سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم
سرخط خبرها
واکنش سخن‌گوی دولت به ادعای کریمی قدوسی

دستگیری ها در نهاد ریاست جمهوری کذب محض است

  • کد خبر: ۷۴۶۳
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
دستگیری ها در نهاد ریاست جمهوری کذب محض است
روز یکشنبه بود که جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در ادعایی توئیتری خواستار روشن شدن دستگیری‌های مرتبط با حوزه نهاد ریاست جمهوری درخصوص آمدنیوز شده بود. این ادعا البته با واکنش توئیتری آشنا در همان روز مواجه شد. روز گذشته نیز سخن‌گوی دولت به این ادعا پاسخ داد. علی ربیعی در نشست خبری خود در این باره گفت: برخی آدم‌ها رکوردداران نشر تهمت‌زنی هستند و انتشار این مطالب باعث می‌شود اعتماد عمومی پایین بیاید. وی با بیان اینکه درخواستش از همه این است که با دقت صحبت کنند و نشر اکاذیب و اتهام‌زنی صورت نگیرد افزود: ادعای دستگیری در نهاد ریاست جمهوری کذب است و صحت ندارد. امیدوارم مقامات قضایی هم در پرونده آمدنیوز به اتهامات بی‌پایه‌ای که مایه تشویش اذهان عمومی می‌شود به‌جد رسیدگی کنند.
سخن‌گوی دولت با اشاره به اظهارات روز چهارشنبه خود درباره آمد‌نیوز گفت: این را که بازی‌گردانان آمدنیوز کیستند دستگاه امنیتی پاسخ می‌دهد. باز هم از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه تشکر می‌کنم و خودشان پاسخ لازم را خواهند داد، اما فکر می‌کنم وظیفه ما این است که از چیستی آمدنیوز بپرسیم و رسانه‌ها به این موضوع بپردازند.
ربیعی خاطرنشان کرد: اهالی اقلیم رسانه می‌توانند ویژگی‌ها و مشخصات پدیده‌ای مثل آمدنیوز را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند. درباره شیوه‌ها و شگرد‌های آن روشنگری کنند تا جامعه ما درباره همه اشکال اطلاعات‌سازی کاذب واکسینه شود. وی تصریح کرد: نمی‌توان با شیوه‌های آمدنیوز با آمدنیوز مقابله کرد. آمدنیوز یعنی اطلاعات‌سازی، مخدوش‌سازی اذهان و فروپاشی ذهنی. بالاترین کارکردی که آمدنیوز می‌خواست داشته باشد این موضوع بود که ما آن را در دی‌ماه ۹۶ در برجام‌ستیزی هم می‌بینیم؛ بنابراین با توجه به چیستی آمدنیوز، باید تلاش کنیم در مسیر آن پدیده نامیمون حرکت نکنیم.
البته کریمی قدوسی عصر دیروز در توئیتی دیگر که به نوعی پاسخ به اظهارات ربیعی محسوب می‌شد، ادعای جدیدی را مطرح کرد. او نوشت: سال ۹۶ در موج اول دستگیری ادمین‌های تلگرامی و آمدنیوز ۴ رابط روح‌ا... زم یکی در دفتر حسام‌الدین آشنا، مشاور ویژه رئیس جمهور، دومین رابط در مجموعه ارتباطات دفتر ریاست جمهور، سومین رابط در دفتر آقای بانک و چهارمین رابط در قوه قضائیه که با این کانال در ارتباط بودند تحت تعقیب قرار گرفتند.
ربیعی در بخشی دیگر از نشست خبری خود گفت: شکوه انتخابات در مشارکت ملت است و مشارکت ملت در گرو رقابت است. تا زمانی که مردم احساس نکنند رأیشان معنایی دارد انگیزه رأی دادن نمی‌یابند. در واقع، باید رأی مردم را برای تغییر، معنی‌دار کرد. آنچه تحریمگران آن را فشار حداکثری می‌نامند باید با مقاومت حداکثری ملی و با مشارکت حداکثری ملت در انتخابات پاسخ نهایی خود را پیدا کند. وی افزود: رئیس جمهوری گفته است که انتخابات را در چنان ترازی برگزار خواهدکرد که یک پیام بزرگ از دل این حضور عظیم و همه با هم بیرون آید، یک پیام تحریم‌شکن؛ لذا ما به عنوان دولت و نیز کل حاکمیت به‌خصوص شورای نگهبان باید ظرف و ظرفیت و بستر این معنا را بسازیم و فراهم کنیم. ربیعی گفت: روحانی منکر موجودیت و قانونیت نهاد شورای نگهبان نیست. اگر به مجلس اول اشاره می‌کند، اولا به تکثر این مجلس توجه دارد و ثانیا به حساسیت خود‌جوش ملت که با وجود نامزد‌های رادیکال در آن انتخابات، بدون شورای نگهبان، به رجال معتدل و صاحب‌نام رأی دادند. سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: ما همواره از محدود کردن‌ها ضربه خورده‌ایم. نظام ما هیچ گاه از انتخابات‌های بزرگ آسیب ندیده است و اساسا جمهوری اسلامی ایران خود، مولود یک انتخابات بزرگ با حضور همه افکار و عقاید بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->