سرخط خبرها

برپایی نخستین ایستگاه‌ صلواتی بانوان

  • کد خبر: ۷۶۴۵
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱
برپایی نخستین ایستگاه‌ صلواتی بانوان
هم‌زمان با دهه آخر صفر، ۳ هزار خادم افتخاری در اطراف حرم فعال شدند

ملک خانی
خبرنگار شهرآرا محله

هم‌زمان با برگزاری مراسم عزاداری‌های دهه پایانی ماه صفر، شهرداری منطقه ثامن برای ارائه خدمات به زائران و مسافران، اقدام به برپایی ۱۸ ایستگاه‌صلواتی عمومی و البته یک ایستگاه‌صلواتی مخصوص بانوان در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر کرده است. در این ایستگاه‌ها خدماتی مانند واکس، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، خیاطی و ترمیم لباس و... به‌صورت رایگان ارائه می‌شود. آنچه ما را بر آن داشت تا امسال نگاه ویژه‌تری به برپایی ایستگاه‌های‌صلواتی خدمت‌رسان به زوار بیندازیم، برپایی اولین ایستگاه‌صلواتی بانوان در منطقه ثامن و همچنین برپایی ایستگاه‌های‌صلواتی شهر‌هایی همچون فارس، خوزستان و تهران است.

خادمان افتخاری در ایستگاه‌های‌ صلواتی مجوزدار
مهدی دانشمند، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن، در این‌باره می‌گوید: باتوجه به اینکه چندسالی است بحث ثبت‌نام از خادمان افتخاری در سامانه‌ای که به همین منظور از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد طراحی شده، انجام می‌شود، امسال نیز با هماهنگی آن مجموعه و به همت معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ثامن، ۳ هزار داوطلب خدمت‌رسانی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و در ایستگاه‌های‌صلواتی دارای مجوز، سامان‌دهی خواهند شد. وی با اشاره به خدماتی که در این ایستگاه‌ها به زائران و مسافران ارائه می‌شود اظهار کرد: خادمان افتخاری در مراکز اسکان و ایستگاه‌های‌صلواتی تقسیم می‌شوند. در ایستگاه‌های‌صلواتی، خدماتی، چون تنظیف، انتظامات، حمل زائر با ویلچر، راهنمای زائر، بسته‌بندی پذیرایی‌ها، واکس، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، خیاطی و ترمیم لباس، مشاوره و دیگر خدمات باتوجه به تخصص داوطلبان خدمت انجام می‌شود.

ایستگاه‌های‌صلواتی شهرستانی‌ها در بولوار شارستان
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن در ادامه می‌گوید: تاکنون مجوز برپایی حدود ۱۸ ایستگاه‌صلواتی در معابر و خیابان‌های سطح ۲ منطقه ثامن، با هماهنگی نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و دیگر نهاد‌های مرتبط صادر شده است. وی می‌افزاید: یک ایستگاه‌صلواتی در مجاورت مسجد و حسینیه گدای‌علی (ع) در بولوار شهدای حج و با مشارکت خیران استان فارس و شهرستان جهرم و ایستگاهی دیگر به‌همت دانشجویان، شهروندان و بسیجیان استان‌های تهران، خوزستان و مازندران در حاشیه بولوار شارستان، برپا خواهد شد.

ایستگاه‌صلواتی ویژه بانوان
دانشمند از برپایی ایستگاه‌صلواتی ویژه بانوان در منطقه ثامن در راستای سامان‌دهی ایستگاه‌های زائر خبر می‌دهد و می‌گوید: برای نخستین‌بار ایستگاه‌صلواتی مخصوص بانوان در منطقه ثامن و در خیابان شهید نواب‌صفوی بین نواب‌صفوی ۱۱ و ۱۳ در مقابل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن برپا می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: از روز شنبه ۴ آبان‌ماه، هم‌زمان با شهادت پیامبراکرم (ص) و امام‌حسن‌مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام‌رضا (ع)، این ایستگاه برپا می‌شود و در ۲ نوبت صبح و عصر به بانوان خدمت‌رسانی می‌کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این ایستگاه بیش از ۲۰۰ خادم در ۲ نوبت صبح و عصر برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران حضور دارند، تصریح می‌کرد: علاوه‌بر پذیرایی در این ایستگاه، خدمات ویژه‌ای نیز در روز شهادت امام‌هشتم (ع) به زائران و مسافران حرم مطهر رضوی ارائه می‌شود.
مشاوره مذهبی، واکس رایگان کفش‌ها، خدمات درمانی و بهداشتی و همچنین حمل زائر با ویلچر از جمله این خدمات است.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن ادامه می‌دهد: همچنین در این ایستگاه در ساعات خاصی در نوبت عصر پذیرایی مختصری از بانوان انجام می‌شود.

خادمان پاکبان
دانشمند در پایان اظهار کرد: مانند روز‌های عزاداری دهه اول محرم، خادمانی که برای کمک به پاکبانان اعلام آمادگی کردند و در نظافت خیابان‌ها و همچنین ایستگاه‌های‌صلواتی به پاکبانان منطقه کمک‌رسانی کردند، در روز‌های پایانی دهه صفر و عزاداری‌های این ایام نیز برای رفت‌وروب و نظافت خیابان‌های منتهی به حرم، این خادمان اعلام آمادگی کرده‌اند. البته این اقدام از پویش من یک پاکبانم جدا عمل می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->