قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

نان به نرخ روز شد

  • کد خبر: ۸۵۲۵
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
نان به نرخ روز شد
نرخ جدید نان در حالی اعلام شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها نان سنگک در مشهد گران‌تر از تهران است
فروزانفر| سرانجام نرخ جدید نان در مشهد اعلام شد. نرخنامه جدید از سه شنبه هفته گذشته باید در تمام نانوایی‌های شهر نصب و فروش نان بر اساس آن انجام می‌شد. در حالی که نرخ نان در برخی شهر‌ها از جمله تهران ابتدای مهرماه افزایش یافته بود، اعلام نرخ جدید نان در مشهد چندین بار به تعویق افتاده بود. روزنامه شهرآرا نیز در چند گزارش با عنوان «داغ گرانی نان روی دست مردم» و «قیمت جدید نان به زودی اعلام می‌شود» در مهرماه به این موضوع پرداخت. نرخ جدید نان در مشهد افزایشی ۳۰ درصدی داشته و اکنون مشهدی‌ها باید نان را بر اساس نرخ جدید که در جدول آمده است تهیه کنند. بررسی‌های شهرآرا درباره قیمت نان نشان می‌دهد میانگین قیمت هر کیلوگرم نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در مشهد به ترتیب ۱۸۱۱ تومان و ۲۴۱۷ تومان است. در تهران میانگین قیمت هر کیلوگرم نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای به ترتیب ۲۱۵۹ تومان و ۳۲۶۶ تومان است.
این آمار نشان می‌دهد همان طور که پیش از این شهرآرا در گزارش‌های خود نوشته بود، قیمت نان در مشهد حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از تهران است. مقایسه نرخنامه نان مشهد و تهران نیز نشان می‌دهد که انواع نان در مشهد ارزان‌تر از تهران است. با این حال، جای تعجب است که چرا نان سنگک در مشهد از میانگین نرخ نان در مشهد بسیار گران‌تر است به شکلی که حتی قیمت نان در تهران را نیز پشت سر گذاشته است.
نان سنگک مشهد گران‌تر از تهران هر یک کیلوگرم نان دولتی سنگک در مشهد ۲۳۸۰ تومان و در تهران ۲۱۴۲ تومان است. همچنین هر کیلوگرم نان سنگک نیمه یارانه‌ای در مشهد و تهران به ترتیب ۳۳۳۳ تومان و ۳۲۱۴ تومان است. این موضوع را با مسئول اداره بازرسی اتاق اصناف مشهد در میان گذاشتیم.
امیر دلداری در این باره گفت: تعیین نرخ نان بر عهده کارگروه آرد و نان استان و رئیس این کارگروه استاندار است. البته شرایط تهران را نمی‌توان با مشهد مقایسه کرد. وی افزود: مسئولیت ما نظارت بر اجرای دقیق نرخ است و این موضوع را از مسئول کارگروه آرد و نان مشهد باید بپرسید. از منظر ما اتفاق خوبی که رخ داده این است که نرخ نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای نیز یکسان شده و اکنون مصرف کننده سردرگم نخواهد بود.
مسئول اداره بازرسی اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه بازرسی از نانوایی‌های شهر را از روز چهارشنبه ۱۵ آبان آغاز کرده اند گفت: نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای می‌توانند از سود خود بگذرند و برای جلب مشتری، نان را ارزان‌تر به دست مشتری برسانند، اما با فروش نان گران‌تر از نرخ تعیین شده برخورد می‌شود. بازرسی اتاق اصناف از نانوایی‌ها از روز چهارشنبه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. با برخی از متخلفان برخورد کرده ایم و گزارش اقداماتمان را به زودی اعلام خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->