افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

رکورد ۱۶۸۰ میلیارد تومانی

  • کد خبر: ۷۴۵۷
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۸
رکورد ۱۶۸۰ میلیارد تومانی
به گفته شهردار مشهد، شهرداری در تحقق درآمد‌ها در مقایسه با سال گذشته ۳ ماه از برنامه جلوتر است

زُهیر موسوی - هفتمین جلسه شورای اداری شهرداری مشهد در سال ۹۸ مانند ماه‌های گذشته، آخرین دوشنبه ماه با محور‌هایی همچون موضوع اقدامات مدیریت‌شهری به مناسبت اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر و پروژه‌های مختلف در دست اجرا برگزار شد.
شهردار مشهد با قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان شهرداری در اربعین ۹۸، گریزی به مباحث مالی زد و گفت: اردیبهشت امسال هدف‌گذاری کردیم که درآمد پایان شهریور برابر با درآمد پایان آذر ۹۷ باشد که خوشبختانه این مهم محقق شد و تا پایان مهرماه هم به رکورد درآمد ۱۶۸۰ میلیارد تومانی خواهیم رسید و به معنای دیگر هم‌اکنون ۳ ماه از درآمد سال گذشته جلوتر هستیم.


وضعیت سال ۹۶ یادمان نرود
محمدرضا کلائی با اشاره به اقدامات سال ۹۸ مدیریت‌شهری بیان کرد: عموما دچار نزدیک‌بینی می‌شویم و یادمان می‌رود که سال ۱۳۹۶ چه وضعیتی در شهرداری داشتیم و امروز از نظر وضعیت پرداختی در حوزه‌های جاری و عمرانی با ۲ سال گذشته قابل مقایسه نیستیم؛ برای نمونه بدهی سازمان عمران در سال ۹۶ بیش از ۴۴ میلیارد تومان بود، اما امسال با تمام افزایش قیمت‌های ۲ سال اخیر و همچنین افزایش ۱۰ برابری حجم کار به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.
وی به بحث پیاده‌روسازی نیز اشاره‌ای داشت و گفت: در بحث بهسازی پیاده‌رو‌های مشهد باید ابتدا به رضایت مردم توجه کنیم و تا جایی که امکان دارد، زمان احداث پروژه‌ها تسریع شود و نظارت دقیق روی پروژه وجود داشته باشد؛ زیرا این پروژه تابلو عملکرد مدیریت‌شهری در تمام مناطق شهری است.

لیزینگ هزارمیلیاردی
تأکید دیگر کلائی بر خرید مبتنی بر لیزینگ بود و بیان کرد: تأمین مالی شهرداری شناور و یکی از نکات مهم امسال خرید لیزینگی است و می‌توان در حوزه خدمات شهری، حمل‌ونقل و عمران از این مهم استفاده کرد و هدف‌گذاری ما نیز برای این مهم تا پایان سال هزار میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه مدیران شهری بر اساس برنامه میان‌مدت شهرداری گام برمی‌دارند، اظهار کرد: با توجه به زمان تعیین‌شده باید در اولین گزارش شورای اداری آینده اقدامات به نتیجه رسیده در حوزه فساد هم تشریح شود.

هماهنگ‌ترین دوره مدیریت‌شهری
بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر، هم میهمان این نشست بود که با قدردانی از اقدامات مدیران شهری در ۲ سال گذشته، گفت: هماهنگ‌ترین دوره مدیریت‌شهری را در این دوره شاهد هستیم و تأکید من هم بر این است که مدیران برنامه‌محور باشند و حتما بر اساس همان برنامه میان‌مدت شهرداری مشهد گام بردارند.

افتتاح‌های آبان
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار هم با بیان اینکه در آبان‌ماه بخشی از پروژه‌های شهرداری آماده افتتاح است، گفت: دوربرگردان آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، پروژه خاقانی، افتتاح ایستگاه‌های کوهسنگی و الندشت خط ۲ قطارشهری مشهد و عبور تی‌بی‌ام غربی خط ۳ قطارشهری از محدوده امامت، بخشی از این پروژه‌هاست.
خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان مهرماه در اختیار مناطق قرار دادیم که بیش از ۵۰ درصد آن جذب شده است، اضافه کرد: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر امسال انجام شده است و تا پایان آبان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع می‌رسد؛ همچنین در حوزه بهسازی پیاده‌رو‌ها تا امروز ۳۵ درصد اعتبار تحقق یافته که در حال انجام است.

پیشرفت ۵۰ درصدی تحقق درآمد‌ها
معاون مالی و پشتیبانی شهردار هم دیگر سخنران این نشست بود و با اشاره به تحقق درآمد ۱۶۸۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد تا پایان مهرماه امسال گفت: تحقق ۴۳ درصدی درآمد در این تاریخ از سال رقم خوبی است و خوشبختانه نسبت به ۷ ماه سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم. رضا خواجه‌نائینی اشاره‌ای هم به مطالبات دولتی شهرداری مشهد داشت و بیان کرد: طبق قانون برنامه‌وبودجه اگر دولت در بخشی از مباحث مدیریت‌شهری همچون ارزش‌افزوده و حمل‌ونقل باید پولی پرداخت می‌کرده، اما در سال‌های گذشته رخ نداده، شهرداری‌ها می‌توانند با تأیید حسابرس وزارت اقتصاد و دارایی این مبلغ را در قالب تهاتر دریافت کنند که در این راستا ۵ هزار میلیارد تومان بدهی شناسایی شده که ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن به مرحله فرم رسیده است. وی گفت: در حوزه خزانه‌داری نیز ابتدای فرایند ۴ هزار ملک را در بانک املاک ثبت کردیم و امروز به ۱۳ هزار و ۹۶۱ ملک رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بانک املاک شهرداری مشهد برای اولین‌بار کامل شود.

تعریف ۸۰۰ میلیارد پروژه در یک ماه
اژدر اژدری، معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری، هم با بیان اینکه در مهرماه امسال ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در مشهد تعریف شده است، گفت: تأمین مالی مبتنی بر لیزینگ، یکی از مواردی است که در چند ماه گذشته چند جلسه درباره آن برگزار کردیم که البته فقط نگاه ما به لیزینگ نبوده و در حوزه تسهیلات بانکی هم به توافقات خوبی دست یافته‌ایم.

بیمه آتش‌سوزی منزل شهروندان
معاون خدمات‌شهری شهردار هم با اشاره به پروژه جداسازی آب شرب از آب خام، بیان کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۶ تا پایان سال ۹۷، ۳۰ درصد پیشرفت داشته که با توجه ویژه مدیریت‌شهری فعلی، این پیشرفت تا پایان سال آینده به ۷۰ درصد خواهد رسید و مناطق ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و بخشی از منطقه ۲ شهرداری را زیر پوشش قرار خواهد داد.
مهدی یعقوبی درباره پروژه میدان بار مرکزی شهر مشهد هم گفت: حداقل زمین لازم برای این پروژه ۱۰۰ هکتار است که بر اساس برنامه تعیین‌شده، ظرف ۳ ماه آینده، یعنی تا ابتدای بهمن‌ماه به فراخوان عمومی گذاشته می‌شود. با پروژه «سیمپ» نیز به‌صورت پایلوت برای تفکیک زباله در منطقه ۹ شهرداری مشهد اجرا شد و طی ۴ ماه ۹ هزار نفر از مردم این منطقه ثبت‌نام کردند و امیدواریم تا پایان آبان شاهد گسترش این اقدام به سایر مناطق شهری باشیم.
وی با بیان اینکه باید برای پروژه باغ گل‌های سرپوشیده یک عرصه ۲۰ هکتاری شناسایی کنیم، اظهار کرد: در حوزه آتش‌نشانی هم طرح خوبی به‌صورت پایلوت در منطقه ۱۱ شهرداری اجرا می‌شود که بر اساس آن منازل شهروندان تا مبلغ ۳ میلیارد تومان زیر پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار می‌گیرد و خدمات دیگری همچون سرویس‌های دوره‌ای آسانسور‌ها انجام خواهد شد.

توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذایی
سرپرست معاونت فرهنگی‌اجتماعی شهرداری هم در این نشست با اشاره به دهه پایانی ماه صفر بیان کرد: ایستگاه‌های استقبال از زائر امسال به‌صورت مشارکتی و حمایتی خواهد بود و شهرداری فقط بستر را فراهم می‌کند و در این راستا ۲۳ ایستگاه استقبال از زائر طراحی شده است.
محمدمحسن مصحفی ادامه داد: در عرصه میدان شهدا هیئت‌هایی از قزوین و اهواز به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند و ۲۵۰ هزار پرس غذا در ۳ وعده توزیع خواهند کرد؛ از طرفی برای تسهیل کار زائران امکان خرید بلیت اتوبوس و قطار نیز در عرصه میدان شهدا فراهم خواهد بود و درمانگاه شهدای شهرداری نیز در این میدان مستقر است. وی با اشاره به آغاز فصل سرما ادامه داد: ۴ گرم‌خانه به‌صورت موقت آماده شده و یک گرم‌خانه دیگر نیز به‌زودی به این ظرفیت اضافه می‌شود. علاوه بر مرکز نگهداری طلیعه سبز، ظرفیت ۳۵۰ نفر را برای پذیرش افراد کارتن‌خواب لحاظ کرده‌ایم.

سفیر ایتالیا به دیدار شهردار مشهد می‌آید
حسین کشیری، مشاور بین‌الملل شهرداری مشهد، هم با اشاره به نام‌گذاری خیابانی در ایتالیا به نام «خراسان» بیان کرد: این اقدام شهرداری مشهد برای سفیر ایتالیا در ایران جالب توجه بوده و اعلام کرده که چطور در شرایط تحریم چنین اقدامی رخ داده است و بر همین اساس طی روز‌های آینده این شخصیت وارد مشهد می‌شود و با شهردار دیداری خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->