نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

چرا هرگز نباید با شکم خالی ورزش کنیم؟

  • کد خبر: ۷۵۰۷
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
چرا هرگز نباید با شکم خالی ورزش کنیم؟
برخی افراد این تصور را دارند که اگر با شکم خالی ورزش کنند، چربی‌سوزی بیشتری خواهند داشت.

حتی بدتر از آن، برخی افراد صبح‌ها به‌صورت ناشتا اقدام به ورزش می‌کنند. زمانی‌که ورزش می‌کنید، عضلات بدن شما فعال می‌شوند و نیاز به یک منبع ثابت انرژی دارند. این انرژی توسط آدنوزین تری فسفات (ATP) تأمین می‌شود. منبع اصلیATP، گلوکز است که به‌طور‌کلی از کربوهیدرات‌ها به دست می‌آید.


مشکل ورزش با شکم خالی چیست؟
اگر شما با گرسنگی ورزش کنید، کربوهیدرات دردسترس بدن نیست و بدن برای تأمینATP، سراغ پروتئین و چربی می‌رود. پروتئین مورداستفاده برای تولید ATP از «عضلات» گرفته می‌شود که این امر منجر به ازدست‌دادن توده عضلانی می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، هم چربی‌سوزی خواهید داشت هم عضله‌سوزی! ازآنجا‌که عضلات، اهمیت زیادی برای سلامتی و تناسب‌اندام دارند، افراد به‌ویژه‌ خانم‌ها باید به هر قیمتی آن‌ها را حفظ کنند نه اینکه آن‌ها را بسوزانند. به‌ویژه افرادی که بدن‌سازی کار می‌کنند و هدف آن‌ها عضله‌سازی است، هرگز نباید با گرسنگی تمرین کنند.


ورزش با شکم خالی در صبح
افرادی که صبح با شکم خالی و ناشتا ورزش می‌کنند، بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند؛ زیرا در صبح، شرایط کاتابولیک بدن بیشتر است. فعالیت کاتابولیک منجر به تجزیه مولکول‌های پیچیده مانند پروتئین می‌شود و این امر منجر به کاهش توده عضلانی شده که برای سلامت کلی بدن بد است. میزان سطح هورمون کورتیزول که همان هورمون استرس است، در صبح بالاست. از طرفی، بدن، ورزش‌کردن به‌ویژه ورزش هوازی در صبح را مانند شرایط استرس‌زا تلقی کرده و کورتیزول بیشتری ترشح می‌کند. کورتیزول نیز برای یافتن سوخت، سراغ تجزیه پروتئین بدن یعنی عضلات و تبدیل‌شدن آن به گلوکز می‌رود که منجر به کاهش سطح ایمنی بدن، اختلال در سطح قند خون و... می‌شود. پس با ورزش‌کردن ناشتا و بدون صبحانه در صبح، علاوه بر عضله‌سوزی، به سلامتی خود نیز آسیب می‌زنید.


راه‌حل چیست؟
اگر قصد شما عضله‌سازی است، بدون تردید باید قبل از تمرین غذا بخورید تا سوخت‌رسانی مناسب به عضلات انجام شود و یک تمرین پرانرژی داشته باشید. همچنین اگر قصد شما کاهش وزن است، ورزش با شکم خالی به‌ویژه ناشتا در صبح اشتباه است و حتما باید قبل از ورزش غذا بخورید. به جای گرسنگی‌کشیدن حین ورزش، سعی کنید کالری خود را در طول روز مدیریت کنید و رژیم غذایی را به‌سمت پروتئین، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده و مقوی سوق دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->