نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سفر به شانگ‌های برای دفاع از قهرمانی آسیا

  • کد خبر: ۷۴۶۹
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
سفر به شانگ‌های برای دفاع از قهرمانی آسیا
تنهاملی‌پوش مشهدی رشته کانوپولو امشب راهی شانگ‌های چین می‌شود

مژده رنگیان - بانوی ملی‌پوش مشهدی به‌همراه تیم ملی در شانگ‌های به‌دنبال تکرار قهرمانی آسیاست. از ۸ روز پیش اردوی تیم ملی کانوپولوی بانوان، برای حضور در مسابقات کاپ آسیایی چین در دریاچه آزادی تهران آغاز شده است تا ورزشکاران بتوانند به بالاترین سطح آمادگی خود برسند. رقابت‌های آسیایی، از ۲ تا ۵ آبان‌ماه در چین برگزار می‌شود و تیم‌های ملی ایران در بخش بانوان و آقایان برای حضور در این مسابقات اعزام می‌شوند. عصر روز گذشته نیز سهرابیان، رئیس فدراسیون، در حاشیه تمرین دختران حاضر شد و از اردو بازدید کرد.


حریفان سرسخت پیش‌روی دختران ایرانی
مهلا عاطفه‌دار، ملی‌پوش باتجربه مشهدی، به‌همراه ۵ ورزشکار دیگر در این اردو حضور دارد که همگی زیرنظر دلارام راثی‌مرزآبادی تمرین می‌کنند و تیم ایران با همین ترکیب شش‌نفره، راهی مسابقات آسیایی می‌شود. او در آستانه حضور در این رقابت‌های بزرگ اظهار کرد: چهارمین دوره تمرین‌های تیم ملی کانوپولو در دریاچه آزادی از ۲۱ مهرماه شروع شد و فردا (امروز) صبح آخرین تمرین برگزار می‌شود و سپس راهی شانگ‌های می‌شویم. رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار است و تیم‌ها برای کسب سکو و سهمیه به میدان می‌آیند. در بین تیم‌های شرکت‌کننده، سنگاپور و چین‌تایپه رقیبان اصلی تیم ملی ایران هستند. نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا، تیم‌های بیشتری در کاپ آسیا شرکت می‌کنند و شرایط سخت‌تر است.
او تصریح کرد: اردو‌های تمرینی در ماه‌های گذشته برگزار شده و آخرین مرحله در تیرماه بود که بعد از آن مدتی وقفه افتاد؛ اما تمامی ملی‌پوشان براساس برنامه تمرینی مربی در شهر‌های خود تمرینات را دنبال می‌کردند. در اردوی پایانی نیز حدود ۱۰ روز زمان داشتیم تا به شرایط خوب مسابقه برسیم. خداراشکر وضعیت تیم مطلوب است؛ اما فرصت کمی برای تمرین و هماهنگی تیمی داشتیم. به امید خدا برای تکرار قهرمانی راهی مسابقات می‌شویم. تقریبا ترکیب تیم تغییر نکرده است و فقط ۲ بازیکن جدید در ترکیب شش‌نفره ما قرار گرفته‌اند.

ارتقای کیفیت قایق‌ها
ملی‌پوش مشهدی کانوپولو درباره تجهیزاتی که در اختیار ورزشکاران قرار داده شده است نیز گفت: قایق‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و همان قایق‌هایی هستند که در مسابقات جاکارتا استفاده کردیم؛ اما در تمرینات انفرادی که در شهر‌های خودمان برگزار شد، از همان قایق‌های قدیمی استفاده می‌شد.
او با اشاره به کارنامه تیم ملی بانوان ایران در رقابت‌های آسیایی تصریح کرد: تیم بانوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیاست؛ به‌طوری‌که ۶ دوره قهرمانی آسیا در کارنامه ثبت شده و ۲ نایب‌قهرمانی نیز به دست آورده‌ایم. سال گذشته نیز مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا را که برای اولین‌بار برگزار می‌شد، کسب کردیم.
عاطفه‌دار همچنین با بیان اینکه کانوپولو شانس زیادی برای ورود به المپیک دارد، گفت: احتمالا ۴ سال دیگر در المپیک ۲۰۲۴ این رشته وارد المپیک می‌شود و در این صورت ایران شانس بسیار خوبی برای حضور در این میدان بزرگ دارد.

امیدوار به تکرار قهرمانی آسیا
او خاطرنشان کرد: برای اولین دوره است که در کاپ آسیا حاضر می‌شویم و پیش‌از‌این در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرده بودیم. برای کسب ورودی مسابقات جهانی نیز باید مردادماه در مسابقات آسیایی در ایران شرکت می‌کردیم که این مسابقات لغو شد. حالا گفته می‌شود احتمالا دوباره رقابت‌ها به میزبانی ایران برگزار شود و بتوانیم از آن طریق جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنیم.
ملی‌پوش مشهدی کانوپولو درباره شانس کسب مجدد قهرمانی توسط ایران در مسابقات آسیا اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از جایگاهمان در آسیا و عنوان قهرمانی دفاع کنیم؛ اما بااین‌حال فرصت کمی برای کسب آمادگی تیمی داشته‌ایم و حریفان قدرتمندی پیش‌رو داریم. باوجود‌این امید زیادی برای کسب عنوان اولی آسیا داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->