انگشت اتهام به سمت یکدیگر روانه نکنید

  • کد خبر: ۷۵۷۲
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
انگشت اتهام به سمت یکدیگر روانه نکنید
توصیه سخن گوی قوه قضائیه درباره گمانه زنی‌ها درخصوص مرتبطان با آمدنیوز
هنوز ساعاتی از دستگیری روح ا... زم، مدیر کانال معاند آمدنیوز، نگذشته بود که برخی از چهره‌ها و جریان‌های سیاسی درصدد برآمدند با سوءاستفاده از فرصت به وجود آمده، از این ماجرا بهره برداری سیاسی، و جریان سیاسی رقیب و حتی چهره‌های دولتی را از همدستان این رسانه معاند معرفی کنند. از جمله، روز گذشته حمید رسایی، نماینده سابق مجلس و از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری، در توئیتی نوشت: «سؤال افکار عمومی این است که چرا پرویز اسماعیلی (معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر حسن روحانی) بلافاصله بعد از دستگیری روح ا... زم عزل شد. آیا ترکش این عزل به محدوده مشاوران آشنا و وزیر آن نقاش امنیتی هم می‌رسد؟ آیا حسن عباسی آزاد و از این عمار انقلاب عذرخواهی می‌شود؟» بعد از این اظهارات، حسام الدین آشنا در صفحه توئیتر خود خطاب به او نوشت: «شما و سؤال افکار عمومی؟ جناب آقای اسماعیلی عزل نشدند بلکه در سمت دیگری مشغول خدمت هستند. با شیوه آمدنیوزی لجن پراکنی نکنید؛ عاقبت ندارد.» سخن گوی قوه قضائیه نیز در نشست خبری روز گذشته خود به این اتهام زنی‌ها واکنش نشان داد.
غلامحسین اسماعیلی در این باره اعلام کرد: تا امروز غیر از خود روح ا... زم فرد دیگری از بخش‌های مختلف چه در دولت و چه در قوه و چه در نیرو‌های مسلح بازداشت نشده است و بی جهت گمانه زنی نشود. توصیه ام این است که انگشت اتهام به سمت یکدیگر روانه نکنید.
اسماعیلی همچنین در این نشست و در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا حکم پرونده شهرام جزایری صادر شده است گفت: در پرونده جدید شهرام جزایری حکم قطعی صادر و نهایی شده و نام برده بابت کلاهبرداری، به ۷ سال حبس محکوم و قطعی شده است و در حال تحمل حبس است. البته علاوه بر آن محکومیت، جزای نقدی هم دارد. نام برده یک محکومیت ۶ ماه حبس هم دارد، ولی از حیث اشد مجازات، حکم ۷ سال حبس او قطعی شده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا حکم پرونده زیباحالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی صادر شده است گفت: در این پرونده حکم بدوی صادر شده و منتهی به محکومیت شده است و محکومیت سنگین است. از آنجا که پرونده جزو پرونده‌های عادی بود و جزو پرونده‌های ویژه اقتصادی دادگاه انقلاب نبود و قطعیت نیافته است، از بیان جزئیات معذوریم. ان شاءا... با قطعی شدن حکم از سوی دیوان عالی اطلاع رسانی می‌شود.
سخن گوی قوه قضائیه با اشاره به آمار‌هایی درباره رسیدگی قوه قضائیه به موضوع سیل گذشته گفت: در مجموع ۱۴۰ نفر از مدیران دوره‌های مختلف چه مدیران فعلی و چه مدیران سابق به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند. همچنین برای ۱۰۵ نفر از مدیران فعلی و سابق پرونده کیفری تشکیل شد و تحت تعقیب قرار گرفتند. البته رسیدگی‌های قضایی و رسیدگی‌های هیئت‌های رسیدگی به تخلفات باید وضعیت نهایی را روشن کند، اما در بررسی اولیه، ۲۴۵ نفر از مدیران ادوار مختلف در بروز حوادث ناشی از سیل در مظان تخلف و اتهام و تحت تعقیب قرار گرفتند.
اسماعیلی درباره پرونده حسین فریدون نیز اظهار کرد: در این پرونده برای ۷ نفر دادگاه بدوی رأی صادر کرد. دادگاه بدوی برای ۲ نفر از این ۷ نفر حکم برائت صادر کرد و ۵ نفر را محکوم کرد. دادگاه تجدیدنظر نیز برای یک نفر از این ۵ نفر که دادگاه بدوی محکومش کرده بود حکم برائت صادر کرد و حکم ۴ نفر دیگر را تأیید کرد. در این تأیید، حکم ۲ نفر را بدون هیچ گونه تغییری تأیید کرد و حکم یک نفر را به صورت کامل تعلیق کرد و حکم فریدون را تقلیل داد. متهمان دیگری در پرونده بودند و کسانی هستند که هنوز محاکمه نشده و کسانی هم تبرئه و کسانی محکوم شده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->