آینده این اتوبوس‌ها به مشهد بازخواهند گشت.
به گفته وی، ۱۰۰نفر از کارکنان الیت برای انضباط ترافیکی با پلیس راهور همکاری می‌کنند و در این دهه نظارت بر سامانه حمل‌ونقل به‌صورت شبانه‌روزی انجام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->